Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Hvordan fungerer dette med sykestipend? Det står på laanekassen sine sider at man bare kan motta sykestipend for inntil 4 mnd og 2 uker. Men har dette noe å si for lengd på sykemeldingen og rettighetene ifht permisjon/foreldrestipend i etterkant av fødsel? Har vært sykmeldt under hele svangerskap tidligere, men da fra arbeid, og ser ikke akkurat studentrollen som noe mindre krevende, ifht sykdommen jeg sliter med.
Smyril Line Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg er i samme situasjon, og har lurt på det samme. Sykdom spiller ikke inn ift permisjon og foreldrestipend, og så lenge du har legeerklæring vil ikke lånet ditt stoppes selv om du skulle gå over de 4 månedene. Forskjellen er bare, slik jeg har forstått, at i de 4 månedene blir lånet omgjort til stipend, mens ut over det forblir det lån, selv om du ikke får opprettholdt studieprogresjonen pga sykdom. Så er det også en ny greie, innført i forb med 22 juli, men som blir forlenget til å gjelde for studieåret 2013-14 også, med at du kan ta ut gradert sykestipend, dersom du føler du klarer å ta bare noen emner/eksamener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå