Gå til innhold

får han h*n på 50% delt ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har slått seg vrang å nekter å betale bidrag.

Nå mener han at han skal ha barnet vårt 50%.

jeg har hele tiden hatt 100% daglig omsorg og barnet er 19mnd.

han har sett barnet ofte likevel men ikke hatt h*n på overnatting.

For en stund siden sendte noen meld til bv med falske anklagelser, saken ble henlagt og bv konkluderete med at det var sjikanese (melder var ikke anonym)

Nå sier bf at han skal ringe bv og fortelle at alt som sto i meld var sant (han kjenner ikke melder)

Han har også begynt å si at han har bevis på at jeg har slått mitt eldste barn, noe jeg aldri har gjort.

Han nekter å betale bidrag og sier han skal slutte å jobbe om han ikke får barnet vårt 50%.

Han er ikke egnet som omsorgsperson og jeg aner ikke hva jeg tenkte på da jeg fikk barn med han. vi har vært sammen i 4 år, 4 dårlige år!!!

Nå har jeg endelig tatt motet til meg å gått ifra han.

Men nå begynner helvete. hans foreldre støtter han fult og han bor hjemme hos dem og er fortsatt gull gutten som kommer hjem til ren seng, rene klær, uke lønn (har lønning på minst 25 tusen selv) og ferdig laga mat hver dag.

Han har et sinne fra en annen planet, og klikker fullsetendig om baret vårt begynner å skrike/gråte, hyler han tilbake så barnet blir livredd.

Han sovner overalt hvor han er.

Han vil heller være ute med kamerater enn å hjelpe til med ungene eller finne på noe med oss da vi var sammen.

å nå når han bor hjemme er han ute hver kveld (råner).

Han sier han skal ringe fra til eldste barnet mitt, som ikke har kontakt med barnet jeg har fra før pga han var voldelig mot både meg å sønnen min. å si at jeg er voldelig mot barnet hans og at han må prøve å få han vekk fra meg.

Midt oppi alt dette er jeg ny operert og kan ikke løfte eller anstrenge meg på 5 uker og jeg er 5 dager post operert.... yngste barnet Må jeg løfte flere ganger om dagen...

ALT er en forbanna røre og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :(

Han gjør alt han kan for å ødelegge... han driter i at barna merker det også!

Hva er muligheten for at han får vårt felles barn på 50%?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får ikke ha et så lite barn 50 %. Dessuten om han er så ille som du beskriver så bør han ikke få ha samvær uten tilsyn. Ta kontakt med barneværn, familliekontor for megling og ikke minst advokat som kan hjelpe deg videre. Om han tar det til retten så er det ingen dommer som dømmer 50/50 når barnet er så lite.

Ta bidraget med nav, få de til og regne ut hva han skal betale, om han ikke betaler driver de det inn for deg.

Har du noe av disse truslene på mail eller sms ? I så fall bruk det for det det er verdt. Om du ikke har beviser på sms fra han, få det!

Skrevet

Jeg har en del beviser på sms, men ikke alt.

ja tror jeg skal ta kontakt med familie kontoret på mandag, har ikke lyst å dra inn bv igjen egentlig.

prøvde å si at det ikke er bra for et så lite barn å bo 50/50 men det dreit han i, han mener barnet har det bedre hos han enn meg.

Skrevet

Hør også med politiet om de kan hjelpe deg med et besøksforbud eller noe ivertfall der han truer med og ta kontakt med eksen som slo deg... Hadde uansett også tatt kontakt med bv de kan hjelpe deg videre og de kan anbefalle at han kun får samvær under tilsyn.

Bra at du har sms beviser.

Skrevet
Jeg har en del beviser på sms, men ikke alt. ja tror jeg skal ta kontakt med familie kontoret på mandag, har ikke lyst å dra inn bv igjen egentlig. prøvde å si at det ikke er bra for et så lite barn å bo 50/50 men det dreit han i, han mener barnet har det bedre hos han enn meg.

Det handler antagelig mye om trusler. Og ikke kontakt familievernkontoret! Det er hans ball. Ble også truet med det ene og det andre og jeg ga bestandig beskjed om at jeg ikke ble å avtale noe samværsordninger uten å ha en tredjepart tilstede. Og at om han hadde noe å si fikk HAN bestille time! Og gang på gang truet han med at det kom han til å gjøre i morgen den dag! Aldri vært innkalt dit, kun vært der 1 eneste gang: og da som time til meg selv. Fikk utløp for mye frustrasjon og fikk vite at jeg ikke gjør noe galt så lenge jeg tilbyr samvær på dagtid(pga en far som kommer og går som han vil). Dette anbefaler jeg!

Etter ny lov juni 2010 KAN retten dømme delt omsorg, men kun der barn er over 7 år og forholdene ligger til rette for det. Derfor kan han ikke gå til sak for delt omsorg, da må han gå til sak om omsorgen. Et barn som har det bra hos deg flyttes ikke!

Skjønner at det er fælt og frustrerende, og ikke minst stressende, men prøv å ikke la deg rive med. Blir det verre kontaker du advokat og ber all kontakt gå gjennom han/henne.

Skrevet
Jeg har en del beviser på sms, men ikke alt. ja tror jeg skal ta kontakt med familie kontoret på mandag, har ikke lyst å dra inn bv igjen egentlig. prøvde å si at det ikke er bra for et så lite barn å bo 50/50 men det dreit han i, han mener barnet har det bedre hos han enn meg.
Det handler antagelig mye om trusler. Og ikke kontakt familievernkontoret! Det er hans ball. Ble også truet med det ene og det andre og jeg ga bestandig beskjed om at jeg ikke ble å avtale noe samværsordninger uten å ha en tredjepart tilstede. Og at om han hadde noe å si fikk HAN bestille time! Og gang på gang truet han med at det kom han til å gjøre i morgen den dag! Aldri vært innkalt dit, kun vært der 1 eneste gang: og da som time til meg selv. Fikk utløp for mye frustrasjon og fikk vite at jeg ikke gjør noe galt så lenge jeg tilbyr samvær på dagtid(pga en far som kommer og går som han vil). Dette anbefaler jeg! Etter ny lov juni 2010 KAN retten dømme delt omsorg, men kun der barn er over 7 år og forholdene ligger til rette for det. Derfor kan han ikke gå til sak for delt omsorg, da må han gå til sak om omsorgen. Et barn som har det bra hos deg flyttes ikke! Skjønner at det er fælt og frustrerende, og ikke minst stressende, men prøv å ikke la deg rive med. Blir det verre kontaker du advokat og ber all kontakt gå gjennom han/henne.

Glemte en ting: det er forskjell på foreldreansvar og delt omsorg. Foreldreansvaret har ingenting med samvær å gjøre.

Skrevet

syns også at det er veldi facinerende med fedre som forlanger delt omsorg for og slippe og betale bidrag.

Helt utrolig at det ikke har slått dem at det fakisk er billigere og betale bidrag i mange tilfeller. For det første så bør han jo få seg en egen leilighet og ellers så må han jo betale halvparten av bhg, klær og utsyr barnet trenger der, klær og utstyr barnet trenger hjemme til de forskjellige årstidene, mat, og ikke minst betale halvparten av fritidsaktiviteter når barnet blir større pluss : data, sykkler, ski, x-boks eller hva det nå er de driver og spiller på nå for tiden :D Når far betaler bidrag så må jo mor stå for ALT dette alene, eneste fra trenger og gi er faktisk mat...

Skrevet

mener delt omsorg, han vil at barnet skal bo 50% hos han.

vi har delt ansvar.

Skrevet
mener delt omsorg, han vil at barnet skal bo 50% hos han. vi har delt ansvar.

Som jeg skrev: bestill deg egen time hos FVK! Og la han ta første steget mot mekling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...