*Kengumamma* Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal?
3 er nok! Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Babybjørn var den eneste bæreselen mitt barn ville sitte i, og også den eneste som jeg klarte å bruke (har skader i rygg og hofter) det kan hende hun kun trivdes i babybjørn fordi det var den eneste jeg kunne bruke riktig, jeg vet ikke... Uansett ble den ikke mye brukt.
*Kengumamma* Skrevet 29. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2012 Babybjørn var den eneste bæreselen mitt barn ville sitte i, og også den eneste som jeg klarte å bruke (har skader i rygg og hofter) det kan hende hun kun trivdes i babybjørn fordi det var den eneste jeg kunne bruke riktig, jeg vet ikke... Uansett ble den ikke mye brukt. Det er det jeg ser. De som kjøper babybjørn bruker den ikke. Barna skal jo sitte med knærne i 90 grader, evt froskestilling. I et skikkelig bæretøy kan du bære barnet på ryggen også. Bærer du barnet med ansiktet fremover i en babybjørn vil vekten av barnet bli feil fordelt på ryggen din, og du får vansker med å bære fordi du blir gående med svai i ryggen for å kompensere feilbelastningen.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Keg gjorde det fordi den var enkel å ta på av, god å bære i. Hun digget den. Satt ost og stabilitet i den. Og legen min som også er barnelege sa det ikke er noe dokumentert/bevist forskning på At den ikke er god for barnet. Den var fantastisk! Nå er hun for stor og vil jo gå selv. Prøvde close baby careier, fæle greier, følte hun falt ut, så ble hodet kraftig bøyd ene siden og trykket Mot brystet mitt. Stakkars liten. Så hang det de stramme greiene la gt nedover. Grusomt ikke noe for oss. Godt vi er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Den var enkel å ta av og på. Den var god for ryggen (vet ikke hvor du har det fra at den ikke er det). Ungen satt fint i den. Fysioterapauten min sa det ikke var noe i veien for å bruke den og at hun selv brukte den. Enig. Godt vi er forskjellige. Tror du virkelig at det kun er du som har fasiten?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Så fint at du har fasiten, Kengumamma! Må være en flott følelse å eie sannheten?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #7 Skrevet 29. september 2012 Den siste babybjørn selen er jo mye bredere nede, og bra for både bæreren og baby.
*Kengumamma* Skrevet 29. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2012 De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Keg gjorde det fordi den var enkel å ta på av, god å bære i. Hun digget den. Satt ost og stabilitet i den. Og legen min som også er barnelege sa det ikke er noe dokumentert/bevist forskning på At den ikke er god for barnet. Den var fantastisk! Nå er hun for stor og vil jo gå selv. Prøvde close baby careier, fæle greier, følte hun falt ut, så ble hodet kraftig bøyd ene siden og trykket Mot brystet mitt. Stakkars liten. Så hang det de stramme greiene la gt nedover. Grusomt ikke noe for oss. Godt vi er forskjellige. Den var enkel å ta av og på. Den var god for ryggen (vet ikke hvor du har det fra at den ikke er det). Ungen satt fint i den. Fysioterapauten min sa det ikke var noe i veien for å bruke den og at hun selv brukte den. Enig. Godt vi er forskjellige. Tror du virkelig at det kun er du som har fasiten? De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Så fint at du har fasiten, Kengumamma! Må være en flott følelse å eie sannheten? På senteret i dag så jeg 5 mødre tilsammen med hver sin babybjørn og de stakkars barna hang og slang langt ut fra kroppen til mammaen sin, to av dem illskrek, ingen av barna sov og det var ingenting som skjermet dem fra støyen og ståket rundt dem. Dette var alle barn under 6-7 mnd. Mens min lille lå inntil meg med ansiktet på brystet mitt, med mulighet til å kikke rundt seg og samtidig bli skjermet fra omgivelsene. Barnet mitt sov store deler av turen, men kikket litt rundt seg innimellom. I tillegg gikk samtlige av disse mødrene lent bakover som om de var høygravide for å kompensere for den tunge ungen som hang og slag på magen deres. Det gir belastningsskader, bare spør en fysioterapeut, for det er tydeligvis det som gjelder her på forumet.
3 er nok! Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Babybjørn var den eneste bæreselen mitt barn ville sitte i, og også den eneste som jeg klarte å bruke (har skader i rygg og hofter) det kan hende hun kun trivdes i babybjørn fordi det var den eneste jeg kunne bruke riktig, jeg vet ikke... Uansett ble den ikke mye brukt. Det er det jeg ser. De som kjøper babybjørn bruker den ikke. Barna skal jo sitte med knærne i 90 grader, evt froskestilling. I et skikkelig bæretøy kan du bære barnet på ryggen også. Bærer du barnet med ansiktet fremover i en babybjørn vil vekten av barnet bli feil fordelt på ryggen din, og du får vansker med å bære fordi du blir gående med svai i ryggen for å kompensere feilbelastningen. Nå leste du feil, babybjørn var den eneste bæreselen jeg kunne bruke på grunn av rygg/hofteskadene mine. Det var den eneste jeg kunne bruke i mer enn 30 minutter uten at det slet på ryggen og skuldrene. Den var GOD å bruke! Dessuten var den veldig brukervennlig.
Gjest sug lut Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Hvorfor klør det deg hva andre bærer i, er du forhandler for konkurrenten kanskje?
*Kengumamma* Skrevet 29. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2012 (endret) Hvorfor klør det deg hva andre bærer i, er du forhandler for konkurrenten kanskje? Fordi jeg ser at de barna ikke finner roen i bæreselen, at de henger med press på ryggen og at de blir båret på en måte som ikke er bra for hverken bærer eller barn. Pluss at jeg tror ikke folk er klar over hvor mye bra bæretøy det faktisk finnes. Man kan bære i timesvis i skikkelig bæretøy. En babybjørn skal kun brukes maks 30 min pga belastningen på barnets rygg. Endret 29. september 2012 av *Kengumamma*
Vogndilla Skrevet 29. september 2012 #12 Skrevet 29. september 2012 Bærer definitivt ikke i babybjørn, ble lurt til å kjøpe den til eldste -og både mannen og jeg hatet den!! Nå sverger vi til Manduca, har man bareprøvd BB har man virkelig gått glipp av noe, finnes jo så mange andre ting det er bedre å bære i! Men du kan ikke snakke for alle kengumamma, selvom jeg er enig i nesten alt du skriver
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. september 2012 #14 Skrevet 29. september 2012 (endret) De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Keg gjorde det fordi den var enkel å ta på av, god å bære i. Hun digget den. Satt ost og stabilitet i den. Og legen min som også er barnelege sa det ikke er noe dokumentert/bevist forskning på At den ikke er god for barnet. Den var fantastisk! Nå er hun for stor og vil jo gå selv. Prøvde close baby careier, fæle greier, følte hun falt ut, så ble hodet kraftig bøyd ene siden og trykket Mot brystet mitt. Stakkars liten. Så hang det de stramme greiene la gt nedover. Grusomt ikke noe for oss. Godt vi er forskjellige. Den var enkel å ta av og på. Den var god for ryggen (vet ikke hvor du har det fra at den ikke er det). Ungen satt fint i den. Fysioterapauten min sa det ikke var noe i veien for å bruke den og at hun selv brukte den. Enig. Godt vi er forskjellige. Tror du virkelig at det kun er du som har fasiten? De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Så fint at du har fasiten, Kengumamma! Må være en flott følelse å eie sannheten? På senteret i dag så jeg 5 mødre tilsammen med hver sin babybjørn og de stakkars barna hang og slang langt ut fra kroppen til mammaen sin, to av dem illskrek, ingen av barna sov og det var ingenting som skjermet dem fra støyen og ståket rundt dem. Dette var alle barn under 6-7 mnd. Mens min lille lå inntil meg med ansiktet på brystet mitt, med mulighet til å kikke rundt seg og samtidig bli skjermet fra omgivelsene. Barnet mitt sov store deler av turen, men kikket litt rundt seg innimellom. I tillegg gikk samtlige av disse mødrene lent bakover som om de var høygravide for å kompensere for den tunge ungen som hang og slag på magen deres. Det gir belastningsskader, bare spør en fysioterapeut, for det er tydeligvis det som gjelder her på forumet. Skjønte ikke siteringen her:/ hva har det du så på senteret i sted med meg å gjøre? Om du skal frelse verden med bæresjal er det vel og bra det, men begynn med de som er uten noen form for sjal ikke de som har funnet noe som funker for dem.. Endret 29. september 2012 av Juliea - kukløsklan
Rediken Skrevet 29. september 2012 #15 Skrevet 29. september 2012 Brukte babybjørn på fjelltur for hun var for liten til bæremeis. Den var enkel og klipse av og på i steden for et sjal som må snures i alle mulige tvister som er umulig å lære seg.
cheni Skrevet 29. september 2012 #16 Skrevet 29. september 2012 Fordi jeg arvet en, og brukte den stort sett på flyplass og i forbindelse med reiser. Funket til hun nærmet seg 6 kg, og det var himmelsk å bytte til ergobaby når hun bikket 7 kg! Den er så behagelig, men det er synd at hun ikke kan sitte vendt fra meg i den.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 29. september 2012 #17 Skrevet 29. september 2012 Fordi den fungerte utmerket til sitt bruk. Da slapp jeg å bære ungen på armen og samtidig kunne gå rundt. Og hun elsket å titte ut og pludret ivei. Og dessuten trengs de ikke å være vendt ut fra kroppen, barnet kan også være vendt mot mor.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. september 2012 #18 Skrevet 29. september 2012 De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Keg gjorde det fordi den var enkel å ta på av, god å bære i. Hun digget den. Satt ost og stabilitet i den. Og legen min som også er barnelege sa det ikke er noe dokumentert/bevist forskning på At den ikke er god for barnet. Den var fantastisk! Nå er hun for stor og vil jo gå selv. Prøvde close baby careier, fæle greier, følte hun falt ut, så ble hodet kraftig bøyd ene siden og trykket Mot brystet mitt. Stakkars liten. Så hang det de stramme greiene la gt nedover. Grusomt ikke noe for oss. Godt vi er forskjellige. Den var enkel å ta av og på. Den var god for ryggen (vet ikke hvor du har det fra at den ikke er det). Ungen satt fint i den. Fysioterapauten min sa det ikke var noe i veien for å bruke den og at hun selv brukte den. Enig. Godt vi er forskjellige. Tror du virkelig at det kun er du som har fasiten? De er jo grusomme å bære i for ryggen, pluss at barnet sitter helt feil og får alt presset oppover ryggraden. Og guttebabyer får i tillegg all vekten i skrittet mot pungen. Det er ikke bra på noen måter. Det må jo være bedre å kjøpe et skikkelig bæretøy som en meitai, manduca, ergo eller et deilig sjal? Så fint at du har fasiten, Kengumamma! Må være en flott følelse å eie sannheten? På senteret i dag så jeg 5 mødre tilsammen med hver sin babybjørn og de stakkars barna hang og slang langt ut fra kroppen til mammaen sin, to av dem illskrek, ingen av barna sov og det var ingenting som skjermet dem fra støyen og ståket rundt dem. Dette var alle barn under 6-7 mnd. Mens min lille lå inntil meg med ansiktet på brystet mitt, med mulighet til å kikke rundt seg og samtidig bli skjermet fra omgivelsene. Barnet mitt sov store deler av turen, men kikket litt rundt seg innimellom. I tillegg gikk samtlige av disse mødrene lent bakover som om de var høygravide for å kompensere for den tunge ungen som hang og slag på magen deres. Det gir belastningsskader, bare spør en fysioterapeut, for det er tydeligvis det som gjelder her på forumet. Skjønte ikke siteringen her:/ hva har det du så på senteret i sted med meg å gjøre? Om du skal frelse verden med bæresjal er det vel og bra det, men begynn med de som er uten noen form for sjal ikke de som har funnet noe som funker for dem..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #19 Skrevet 29. september 2012 Vi var veldig fornøyd med sele på både eldste og yngste. Hadde aldri tørt å bruke sånn sjal, hadde vært livredd for at ungen skulle skli ut!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. september 2012 #20 Skrevet 29. september 2012 Her bruker vi babybjørn bæresele til jenta vår, er ikke ofte vi bruker bæretøy på henne, lettere med søsken vogn eller hennes vogn. Prøvde å bære henne i bæresjalet etter storebror, og det ble bare hylingen, i BB selen, så fant hun roen, sov godt og koste seg.. Nå er hun snudd motsatt vei, så hun ser utover, og hun henger ikke ut fra kroppen min hvertfall.. Gjør de det, så tror jeg nok de bruker den feil, eller stammer feil en plass..
M+M+baby2012 Skrevet 29. september 2012 #21 Skrevet 29. september 2012 Jeg har den med god støtte i ryggen og han elsker og sitte i den. Hadde ikke klart alle flyturene våre og reisene uten den. Kjempe godt med armene fri. Vi elsker den.
M+M+baby2012 Skrevet 29. september 2012 #22 Skrevet 29. september 2012 Pluss han sovner veldig lett i den. Koser seg på brystet mitt. Vi bruker aldri mer enn en time om ganger. Men jeg skal ha til nestemann og
*Kengumamma* Skrevet 29. september 2012 Forfatter #23 Skrevet 29. september 2012 Pluss han sovner veldig lett i den. Koser seg på brystet mitt. Vi bruker aldri mer enn en time om ganger. Men jeg skal ha til nestemann og Da synes jeg du skal prøve en ergonomisk riktig sele neste gang. Da kan du bære i timesvis.
Fru Blåbær Skrevet 29. september 2012 #24 Skrevet 29. september 2012 Jeg har aldri bruk babybjørn selv, men når jeg har snakket med andre om bæring har de automatisk gått ut i fra at jeg har ment babybjørn. (Både helsesøster og venner og familie.) Hvis du går innom en vanlig babyutstyrsbutikk så er det stort sett bare babybjørn jeg har sett til bæring. Jeg tror rett og slett at babybjørn er mest kjent og at det er derfor folk velger det? Sjal, slynge, meitai og manduca eller lignende har jeg kun blitt kjent med via nettet. Jeg har intrykk av at slike ting blir sett på som litt alternativt, på lik linje med tøybleier?
Leeloo76 Skrevet 29. september 2012 #25 Skrevet 29. september 2012 Hadde BB til førstemann, det var den jeg visste om. Hadde også en ringslynge, men fikk den aldri helt til. Jeg fikk vondt i ryggen rimelig raskt, men snuppa trivdes i den hun. Til lillesøster har jeg Manduca, og den er mye bedre for ryggen i hvert fall, kan bære lenge uten å merke noe, og hun er mye tyngre enn storesøster på samme alder (10 mnd). I tillegg er det veldig enkelt å ta henne ut og legge i f.eks vogna når hun har sovnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå