Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 På den naturlige måten. Dette har legen fortalt ham etter å ha undersøkt en spermieprøve. I tillegg har han en tredje testikkel, som kan gjøre saken verre. Vi har prøvd å få barn i 6 år. Jeg vet dette høres forferdelig ut, men jeg vurderer å gå fra ham. Barn er så viktig for meg, for meg er dette meningen med livet..:/ Klokka begynner å gå fra oss, og ivf virker usannsynlig med disse oddsene mot oss. Er jeg fæl om jeg velger å gå..?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Ja, det er du, i og med at det er flere andre måter å få barn på enn den naturlige.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 hvorfor i all verden er ivf usannsynlig for dere?? er du utreda??? ivf er jo perfekt for dere,
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Selv om han bare har 15-20 % sjanse til å gjøre deg gravid på naturmetoden, så betyr jo ikke det at dere har dårlige sjanser med ivf!! Jeg vet om menn som har hatt dårligere odds enn det du snakker om som er blitt far til flotte barn ved hjelp av ivf. Hvis du ikke vil prøve ivf med mannen så har du kanskje ikke så sterke følelser for ham som du burde ha for faren til dine barn? Isolert sett så forstår jeg lengselen din etter å få barn, men å gå fra mannen av den grunn? Tror du må sette deg bedre inn i hva ivf går ut på!! Og en ting til - hvis du går fra mannen.... tror du virkelig at det er bare å hoppe ut og finne en ny god mann som har like stor lyst som deg til å få barn??
☆☆☆ Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Har vore i verre situasjon, vi fekk beskjed om at det var høgst usansynlig at gubben kunne få barn på "gamlemåten". Men med ICSI er sjansane gode, ein treng berre ei sædcelle per egg. Vi har ei lita trulte no Men nei, om det å få barn er viktigare for deg enn forholdet er det ikkje forferdeleg å gå. Det motsatte kan fort føre til bitterhet som øydelegg forholdet fram i tid uansett. Men eg vil tru de har gode sjansar til å bli foreldre ilag..
Himmel og hav Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 Icsi burde jo være en mulighet for dere? Vi har et vennepar som har fått to flotte barn på den måten, og han hadde langt færre svømmere enn mannen din.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #7 Skrevet 29. september 2012 Vi hadde samme odds om ikke dårligere. Mannen hadde få svømmere og de hadde ikke akurat landslagsklasse... Etter 4 år med prøving uten en eneste positiv test, startet vi med ICSI behandling. Gravid på første forsøk! Fikk en jente, gravid på naturmetoden da hun var 6 mnd (vi trengte jo ikke prevensjon;) Mistet den, gravid igjen, hjemmelaget denne også. HUn ble født da eldste var 2 år. Så kom en overraskende graviditet nr 3. Fremdeles uten å se snurten av fertilietsklinikken igjen. Vår familie er nå komplett.... .....Så nå er mannen sterilisert:)
LilleBamBam+EnTil Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Tja, det er bare du som vet hvilke verdier du prioriterer. Men du er ikke garantert å få barn, selv om du går fra ham. Snakk med ham om dine følelser, kan være at han også sliter. Min kjære hadde 10% sjanse og jeg har Ashermans syndrom. Likevel skjedde det når vi hadde innstilt oss på ingen felles barn. Vi var til og med i gang med å skaffe oss en hund som en slags erstatning . Så det kan gå, men ingen av løsningene gir deg noen garanti.
<3 2G <3 Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Enn om det var deg med så liten sjanse? For at vanlig par på en vanlig mnd er det fortsatt bare noe sånn som 20-25% sjanse for å bli gravid... Men, på den andre siden er det vel bare å si adjø til mannen om du tenker slik. Da er dere ikke rett for hverandre mener jeg. Om gubben hadde tenkt det sånn om meg hadde ikke jeg villet leve med han lengre. Her er det jeg som har problemet, og han tvilte ikke på å fortsette til vi klarte det, fordi det er viktig for meg å få barn. Tenk deg nøye om før du avgjør fra eller til, for å finne en oppegående mann med babyønske er ikke alltid lett.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Skjønner deg godt! Jeg hadde ALDRI orket å gå igjennom alt og alle påkjenningene ved ivf. Jeg ville gått.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Synes det er trist jeg, for din mann sin del at du tydeligvis har og har hatt så lite følelser for han at du lar en slik liten bagatell være nok for deg å gå fra han. Du tenker vel at dine ønsker for EGNE barn er så store at du fortjener en som har større sjanser enn mannen din til å få barn.. Men jeg tenker at din mann fortjener ei som har ekte følelser for han og ser på han som noe annet enn til bruk for å få baby.. For meg er også det å få barn meget viktig, men jeg hadde ikke hatt problemer med å vurdere ivf eller å adoptere om jeg hadde sittet i din situasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Nei, jeg synes ikke du er slem, for det er jo helt tydelig at du ikke har sterke nok følelser for denne mannen. Da jeg giftet meg hadde vi denne samtalen på forhånd vi, det er jo langt fra noen selvfølge å kunne få barn så vi snakket om hva vi ville gjøre om det viste seg at vi ikke kunne få barn. Vi var begge enige om at kunstig befruktning ikke var noe vi ville gjennom, så vi bestemte at vi i første omgang ville bli besøkshjem også ville vi starte adopsjonsprosessen, evt bli fosterhjem. For meg var det akkurat denne mannen jeg ville stifte familie med, så da fikk det bli på den måten naturen bestemte, bare vi fikk være sammen skulle vi nok få til å lage en familie. Du tenker tydeligvis annerledes, for deg er biologiske barn viktigere enn akkurat denne mannen, og da er det nok mest riktig å la han gå. Vi lever bare en gang, og når vi sitter der på gamlehjemmet må vi ha tatt valg i livet vårt som vi kan stå inne for, leve med og ikke være bitter over.
Gjest ________ Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Han har iallfall en sjangse, prø
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Skjønner deg godt! Jeg hadde ALDRI orket å gå igjennom alt og alle påkjenningene ved ivf. Jeg ville gått. Bare et spørsmål.... hvordan kan du som sier at du ville gått fordi du ikke ville gått gjennom påkjenningene ved ivf.... Hvordan kan du være så sikker på at neste mann du møtte ville hatt god nok sædkvalitet for deg? Ville du bedd menn du datet om å levere prøve for å teste om antall sædceller var god nok? Dette er faktisk ikke et forsøk på å være frekk, selv om jeg setter det litt på spissen. Men jeg lurer oppriktig! I dag har gjennomsnitlig alle menn ca 20 % redusert sædkvalitet ift for noen tiår tilbake. Det vil egentlig si at i gjennomsnitt har ingen menn vi møter topp kvalitet på svømmerne. Hvorfor da gå fra en mann som faktisk har gode nok svømmere til å gjøre deg gravid med ivf for å sjanse med en eller flere nye menn du ikke aner noe om? Er ikke problemet egentlig mer det at man ikke har sterke nok følelser for den mannen man er sammen med? Jeg har ikke svaret, mulig vi bare tenker ulikt...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 15 til20% sjans, er faktisk en sjans. Jeg hadde valgt å være positiv om det så var 5% sjans. Da er det fortsatt en sjans. Jeg veit om fler som har fått beskjed om at de har liten eller ingen sjans til å bli gravid, men har blitt det likevel. Hvis du faktisk vurderer å gå fra han pga dette, så kan du umulig være ordentlig glad i han. Jeg ville aldri gått fra min kjære, sjøl om han evt ikke kunne gjøre meg gravid. Han betyr for mye for meg til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå