Gå til innhold

Lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har en del av symptomene på dette.

Kan dere som har dette påvist fortelle meg hva dere la merke til i starten?

Hva var mest utslagsgivende for at dere skjønte at noe ikke var som det burde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke en spesiell ting, men generelt dårlig.

Ekstremt trøtt, sliten, slapp, svimmel, tørr hud, frøs lett og ofte..

Skrevet

gikk opp masse i vekt + ble litt hesere i stemmen...enste jeg merket egentlig. Gikk ned i vekt igjen når jeg begynnte på levaxin

Skrevet

Var so liten at jeg husker ikke. Men sov og sov og sov. Lite matlyst, null hukommelse (bare dårlig karakterer fra ungdskolen og gjorde mitt beste, las som en lesehest) husker ikke ungdomstiden min heller pga sykdommen og eg var så syk da. Er slepphend og lite styrke i fingrene. + hormonell og litt vektøking. 2-3 kilo.

Skrevet

Kompå mer: irriterende kremting, hes stemme, eg koker inni meg (ikke svetter men er varm) eller fryser på ben/hender. En føler at kroppen og hodet er på ulike planeter. (eg har vært så svak og sliten at eg ikke klarte å åpne papiret på oppvaskmaskintabelett) hadde da en verdi på 56. (bør vær mellom ca 0,5 -3,5

Skrevet

Er mye trøtt og energiløs, sover mye og legger meg gjerne i 9-tiden men føler meg ikke uthvilt om morgenen.

Mister masse hår.

Har til tider vondt i ledd, men bare i perioder.

Har tørr hud som flasser lett.

Kremter og har småhes stemme, men det kan like gjerne komme av at jeg røyker 5-10 0m dagen.

Føler meg glemsk og svimmel innimellom.

Men, ingenting er kjempeslitsomt som mange kan fortelle om.

Mulig det bare er sånn da for en periode?

HI

Skrevet

Jeg var dødskvalm og så sliten at jeg skalv da jeg gikk til legen.. Når jeg fikk diagnosen skjønte jeg også at jeg hadde gått opp i vekt, men ikke ekstremt for min del (gikk ned igjen med levaxin).

Er mange år siden jeg fikk diagnosen og sliter veldig med å finne riktig dose medisin...

Skrevet

Jeg hadde mange av disse symptomene og gikk til legen, viste seg av jeg var veldig lav på B12 og D-vitamin. Måtte ha sprøyter med B12 og tilskudd av D-vitaminer og frisknet veldig til, ingenting galt med stoffskiftet :)

Men det er jo ikke noe problem å sjekke dette hos legen da, jeg ringte og fortalte hva jeg tenkte på og kom inn samme dag for en haug med blodprøver. Fikk time ca 1,5 uke senere for da hadde alle resultatene kommet...

Skrevet

Jeg har søkt på nettet nå og fant disse symptomene på lavt soffskifte.

- Overfølsom for kulde

- Nedsatt apetitt

- Vektøkning

- Forstoppelse

- Tørr og ru hud

- Dårlig hukomelse

- Slapp og trøtt

- Nedsatt evne til å takle stress

- Hes og dyp stemme

- Håret blir tynnere

(Skremmende for min del, som å lese om seg selv)

årsak

Skjolbrukskjertelen

Kan på virke alle organer og tarmsystemet. AHA

Skrevet

Setter pris på at flere forteller sin utgave av dette.

Ser det er variasjoner på hva de plagdes mest med.

Har bestilt legetime, så da får jeg se til slutten av uka.

Håper bare det er lavt jernlager eller vitaminmangel av noe slag, har ikke lyst på lavt stoffskiftediagnose...

Kanskje du også Sylihe skulle ta en legetime?

HI

Skrevet
Setter pris på at flere forteller sin utgave av dette. Ser det er variasjoner på hva de plagdes mest med. Har bestilt legetime, så da får jeg se til slutten av uka. Håper bare det er lavt jernlager eller vitaminmangel av noe slag, har ikke lyst på lavt stoffskiftediagnose... Kanskje du også Sylihe skulle ta en legetime? HI

Ja, jeg må ordne det.

Det mest frustrende for min del er at jeg har fortalt om alle dise symptomene hos legen før, men jeg har trodd det bare var grunnet treg fordøyelse. Også skal jeg fjerne mandler enda de ikke har funnet ne galt med mandlene, kanskje det egentlig er skjolbrukskjertelen det er noe galt med...

Skrevet

Ja, det stemmer: tørr og flassette hud, takler ikke stress, (vet verdien min er feil nå og kjefter på barna av ingenting) mage/tarm problemer. Er en sykdom som for meg ikke blir tatt på alvor av min lege.

Skrevet
Ja, det stemmer: tørr og flassette hud, takler ikke stress, (vet verdien min er feil nå og kjefter på barna av ingenting) mage/tarm problemer. Er en sykdom som for meg ikke blir tatt på alvor av min lege.

Bytt lege!

Bor du på sørlandet anbefaler jeg Dr. øverbye, han har forsket på stoffskifteproblemer i mange år. Bare google han så ser du at han har skrevet bøker om emnet, holder foredrag for andre leger osv. Han tar det i aller høyeste grad på alvor.

http://www.arendalhe...lsesenteret.htm

Ikke veldig dyrt å gå til han heller selv om han er privatpraktiserende, jeg betalte 500 for første time og 400 for oppfølgingstimene.

Skrevet

Erdet veldig vanlig å bli irritert/irritabel ved dette?

Hvorfor?

Skrevet
Kompå mer: irriterende kremting, hes stemme, eg koker inni meg (ikke svetter men er varm) eller fryser på ben/hender. En føler at kroppen og hodet er på ulike planeter. (eg har vært så svak og sliten at eg ikke klarte å åpne papiret på oppvaskmaskintabelett) hadde da en verdi på 56. (bør vær mellom ca 0,5 -3,5
Hvilken verdi er som måles her? Noe jeg bør spørre om selv?

HI

Skrevet
Hvilken verdi er som måles her? Noe jeg bør spørre om selv?

HI

TSH heter den. Høyt tall = lavt stoffskifte og man føler seg ELENDIG..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...