Gå til innhold

Ammeinnlegg ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange varianter av ammeinnlegg i ull ute på markedet. Jeg har termin 27.desember og har en ammeperiode igjennom den kaldeste tiden på året og vil derfor bruke ull ammeinnlegg. Og lurer på om noen har gode/ dårlige erfaringer med de ulike typene?

Har sett på nettet at de selger de hos nøstebarn, smartkids, ammebutikken, apotek1, barnashus og sparkjøp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de jeg har prøvd synes jeg de fra Apotek 1 er best pga tykkelsen og at de former seg fint etter brystet. Kjøp iallfall ikke sånne tynne lefser, de bare sklir fram og tilbake og bretter seg. Forferdelig! Husker ikke helt hvor jeg kjøpte dem, Vitus apotek tror jeg.

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd de fleste, men jeg tyr selv til hjemmestrikkede i økologisk silkeull!

De er strikket slik at de er formet etter brystene :) jeg er selv ammehjelper og fått mange gode tilbakemeldinger:) en god nr.2 er nøstebarn sine ull/ silke ammeinnlegg:)

Si ifra til meg om du vil ha oppskriften! Om du ikke strikker selv kan jeg vel alltids strikke på bestilling! :):)

Endret av Fuglemamma <3
Skrevet
Jeg har prøvd de fleste, men jeg tyr selv til hjemmestrikkede i økologisk silkeull! De er strikket slik at de er formet etter brystene :) jeg er selv ammehjelper og fått mange gode tilbakemeldinger:) en god nr.2 er nøstebarn sine ull/ silke ammeinnlegg:) Si ifra til meg om du vil ha oppskriften! Om du ikke strikker selv kan jeg vel alltids strikke på bestilling! :):)

Okei. Kan du sende med oppskriften så kan jeg se om jeg forstår den:) Hvilket garn bruker du da?

Skrevet

Jeg likte de fra apoteket som det var litt tykkelse på. Har også brukt mye de fra troll som har lomme til å putte engangs ammeinnlegg inni. Genialt når du lekker mye. Da ble det allikevell et tynt ull lag innerst.

Skrevet

Jeg har brukt dobbel tråd av silkeull fra nøstebarn, og pinne nr. 3.

Du begynner på tuppen( i midten ) og rundt på samme måte som man strikker sokker, men på tre strømpepinner isteden for fire.

Legg opp 6 masker fordelt på tre pinner. Strikk 1 omg. Rett. På neste runde øker du til 12 masker slik: strikk 1m, øk 1m , strikk 1 m, øk 1 m.. Fortset slik på de to andre pinnene. Nå har du 4 masker p hver pinne.

Resten av innlegget skal strikker slik: strikk 1m, øk 1m, strikk pinnen ut. Slik strikker du rundt og rundt på alle pinnene og får en maske mer på hver pinne, altså 3 økte m i hver omg.

Strikk så stort du ønsker, og fell av. Fest trådene. Dypp innlegget i vann og strekk det ut i fasong.

Når du skal vaske dem, kan du bare koke opp en kjele med vann, dra kjelen av platen og dyppe innleggene ned i vannet med får. Eks en pølseklype:)

Skrevet

Jeg har flere par, men har bare brukt det ene paret som var runde og "buet" og passet rundt puppen. Har noen som er formet litt som en stor fuglevinge (men helt "flate), men de er bare i bruk i nød når de andre har vært våte.

Skulle gjerne husket hvor jeg kjøpte dem.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Skulle fjerne hatt et par til.

Skrevet

Takk Fuglemamma! Nå har jeg lagret oppskriften. Tror faktisk jeg har rester av akkurat det garnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...