Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Har en sønn på 1år, men forsatt ingen tenner.. Vet det er forskjell fra barn til barn, men er det virkelig normalt å være over 1år og ikke ha noen tenner??? Og er det flere her med barn som ikke har fått/hadde fått da de var rundt 1år?? Jeg var 5,5mnd da jeg hadde fått et par tenner og barnefaren var ca 11mnd..
Pesta Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Min fikk vel sine to første da han var rundt ett år
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Her fikk elste sine første tenner når han var 13,5 mnd.. Nå er han 19 mnd, og mangler bare de bakerste jekslene.. Alle tenne har kommet så og si samtidig, heldigvis har han taklet det hele greit.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Takk for svar Det rare er at han min har vi trudd skulle fått tenner ganske tidlig og trur hele tiden det har vært tenner på vei, men neeeida... Han var helt hvit i "munn" når han blei født, sikla mye, klør/vondt i munn, biter på alt, men likevel ingen tenner....
lille sprelle Skrevet 29. september 2012 #5 Skrevet 29. september 2012 Så lenge det ligger tenner i "kjømda", er det ikke noe problem. Er du usikker på om det er tilfelle, ber du om time hos tannpleier (off tannhelsetjenesten) for en sjekk.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #6 Skrevet 29. september 2012 jeg var visst 13-14 mnd da første tanna kom. Har aldri hørt om noen som aldri har fått tenner heller, noen er bare sent ute.
Johanne Nilssen Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Vi tok kontakt med tannlege da minsten ikke hadde fått tenner etter et drøyt år. Vi fikk beskjed om å komme tilbake ved fylte 18 mnd om det fortsatt ikke var kommet tenner. De ville ikke gjøre noe før da. Og tennene kom i god tid før fylte halvannet år.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Takk for alle svar! på mandag (1oktober) oppdaga jeg at hans første tann har kommet igjennom !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå