Gå til innhold

Åh, hjeeeelp!!! Urinveisinfeksjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom helt plutselig, bare for et par timer siden. Jeg tisset, det var som normalt, men da jeg var ferdig fortsatte det å "brenne" der nede. Og så måtte jeg tisse igjen. Og igjen. Men det kom ikke noe. Og det ble bare mer og mer vondt. Nå har det altså gått to timer, og jeg er helt desperat. Hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg har hatt dette svineriet mange ganger før, men da har jeg alltid kunnet gå til fastlegen. Jeg vet ikke om jeg holder ut dette frem til mandag, og det blir jo bare verre og verre! Jeg er dessuten alene med to små barn i helgen, så jeg kan ikke bare ligge på gulvet og vri meg heller. Det eneste jeg har i huset er tranebærkapsler. Går det an å ta en overdose av dem? Kan det hjelpe? Er det noe annet som man kan ha i huset som kan hjelpe?

Snille, snille damer, gi meg de rådene dere kan!

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Tranebærkapsler og appelsinjuice er gull!

Skrevet

Sitronvann og prøv å holde deg litt så syren blir med ned. Tranebær er bra. Føler med deg, jeg får det alltid rått og brutalt, så du har min fulle sympati.

Skrevet

Det beste er nok å ta en tur på legevakta.

Skrevet

Jeg bruker å "skylle den ut" med å drikke masse vann, appelsinjus eller tranebærjus og ikke tisse før jeg kjenner at jeg virkelig må. Og hold rumpa varm, ball deg inn i et pledd eller noe :)

Skrevet

Halleluja, jeg fant en kartong med appelsinjuice i boden! Og jeg har to lime liggende, det tenkte jeg ikke på. Presse dem og prøve å holde saften i blæren så lenge som mulig, altså?

Hva med tranebær, hvor mye kan jeg ta? Jeg tok tre på en gang for en time siden. Kan jeg ta flere?

HI

Skrevet

Det sies vel også at tranebær må tas i STORE mengder for å ha reell effekt (det er mest syren som gjør at det kan føles som om det funker der og da), og at det er mer en forebyggende effekt enn helbredende.. Ville gått på legevakten jeg, for Uvi er jo ikke akkurat godt og/eller fristende å gå med hele helgen.. :/

Skrevet
Det sies vel også at tranebær må tas i STORE mengder for å ha reell effekt (det er mest syren som gjør at det kan føles som om det funker der og da), og at det er mer en forebyggende effekt enn helbredende.. Ville gått på legevakten jeg, for Uvi er jo ikke akkurat godt og/eller fristende å gå med hele helgen.. :/

Tro meg, jeg hadde dratt på legevakten om jeg kunne! Men det er fire mil til nærmste legevakt, den ligger i en by, det er lørdagskveld og jeg er alene med et spedbarn og en treåring. Kan jo ikke godt sitte der med dem. Hadde mannen min vært hjemme, ville jeg ha reist!

Skrevet

Ikke spring på do hele tiden selv om det føles som om du må - la klokka styre det, så du vet at du har noe virkelig å tisse ut når du først setter deg. Og drikk MASSE! En klassisk tabbe er å drikke veldig lite, fordi det gjør så vondt å tisse, så da vil man tisse minst mulig. Men det eneste det fører til, er at bakteriene blir mer konsentrert og får bedre grep.

Drikk masse vann og masse appelsinjuice, sitron og lime er også gode tips - du må gjøre miljøet i blæren så surt at bakteriene tynnes ut og ikke trives. Så drikk så mye du orker, og hold rumpa varm, som noen andre sa! å drikke te er også fint, men hold deg unna alt med sukker i, da motvirker du det sure miljøet du ønsker å skape.

Jeg fikk en gang et tips om å blande ut en teskje natron i et glass vann og drikke, det var visst et kjerringråd som skulle hjelpe. Det har jeg ikke prøvd selv, men er du desperat, så kan det vel ikke skade? Tranebær må tas i veldig store mengder dersom det skal ha noen effekt, og det ville jeg vært litt forsiktig med. Drikk mye mer enn du tror du trenger, det er det beste tipset, da tynner du ut bakteriene og får effektivt skylt ut av blæren hver gang du tisser!

UVI er noe dritt, håper du klarer å holde det i sjakk til du kommer deg til legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...