Gå til innhold

Oppskrift på "entrecote" av svin, noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tester det ut for første gang, men kommer ikke på noe.. Hverken krydder eller tilbehør :-/ Skal være lørdags kosen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg skjer eit snitt og legg i svisker eller anna godt, steiker kjøtet i panna og serverar ned omnsstekte poteter og stekt eple og løk. Kryddersmør til :)

Skrevet
Eg skjer eit snitt og legg i svisker eller anna godt, steiker kjøtet i panna og serverar ned omnsstekte poteter og stekt eple og løk. Kryddersmør til :)

Men "entrecote" av svin, hvertfall den jeg har kjøpt er jo i skiver, ikke lett å lage snitt da :-/

Men tilbehøret høres snadder ut!

Skrevet

Men "entrecote" av svin, hvertfall den jeg har kjøpt er jo i skiver, ikke lett å lage snitt da :-/

Skrevet

Då ville eg stekt den som den er og servert svisker saman med epla og løken.
Skrevet

Er det nakkekoteletter uten bein? Aldri hørt om entrecote av svin jeg:)

Uansett, om det er nakkekoteletter så ville jeg ha stekt de kjapt på hver side får å få en stekeskorpe, så ville jeg krydret de med salt pepper, timian og kanskje litt oregano, lagt de i en ildfastform med folie over og stekt de på 100-150 grader i 3-4 timer.

Server med pitabrød og en gresk salat, chips og tzatziki.

Skrevet

Du kan ha bakt potet til eller ovnsbakte potet båter med olivenolje og havsalt og som saus hadde jeg hatt mais stuing: En boks med mais en halv chilli, skjært opp i små biter, en boks med fløte. Kok dette opp og smak til med salt og peper. Denne er knall til de alle kjøttretter :)

Ville også hatt stekt paprika, sopp og løk til :)

Skrevet
Er det nakkekoteletter uten bein? Aldri hørt om entrecote av svin jeg:) Uansett, om det er nakkekoteletter så ville jeg ha stekt de kjapt på hver side får å få en stekeskorpe, så ville jeg krydret de med salt pepper, timian og kanskje litt oregano, lagt de i en ildfastform med folie over og stekt de på 100-150 grader i 3-4 timer. Server med pitabrød og en gresk salat, chips og tzatziki.

"får å få" liksom:)

Skrevet

Er det nakkekoteletter uten bein? Aldri hørt om entrecote av svin jeg:)

Uansett, om det er nakkekoteletter så ville jeg ha stekt de kjapt på hver side får å få en stekeskorpe, så ville jeg krydret de med salt pepper, timian og kanskje litt oregano, lagt de i en ildfastform med folie over og stekt de på 100-150 grader i 3-4 timer.

Server med pitabrød og en gresk salat, chips og tzatziki.

Ja, det er nakkekotelett utan bein, når ein endrar namnet kan ein visst kreve høgare pris..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...