Mami_ Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Skal bytte til bilstol nr. 2 til jenta vår nå. Hun er 8 mnd. Prøver å lese tester på nettet, men synes alle har ulike resultater... Vi har en Scoda Octavia, og det er ikke sååå god plass mellom baksete og forsete, så vi må forsøke å finne et bakovervent som ikke tar sånn plass. Har akkurat vært ute i bilen og sjekket, og jeg tror vi har Isofix. Stakk hendene mellom ryggen og setet på begge sider i baksetet, og kjente to "ringer" på hver side. Så ikke så mye ettersom det var mørkt ute, men det kunne kjennes ut som noe i denne duren: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOAYr3ErfxCtQYC_pX3uYQjSDIRpkgT8nBSJpGjxf3UIcV26RUJD6vBp55 Har sett på en del stoler nå og disse er de foreløpige alternativene http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/besafe-izi-combi-x3-isofix-sort.html?manufacturer_id=14 http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-maxway-sort.html?manufacturer_id=15 (Er ikke Isofix, hvordan monteres dette? Over lårene? Er det base? http://butikk.naf.no/cybex-sirona/product/53569 Har dere noen innspill? Andre forslag? Isofix eller ikke? Base? Huff, var mye enklere med første bilstolen, for den kjøpte foreldrene mine, og jeg slapp å tenke noe over saken
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Jeg kjøpte nylig BeSafe izi combi, det er en tung og relativt stor bilstol som tar en del plass i min lille peugeot..men er veldig fornøyd med den, er solid og gutten min på 7 mndr sitter godt Om du har feste for isofix ville jeg gått for det..
*Miss Flua* Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Vi har tenkt å kjøpe Max way. Er ikke base til den, da base bare går på stolene opp til 18 kg. Max way er til 25kg. Man fester den med belte, men hvordan vet jeg ikke siden jeg ikke har den enda når man kjøper bilstol har jeg lest at man burde velge en stol som er godkjent av pluss testen (eller noe), og det er Max way. Også velger vi den stolen fordi den er opp til 25kg, leste en plass at det kunne være lurt om man har en lang unge. Og det har vi
**lykke!!** Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Vi har de nyeste besafe isofix modellen, husker ikke hele navnet. Min erfaring med denne er at den er stor og tung, men til gjengjeld synes jeg den er veldig god: barnet sitter godt, bedre plass til beina enn med noen andre stoler (har en treåring som sittet bakover og skal ikke snu han med det første), beltene har Magnesen som man kan feste til sidene dermed enkelt og praktisk når barnet skal festes, enkelt å montere med isofix, med isofix kommer barnet høyt opp og ser mye. Kan godt hende mange andre bilstoler også har disse egenskapene, men jeg vet lite om andre stoler. Det var nå bare en erfaring fra meg:)
Gjest Gullguttene Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Vi har BeSafe i stasjonsvogna, syns den er praktisk. Skulderputene sitter fast i sete, så trenger ikke dra de opp når man strammer til. Og den har magneter på sidene slik at selen ikke blir i veien når du setter inn barnet. I vår bil blir det god plass til beina for barnet i hvert fall, vi har ikke isofix, vet ikke om det har noe å si. Minuset med stolen er at den er stor og tung, tar mye plass i bilen og går bare til 18kg. Har Britax Hi-Way i den lille bilen. Det er nesten samme sete som Max-Way. Setet er lett og montere, veier ikke så mye, går opp til 25kg og tar mindre plass. Også er det billigere en BeSafe. Jeg er veldig fornøyd med begge setene. Ta med barnet og bilen til butikk og prøv dere fram. Betjeninga hjelper dere å finne det sete som passer best for dere.
Mami_ Skrevet 30. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2012 Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare! Har fått mange nyttige innspill
Ladybugg Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Prøv i bilen før du bestemmer deg, gode seter alle så, ta det som passer din bil best :-)
*Miss Flua* Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Prøv i bilen før du bestemmer deg, gode seter alle så, ta det som passer din bil best :-) Lar alle butikker en prøve først? Barnas hus også?
Ladybugg Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Ja hvertfall her hvor jeg bor. De hjalp med og bære ut i bilen, og prøve de forskjellige stolene
Mamma_til_2 Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 De skal la deg prøve først da det står skrevet dette i annbefalingene til trygg trafikk ol at "det er viktig for sikkerheten at setet passer i bilen"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå