*Mamma09* Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Jeg har en aldeles nydelig treåring som ikke vil slutte med bleie. Han er en flink gutt på mange områder, spesielt fysisk/motorisk. Han er litt tregere på det språklige/ forståelse for ting. Jeg har siden før sommeren prøvd å slutte med bleie, vi har tatt den helt av, da le han hysterisk,men godtok det. Varte ikke lenge av gangen, da han selv ville ha bleie på. Da bhg begynte igjen har det blitt enda vanskeligere. Han får klistremerker for å gå på do, men eier ikke motivasjon. Jeg er 20 uker på vei med nr to og frustrert om dagen. Ville så gjerne at lillegutt skulle slutte med bleie, det vil han ikke... Jeg tenker at han ikke er klar, men når blir han det da? Noen sm har noen gode tips til hvordan vi skal komme videre?
løvemamma29 Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Gutten her var bleiefri når han var 2år g 10mnder ..då hadde han sotte på potte sia han var 10mnder og doring sia han var 1,5..vi hadde belønningssystem der han fikk klistremerker og gaver om d kom noe..og slik holdt vi på t eg va på randen til å gi opp..altså vi slutta å mase om do og bleier og at han var for stor osv. Då gikk d ikkje lange stunda før han sjølv tok i initativ til å slutte. Han kom ein dag og sa ; eg må tisse... Ja..svarte eg...han: eg må tisse på do! og eg hugsa d som om d va i går..eg hoppa utav sofaen gravid som eg var, fulgte han på do..han tissa og fikk supermasse skryt for at han hadde sagt fra sjøl..etter dette gjekk d 14 dager så va han totalt bleiefri :-D Med lillesøster så hadde vi potte og doring tilgjengelig,men begynte ikkje fast å bruke det før ho var rundt 2,5..tenkte at når vi brukte så masse energi på storebror så skulle vi prøve d motsatte me ho.. D va tilgjengelig men uten mas... Ho var ca 2,7 når ho slutta :-) Så saken e vel å ha det tilgjengelig..men barnet er ikkje klart før det sjølv er klar...enda så masse en som voksen ønsker d:-)
*Mamma09* Skrevet 29. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2012 Er vel noe med det. Må bare fortsette å være tålmodig da, og slutte å presse. Tar meg i å stadig si noe om at han er stor gutt og burde gå på do ol. Skal slutte med det nå da Også prøve å bli flinkere til å gjøre doen tilgjengelig. Hørtes lurt ut Takk for svar
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. september 2012 #4 Skrevet 29. september 2012 Min fetter var ikke klar før han var 3,5 år, kom hjem fra Bhg og sa nå var han ferdig med bleier :-) de er 3 Mnd siden, og hatt veldig få uhell. Min var 2 år og 4 Mnd, lillebroren var kommet (og bæsjet på do i 1 år allerede.) han var bare klar for de tidligere. Ville ikke presset, om han ikke er klar. Men de er meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå