Gå til innhold

Hva slags klær/dress til vinterbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk sommerbaby sist gang, og lurer litt på hva som er greit å ha til en vinterbaby. Vi bor forresten på vestlandet, så det er sjelden så mange minusgrader. Lurer litt på hvorvidt det er behov for vinterdress i str. 56-62.

Tenker at babyen stort sett vil være i dunpose i bil og vogn, og det blir jo da for varmt med vinterdress også. Tenker derfor på om det kan være mer praktisk med en vindress med fleecefor i stedenfor, som ikke er så varm.

Noen med erfaringer? Del gjerne andre tips om dere har noen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøstebarn sin ullflecedress er perfekt til den type bruk. Du trenger ikke noe annet til en så liten baby.

En "Vanlig" type vinterdress får man oftest ikke i størrelser under 86 (noen ganger 80).

Skrevet

Hm og name it har små vinterdresser som ikke er dyre.de vokser jo ganske fort ut av de uansett,så kanskje ikke noe vits å legge masse penger i det.

Skrevet

Finn Desemberbaby sist, og brukte ikke noe dress annet enn en sånn myk dress til å ha på i bilen ala ullfleecedressen til nøstebarn. Han lå jo alltid oppi voksiposen i vogna og da hadde vi bare på ullbody og strømpebukse+tynt ullteppe rundt.

Skal dere bære i vinter så er det også best med sånn myk ullfleecedress. Har jo ikke ungen ute i kulda, så trenger nok ikke noe vindtett dress, ville gått for noe mykt som dere evt kan ha oppi posen på de aller kaldeste dagene. :-)

Skrevet

Vi har brukt nøstebarn sin ullfleecedress, den er kjempegod og myk. Passer perfekt til små vinterbabyer :)

Skrevet

Jeg har 2 vinterbarn og bor også på vestlandet, Jeg brukte ullbody, ullsrømpebukse, ullsokker, ulllue og en hel ulldress som jeg kjøpte på sparkjøp de er kjempemyke. Kjøpte dessuten ulltøffeler. Sparkjøp har billig og bra ullklær :D

Utenom det kjøpte jeg bamsedress på hm og en fleecedress fra reima de er myke og romslige i str og koster 2-300 kr. Men vedi myke og gode dresser til så små :)

Skrevet
Nøstebarn sin ullflecedress er perfekt til den type bruk. Du trenger ikke noe annet til en så liten baby. En "Vanlig" type vinterdress får man oftest ikke i størrelser under 86 (noen ganger 80).
Hekt enig:) Bruker en bilstolpose i bilen + ullpose i vognen så da holder det i massevis visst du ikke skal gå mye ute med bæresele da.
Skrevet

Fikk vinterbarn på vestlandet i fjor ;) Brukte ikke vinterdress fordi vi hadde kjøpt bilpose- så når babyen skulle ut, så puttet vi hun i denne ;) Ellers brukte vi en tynn fleesdress når vi skulle på tur med vognen, men hadde her også urban voxi pose.

Hun er veldig varm da, så mulig du må vurdere det litt om du får en liten frysepinn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...