Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Er det noen som har gode grunner til å ikke bruke p-piller?
☆☆☆ Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Dei har ein tendens til å forhindre graviditet..
Chelseafan Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 mange gode grunner. Hjernebløding er vel det største,men er jo veldig skjelden det skjer da
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 mange gode grunner. Hjernebløding er vel det største,men er jo veldig skjelden det skjer da Jeg hadde hjerneblødning som baby, å får gå på p-piller fordi. Legen skriver ut de med lavest hormon-nivå eller noe sånt.. Faren er vel til stedet uansett, men det har gått bra så langt (10år på pilla)
Chelseafan Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Det er jo bra, venninne mi fikk det av det,gikk bra,men fikk p sprøyta etter det
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 Bivirkninger som vektøkning, null sexlyst (da er det ingen vist med prevensjon når man aldri har seg uansett?), hormonsvingninger, kramper.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 29. september 2012 #7 Skrevet 29. september 2012 Min grunn for å ikke gå på p piller er at migrena mi blir forverret/forsterka av de. Dette er pga hormonene og spiller ingen rolle hvor lite hormoner det er i de. Jeg fikk faktisk streng beskjed om det av lege når jeg begynte på p piller for 15 år siden ca at jeg måtte være klar over at migrena kunne bli verre. Det blei den. Har nå vært uten p piller i ca 5 år og har ikke angret et sekund. Migreneanfallene jeg har nå er ikke så voldsomme som de var når jeg gikk på pilla. Heldigvis. En annen bivirkning av p piller er hjerneblødning og blodpropp, og sjøl om det kanskje ikke skjer ofte, så kan det fortsatt skje. Jeg tar ikke sjansen på det. Helsa mi er viktigst uansett.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #8 Skrevet 29. september 2012 Fikk hypofysesvulst og problemer med prolaktinet. Aldri mer p-piller.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Den mest opplagte grunnen jeg kan komme på, er jo hvis du prøver å få unger da... Bivirkninger a la blodpropp er mye større ved en graviditet, så den er jo ikke avskrekkende i seg selv...
magpie Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 (endret) Det med hjerneblødning/blodpropp er kansje ikje så sjeldent som man skulle ha det til. Jeg kjenner i allefall to (ei svigersøster og en kusine) som har blitt rammet av det, gikk bra med begge, men er jo alvorlig. I tillegg anbefalte ikje gynekologen min p-piller til meg da mammaen min har hatt brystkreft. Det er visst økt risiko i forbindelse med p-piller..? Jeg vet ikje noe mer om det, men var det han sa. Husker jeg leste en gang en artikkel om p-piller og bivirkningene og der skrev "forfatteren" at hvis dette hadde vært et medikament for menn, hadde det aldri blitt godkjent Endret 29. september 2012 av magpie
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #11 Skrevet 29. september 2012 Hvis man har østrogenbetinget kreft i familien og har anlegg for det selv (spesielt ved genfeil... som de færreste vet de har før de evt har fått kreft) så er det en tydelig økt risiko for å få kreft om man går på p-piller!! Har selv østrogenbetinget kreft i familien og fikk beskjed av leger at å ta p-piller vil være som å helle bensin på bålet ift kreftrisiko. Så har dere mye kreft i familien så undersøk om det er østrogen-/hormonbetingede krefttyper, og vurder å genteste dere. Ellers har jo p-piller en hel haug med bivirkninger så det er vel bare å velge.... .......depresjon, humørsvigninger, migrene, "bekkenløsningssmerter" i bekkenet (!), redusert sexlyst, blodpropper i hjerne eller andre deler av kroppen, hudproblemer, væskeansamlinger i kroppen, kan for enkelte gjøre det vanskelig å få normale sykluser i etterkant av pillebruk og dermed hindre graviditet..... m.m. Egentlig så er det helt idioti at vi kvinner frivillig går på pillen....
Fru Blåbær Skrevet 29. september 2012 #12 Skrevet 29. september 2012 Bivirkningene kvalme og hodepine. Kom snikende gradvis og umerkelig, fikk et nytt liv etter at jeg sluttet. Jeg kommer ikke til å gå tilbake til pillen, gidder rett og slett ikke å lete meg frem til det merket som passer for meg.
mamma'n til 2 :) Skrevet 29. september 2012 #13 Skrevet 29. september 2012 Blir ikke gravid med p-piller? Åjoda,det kan man såvisst bli på p-piller.... Vel... Grunner til å ikke bruke de: forhindrer ikke alltid graviditet(ikke nødvendigvis negativt men...), blodpropp, humørforandringer,mindre sexlyst, tørrhet der nede så sex blir ræva... Vektforandringer, mye styr å huske på riktig tidspunkt,diare og oppkast... Forandringer i matlyst... Dette er ihvertfall mine grunner til å ikke bruke p-piller.
Magia Skrevet 29. september 2012 #14 Skrevet 29. september 2012 Hudproblemer som faen meg aldri forsvinner, selv om man slutter på pilla... Sukk! Tror nok det er sant at om p-piller hadde vært for menn, ville de aldri gått ut på markedet. Likevel er det jo slik at de gir kvinner en viss seksuell frihet, så det er jo ikke bare negativt å si om dem. De har vel også laget en p-pille for menn. Er det omfattende bivirkninger som gjør at man aldri hører om de?
Rediken Skrevet 29. september 2012 #15 Skrevet 29. september 2012 Den beste grunnen for å kutte ut p-pillere er at det er sinnsykt miljøskadelig. Ser at det er mange her som kutter ut såpe o.l P-pillere er mye verre en såpe! Det som skjer er at det følger en mengde hormon med i avføringen vår som blir tatt opp av andre organismer. Disse organismene blir spist av andre organismer. Oppover i næringskjedene blir hormonene mer og mer konsentrert og fører til sterilitet hos flere arter! I mange tilfeller rammer dette fisk som vi igjen spiser. Dvs. at du kan få i det hormoner helt ufrivillig fra andre...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #16 Skrevet 29. september 2012 Hudproblemer som faen meg aldri forsvinner, selv om man slutter på pilla... Sukk! Tror nok det er sant at om p-piller hadde vært for menn, ville de aldri gått ut på markedet. Likevel er det jo slik at de gir kvinner en viss seksuell frihet, så det er jo ikke bare negativt å si om dem. De har vel også laget en p-pille for menn. Er det omfattende bivirkninger som gjør at man aldri hører om de? Har lest en gang at p-piller for menn ikke er blitt produsert fordi lystproblemer evt potensproblemer kan være en bivirkning i et fåtall av tilfeller. Menn vil ikke ta sjansen på det, og er derfor ikke interessert..... så derfor produserer de piller for oss kvinner som med glede tar dem..........
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #17 Skrevet 29. september 2012 Den beste grunnen for å kutte ut p-pillere er at det er sinnsykt miljøskadelig. Ser at det er mange her som kutter ut såpe o.l P-pillere er mye verre en såpe! Det som skjer er at det følger en mengde hormon med i avføringen vår som blir tatt opp av andre organismer. Disse organismene blir spist av andre organismer. Oppover i næringskjedene blir hormonene mer og mer konsentrert og fører til sterilitet hos flere arter! I mange tilfeller rammer dette fisk som vi igjen spiser. Dvs. at du kan få i det hormoner helt ufrivillig fra andre... Dette er faktisk skremmende og sant! Fisk o.l. har begynt å bli mer "feminine" og har begynt å få problemer med fertilitet (hannfisk). Menn har mye mer østrogen i kroppen enn de normalt skal ha - dette pga altfor mye østrogen i fritt omløp i naturen. All plast som brukes inneholder også hormonhermende stoffer som ligner østrogen og dermed forsøpler både oss og naturen enda mer.
MrsMilla Skrevet 29. september 2012 #18 Skrevet 29. september 2012 Er det noen som har gode grunner til å ikke bruke p-piller? Jah! Mindre seksuell helt klart, og mindre "meg selv". Tar ikke. hopper heller av i svingen når vi ikke aktivt prøver å få barn. ikke stor krise om det skjer en "ulykke" her heller.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. september 2012 #19 Skrevet 29. september 2012 Hudproblemer som faen meg aldri forsvinner, selv om man slutter på pilla... Sukk! Tror nok det er sant at om p-piller hadde vært for menn, ville de aldri gått ut på markedet. Likevel er det jo slik at de gir kvinner en viss seksuell frihet, så det er jo ikke bare negativt å si om dem. De har vel også laget en p-pille for menn. Er det omfattende bivirkninger som gjør at man aldri hører om de? Har lest en gang at p-piller for menn ikke er blitt produsert fordi lystproblemer evt potensproblemer kan være en bivirkning i et fåtall av tilfeller. Menn vil ikke ta sjansen på det, og er derfor ikke interessert..... så derfor produserer de piller for oss kvinner som med glede tar dem.......... Og menn klager etterpå at kvinner har problemer med sexlysta, samtidig som de synes det er helt greit at kvinnene tar p-piller som er årsaken til manglende sexlyst
MrsMilla Skrevet 29. september 2012 #20 Skrevet 29. september 2012 Den beste grunnen for å kutte ut p-pillere er at det er sinnsykt miljøskadelig. Ser at det er mange her som kutter ut såpe o.l P-pillere er mye verre en såpe! Det som skjer er at det følger en mengde hormon med i avføringen vår som blir tatt opp av andre organismer. Disse organismene blir spist av andre organismer. Oppover i næringskjedene blir hormonene mer og mer konsentrert og fører til sterilitet hos flere arter! I mange tilfeller rammer dette fisk som vi igjen spiser. Dvs. at du kan få i det hormoner helt ufrivillig fra andre... Dette visste jeg faktisk ikke! Takk for info!
Ikkesåallerværst Skrevet 29. september 2012 #21 Skrevet 29. september 2012 Den beste grunnen for å kutte ut p-pillere er at det er sinnsykt miljøskadelig. Ser at det er mange her som kutter ut såpe o.l P-pillere er mye verre en såpe! Det som skjer er at det følger en mengde hormon med i avføringen vår som blir tatt opp av andre organismer. Disse organismene blir spist av andre organismer. Oppover i næringskjedene blir hormonene mer og mer konsentrert og fører til sterilitet hos flere arter! I mange tilfeller rammer dette fisk som vi igjen spiser. Dvs. at du kan få i det hormoner helt ufrivillig fra andre... Dette er faktisk skremmende og sant! Fisk o.l. har begynt å bli mer "feminine" og har begynt å få problemer med fertilitet (hannfisk). Menn har mye mer østrogen i kroppen enn de normalt skal ha - dette pga altfor mye østrogen i fritt omløp i naturen. All plast som brukes inneholder også hormonhermende stoffer som ligner østrogen og dermed forsøpler både oss og naturen enda mer. Dette har jeg aldri tenkt på, men det er jo helt sant!!
Lady lovely locks Skrevet 29. september 2012 #22 Skrevet 29. september 2012 Noen tåler ikke P-preparater I familien min reagere mange ganske sterkt. Søsteren min hovnet opp i kroppen etter 3 mnd på pilla. Jeg besvimer plutselig av de. Det har jo faktisk også vært tilfeller av dødsfall ved bruk av p-piller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå