Gå til innhold

Vi har bestemt oss for å gifte oss på tinghuset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde egentlig ikke tengt å gifte oss i det hele tatt. Jeg har ikke lyst på et storslagent kirkebryllup. Jeg har ikke noe behov for den prinsessekjolen, all oppmerksom heten gjør meg svett, og prisen....

Men nå har det dukket opp en mulighet for å gjør dagen litt spesiell på hvort vis. Vi har fått en hotelnatt i gave av et vennepar som en takk for en tjeneste, og vi har snart vært sammen i 10 år. Så da skulle vi legge dette på samme dag.

Så tenkte vi: Vi gifter oss i samme slengen. (Nei vi har ikke behov for å gjøre noe mer ut av det enn som så. Faktisk lyder dette helt perfekt i mine ører.)

Dette ble avgjort i dag, så jeg har ikke så mye peiling på hvordan dette fåregår. Noen som har erfaring?

- Hvordan kler man seg? (ønsker ikke stivpynt)

- Kan det være bare oss to?

Takk for råd og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss på tinghuset :) Jeg ville heller ikke gjøre noe stort av det.

Jeg endte opp i en stor hvit kjole, fikk sånn lyst til å ha gjort den greia en gang i allefall. :) Hvis du ikke vil det kan du pynte deg akkurat som du vil, det er jo din dag ;)

Man må ha forlovere såvidt jeg forsto den gangen. De må skrive under på den søknaden og være tilstede under seremonien. Du finner en del info på nettsiden.

Vi hadde med oss et vennepar. Vi gikk ut og spiste middag sammen og sov på hotell. Det var en deilig helg :)

Lykke til :)

Skrevet

Høres koselig ut. Vi giftet oss også på Tinghuset :)

Du printer ut prøvingsattest. Velger en "forlover" hver som skriver under på papirene. Sender de inn og venter på retur av de.

Når dere har fått attesten kan dere bestille tid på Tinghuset.

Dere har på dere akkurat det dere vil.

Dere kan ha med dere "forloverne" som vitner eller be noen på Tinghuset om å være det.

Gratulerer :)

Skrevet

Åja, jeg visste ikke at de ikke mÅtte være tilstede pÅ seremonien.. Beklager feilinformasjon.. ;) Da hadde jeg sikkert latt være Å ha de der :P

Skrevet

Man kler seg i akkurat det man vil, jeg hadde helt vanlig bukse og topp, mannen jeans og t-skjorte :)

Dere må ha forlovere som skriver under på forloverpapirene som skal sendes inn på forhånd. Forloverne behøver ikke være med på tinghuset.

Dere må ha to vitner på tinghuset, mange steder er det mulig at to andre ansatte på tinghuset stiller som vitner. Det kan du høre med dem om der dere skal vies.

Vi hadde med oss et vennepar som vitner, og de var mer pyntet enn oss :P

Skrevet

Dere må ha en forlovererklæring hver, og dere må ha hvert deres vitne. That`s it :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...