Gå til innhold

10 uker i dag og hjertelyd!


LillePipp

Anbefalte innlegg

I dag kan vi feire tosifret :) OG fant jeg nettopp hjertelyden til bebisen med Angelsound'en vi fikk i posten i går! :D I går hørte vi bare mitt eget hjerte (og diverse magelyder), men i dag morges er jeg HELT sikker på at det var lyden til den lille jeg hørte: Svak, rytmisk dunking, mer enn dobbelt så rask som min egen. Jeg tok den opp på dataen, la den over på iPhonen og løp ned til butikken på hjørnet hvor kjæresten jobber ;)

 

Jeg er helt forelsket :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morsomt! og så deilig å få høre hjertelyden :)

Det er noe helt fantastisk med å høre den hjertelyden altså :D

 

Jeg har også en slik til å høre hjertelyd, men den kjøpte jeg med nr to, så den er ganske så gammel. Så der nytter det dessverre ikke å begynne å høre etter lyden før i uke 20:(

 

Men den fungerer jo for å få tatt opp hjertelyden så man kan høre den etter svangerskapet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god grunn til å kjøpe seg en ny, da, hehe ;) Jeg kjøpte min på ebay til ca 270 kr (inkludert frakt). Det er jo ikke så ille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god grunn til å kjøpe seg en ny, da, hehe ;) Jeg kjøpte min på ebay til ca 270 kr (inkludert frakt). Det er jo ikke så ille! :)

Det var jo ikke mye!

Har du en link å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro :) nå er det to uker til kontroll, så får vente til det..men har jeg forstått det riktig at man egentlig ikke får høre hjertelyd i uke 12? Jeg SKAL...det er helt sikkert..går ikke derfra før jeg gjør det. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :) nå er det to uker til kontroll, så får vente til det..men har jeg forstått det riktig at man egentlig ikke får høre hjertelyd i uke 12? Jeg SKAL...det er helt sikkert..går ikke derfra før jeg gjør det. hehe

 

Jeg vet at mange jordmødre og leger ikke vil lete etter hjertelyden så tidlig. Sikkert fordi det er vanskelig å finne den når babyen er så liten og ligger så langt inne i kroppen, og de ikke vil risikere hysteriske gravide :P

 

Det står i bruksanvisningen til doppleren min at man ikke kan regne med å finne lyden før uke 12-14, men det gikk :) Mye leting og et par bomturer måtte til, altså. Jeg skjønner godt at du vil høre den! Verdens vakreste musikk :) Jeg har hørt på opptaket om og om igjen ;)

Endret av LilyMy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte meg og hørte på opptakene fra de to forrige. Så fant jeg frem min «hjertehører» bare for å se om den fortsatt virket. (regnet jo på ingen måtte med å høre babyen sin lyd altså) men den klarte ikke engang å høre min hjertelyd...:S innimellom fant den den et par sekund, så var det bare skuring. Spørs om jeg nesten må investere i en ny en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!!! Jeg prøvde i forrige svangerskap. var passert 20 uker da. Men jeg fant bare navlestrengen som bråka noe helt forferdelig. Ble ganske overrasket hvor høy lyd den lager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerdemann på vei: Da er det en ypperlig sjanse til å kjøpe seg en ny! Jeg synes klart det er verdt det! Dessuten er det super underholdning om det ikke går noe på tv ;)

 

Sjeva: Kan navlestrengen lage så mye bråk? Det ante jeg ikke :P Da har jeg lært noe nytt i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er navlestrengen som lager mest lyd.Første gang jeg var hos jordmor for kontroll fant de bare navlestrengen/morkaken. Den lager lyd fordi den pumper blod. Men de fant en stille hjerte lyd tilslutt den gang. :)

Det er så fasinerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass...greit å vite :)

Forrige gang trodde jeg ikke på at jeg var gravid, selv med oppkast, uteblitt mens, positiv test og større mage...men jeg måtte be om å få høre i uke 16(en uke før vi skulle på ul) hos jordmor..hun ble helt forskrekket over at jeg ikke hadde fått høre før. Så nå skal jeg høre om to uker...basta bom :) men nå kjenner jeg at jeg har et gull i magen...å ikke minst at jeg har fått trøtthetssyndrom..haha..det hadde jeg ikke sist. Ble sykemeldt ut neste uke...phuu, så sliten..nå er det på tide å hente opp litt energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte akkurat hjertelyden selv. Er bare 9+6, så hadde egentlig ikke trua, men siden doppleren kom i posten så bare måtte jeg prøve. *Forelska*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte akkurat hjertelyden selv. Er bare 9+6, så hadde egentlig ikke trua, men siden doppleren kom i posten så bare måtte jeg prøve. *Forelska*

. Hvor langt ned tok du doppleren? Eller hvor fant du gullet? Har selv en, men er sikkert alt for tidlig å høre med den. Jeg er 8 uker i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag på UL og spurte om dette med stråling og UL. Han kunne fortelle at UL ikke gir noen stor stråling, men sånne dopplere avgir masse stråling! Så kan være greit å være litt forsiktig med bruken. Jeg legger min bort no, har både hørt hjertelyden og sett på UL så nå kan jeg slappe av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare så typisk min flaks da... Tenkte jeg skulle vente med å kjøpe doppleren til jeg hadde vært på UL for å være sikker på at det var liv... (Har vært så veldig nervøs)

 

Og nå når jeg skulle kjøpe, har de ikke flere igjen:(

Får se om jeg kan finne andre steder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...