Gå til innhold

Stakkars Ailo :(

Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sliter sånn om dagen for han får hele 7 tenner samtidig nå. 4 oppe og 3 nede.4 av de er jeksler.

I går sovnet han ikke før 01.30.

Jeg får så vondt av han og jeg gir han både paracet og oragel uten at det hjelper noe særlig.

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Ingen tips dessverre, men for meg er felles skjebne en liten trøst.

Her var det ikke natta før kl 0400, og opp og hopp kl 0700 med like sliten mor som barn.

Hurra for tenner!

Skrevet

Ingen særlige praktiske tips egentlig... men du kan prøve å massere dette punktet, bra for smerte. Masser der det er øm mellom tommel og pekefinger. Verdt et forsøk :)

http://taoism.about....a/He-Gu-LI4.htm

Ps... skal ikke brukes av gravide!

Skrevet

Takk for tips. Og ja kira det er en liten trøst at det er flere i samme båt ;)

Skrevet

Stakkars lille gutt! Uff, det er så vondt når de små ikke har det bra:( Har heller ingen konkrete råd, men da min minste slet med det samme (dog bare fire tenner samtidig) satt jeg med han i halvmørket med rolig musikk og vugger ham mens jeg masserte hælen hans og brukte pekefingeren og rollen min og masserte ankelen hans (der man har den der kulen jeg ikke vet hva heter for noe). Jeg vet ikke om de er noe beroligende punkt, men et triks jeg lærte av min bestemor. Han roet seg hvertfall.

Skrevet

Vi har også noen slitsomme dager :( lillemor har feber ( hadde 40) er tann

Nr 7 som kommer og har ikke tidligere reagert på tenner. Hun fikk fire stk oppe uten et knyst!! Så sinnsykt glad jeg ikke er alenemor!

Skrevet

Masse medfølelse til dere. Det er slitsomt, og vondt å se de små med smerte.

Et tips som hjalp oss masse: en gasklut/gulpeklut, en isbit og et hårstrikk. Legg isbiten midt på kluten, og fest stramt med hårstrikket. La barna holde, gnage, sutte og kose seg. Det blir litt vått, men det er jo en bagatell... Var redningen for mine:-)

Skrevet

kommer tannsmerter bare om natten når de skal legge seg?

Vesla har slitt med å få sove i de siste dagene. Hun kan vokne opp og hylgråte. Prøver å spørre hnne om hun har vondt, men hun svarer ikke.

Kan det være en av de sistee jekselene som kommer. Hun er 2,5 år.

Lykke til stakkars dere som blir holdt våkne til midt på natta.

Skal tenke på dere. Heldigvis kommer det sikkert bedre tider snart:)

Skrevet
Ingen særlige praktiske tips egentlig... men du kan prøve å massere dette punktet, bra for smerte. Masser der det er øm mellom tommel og pekefinger. Verdt et forsøk :)http://taoism.about....a/He-Gu-LI4.htm Ps... skal ikke brukes av gravide!

Herliget, jeg tenkte jeg skulle teste ut det der bare på gøy nå (har null tro på sånt) og fy søren for en rar følelse jeg fikk gjennom hele kroppen.. vet ikke om det var ekkelt/ubehagelig eller greit.. skvatt til når det skjedde :P

Skrevet
Ingen særlige praktiske tips egentlig... men du kan prøve å massere dette punktet, bra for smerte. Masser der det er øm mellom tommel og pekefinger. Verdt et forsøk :)http://taoism.about....a/He-Gu-LI4.htm Ps... skal ikke brukes av gravide!
Herliget, jeg tenkte jeg skulle teste ut det der bare på gøy nå (har null tro på sånt) og fy søren for en rar følelse jeg fikk gjennom hele kroppen.. vet ikke om det var ekkelt/ubehagelig eller greit.. skvatt til når det skjedde :P

Bare å tro på det - dette akupunkturpunktet er testet ut ift virkning på områder i hjernen som påvirkes av smerte. Påvist aktivitet i den delen av hjernen som produserer smertestillende effekt.

http://orcashealinga...es-acupuncture/

(Dette er den typen seriøse studier fra vestlig forskning som beleilig ble glemt å nevne i underholdningsprogrammet "Folkeopplysningen" på nrk... som definerer seg selv som et program i ren underholdning-kategorien, og likevel prøver å fremstå som "forskningsbasert og seriøs"....)

I tillegg er det et punkt som "løser opp stagnasjoner" generelt i kroppen... så du kan fint føle det i hele kroppen om du er følsom for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...