Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Når alt er betalt og dere kan kose dere med de pengene som er igjen. Kjøper dere nytt treningsutstyr? Smykker/vesker etc fra designermerker? Friluftliv utstyr? Noe til dyrene? Hva prioriterer dere når dere skal kose dere og unne dere noe?
Gjest overlord Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Sko, sminke, vesker, klær, interiør,frisør, neglepleie, solbriller, smykker osv, osv, osv.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 He he.. Vi er av det kjedelig fornuftige slaget som sparer pengene til senere tider... Har alt jeg trenger av friluftsutstyr. Det er ikke nytt, men det funker. Vesker, solbriller,sminke, sko kjøper jeg veldig sjelden, og bare når jeg faktisk trenger det. Har ikke behov for åkjøpe ting jeg ikke har bruk for for å kose meg med shoppingen...
jeem Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 her kommer det litt an på situasjonen. Om det er noe som trengs (uansett hva) så prioriteres dette. Hvis ikke må man se litt på behovet. Kanskje man har mulighet til å kjøpe noe man har siklet på lenge, men som er litt over prisen til hva som kan komme inn i et helt vanlig budsjett? Kanskje trenger man å komme seg bort litt på en langhelg, og bør bruke pengene til dette? Det er så mye man kan bruke pengene til, men det gjelder å tenke litt gjennom det først. Jeg er ikke personen som bruker flere tusen på designer smykker å slik. ( da tar jeg heller en langhelg i fjellet. hehe) Men når det kommer til skikkelige vesker er jeg utrolig svak. kan fint legge av litt penger i ettpar mnd for å ha råd til en dyr veske som jeg faller helt for. Så kan jeg igjen velge å fornye noe av treningsklærne. Kommer litt an på,somsagt.
katha90 Skrevet 29. september 2012 #8 Skrevet 29. september 2012 Her så har nå prioriteringene gått til skikkelig utstyr til hesten, (saler, hodelag, dekken) mannen har prioritert bil. Pluss at vi har spart litt. nå som vi venter ett lite barn så sparer vi til litt hardere tider og ting som den lille trenger.. Har heldigvis besteforeldre (3-4"sett"!) som gleder seg veldig(første barnebarn til alle mann) så vi får masse sponsa av dem )
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Ting til meg selv er sterkt nedprioritert. Dersom jeg har noe til overs, går det til barna eller spare.
Gjest Gullguttene Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Jeg pleier som regel å spare mye av det jeg har til overs. Men bruker også en del penger på shopping, så det er vel den tingen jeg unner meg. Gjerne flere ganger i måneden, shopper ikke bare til meg selv da. Liker best å kjøpe ting til unga
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #11 Skrevet 29. september 2012 Vi er i en trang fase, og har lite til overs. Om vi har noe å legge til side spares det, eller barna får nødvendig klær, sko, sykkel el l. I andre rekke kommer det mest nødvendige av klær og sko til meg og mannen. To - tre ganger i året går vi ut på date og koser oss, og ca like ofte tar jeg en frisørtime. Gleder meg til litt romsligere økonomi:-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #12 Skrevet 29. september 2012 blir enten til noe jeg eller ungene trenger eller frisør. Klipp og striper koster en del. På onsdag skal jeg det.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. september 2012 #13 Skrevet 29. september 2012 Champagne med jentene på god restaurant. Mille får alltid det hun trenger + litt til uavhengig økonomi. Så overskuddet går oftest til meg:D
☆☆☆ Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 Går over på sparekonto, treng eigenkapitalen pluss at eg har uløna permisjon i desember..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #16 Skrevet 30. september 2012 Når alt er betalt og dere kan kose dere med de pengene som er igjen. Kjøper dere nytt treningsutstyr? Smykker/vesker etc fra designermerker? Friluftliv utstyr? Noe til dyrene? Hva prioriterer dere når dere skal kose dere og unne dere noe? Sparer som regel det som er til overs 10 000 kr i månden...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #17 Skrevet 30. september 2012 Ingen spes prioriteringer. Gjør det som trengs i huset, kjøper det sportsustyret vi trenger, bruker på ferie osv osv osv osv. Kunsten er å tenke seg nøye om før man handler, da har man råd til det meste etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå