ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Dårlig formulering i overskriften, men hva er det ditt barn har sagt som du har blitt mest flau over? Hos meg må det være idag. Vi var i butikken etter jeg hentet ungene i bhg. Vi står i kassen, i en lang kø så klart, og det stinket bæsj, promp og elendighet. Min sønn som sto bak meg lukter meg i rompen og sier HØYT: "mamma, du lukter BÆSJ, har du pompet( prompet) jeg bare :"nei, hysj nå" flere i køen små ler. Men han gir seg ikke. "Mamma, har du bæsj i lompen( rompen) kom og lalle ned så skal jeg bytte bleie. " og dette skriker han ut. Folk ler høyere, og jeg kjenner rødmen stige frem. Han fortsetter enda mer han :" mamma du må bæsje do, du er stor du, ikke baby. Kom mamma så skal vi bæsje do. Jeg skal vise deg" mens han drar meg i hånden. Kassamannen lo så han gren, hele køen lo, og jeg prøvde å bare le med, men herregud så flau jeg ble.. Men han er jo herlig da, lille gutten min:) Noen andre ?
*Miss Flua* Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Ååååå såå flaut!! Men haha så vittig! Lillemann her er bare 9mnd, så ikke så mange historier å dele..enda..
Tigerpote Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Hahaha, nå lo jeg så jeg nesten tisset på meg!! *må knipe mere*
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 5 åringen min har tydligvis vært litt for mye med onkelen sin som lærer han unoter. Vi satt på bussen også kom en jente med store pupper forbi,å sønnen min sier: Nice boobies! Gjett hvem som var flau da gitt.
Gjest 5 andre Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 I dag sa datteren min høyt: Mamma, hvem er det prikkete mennesket der? Om en bekjent av meg med mange fregner. Hun er 4, og vi har i grunn aldri snakket om fregner før Det var grådig flaut.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Min sønn på fire sa en kveld i forrige uke: "mamma, jeg elsker deg og puppene dine!". Foran min far. Grøss! Aner ikke hvor han tok det fra.. kanskje bare en liten mann, rett og slett?? hehe..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Niesen min så en mørkhudet jente på bussen,å sier " tante se! Hun har sjokoladekake i fjeset".
Eeniemeenie Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 heheh, priceless Min jente.. veeel, vi skulle ta busse en dag så sier hun høyt: Du, mamma.. Jeg liker ikke gutter, bare Anna ( bestevenninne i bhg) og jeg liker hvertfall IKKE de der to.. ( så peker hun på to fremmede gutter, i tjueårene kanskje..) En annen gang, på ferga når jeg måtte på do og ta henne med inn sa hun når vi kom ut. "Har du bæææsja mamma? HAR DU? jeg rister flaut på hodet. "å nei, du bare tissa du.." Hun er veldig glad i tiss-bæsj og promp humor, så en dag da vi gikk hjem fra barnehagen hadde hun laget en ny versjon av DDE's sang som hun sang av full hals mens vi gikk bak noen. "Ruuuumpa miiiii, æ esså glaad i bæsjen min".
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 Vi sto i kassakø, og da sier plutselig sønnen min " mamma, hadde ikke hun der stor rumpe vel?!" om dama som står foran. Huff...
Gjest ________ Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 Gikk forbi våre nye naboer (afrikansk op) og der roper han '"oioi, hajlooo æsj bæsj! Heia!!!" Nå hadde han vel koblet ordet brun til æsj bæsj for var i perioden han sa rød, gul, blå på tingene ...men det var flaut for meg for jeg skjønte jo hva han sa det fjor heldigvis ikke naboene (håper jeg) Nå når vi går forbi sier han bare heia hajloooo vinker å sier hade
geitemarken Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 Jeg, lille og storesøster sto og ventet på bussen sammen med en annen litt "finere" dame. Jeg kjenner den verste smyger lukta jeg har kjent lenge og det gjorde tydeligvis lille også. Hvorpå hun spør først storesøster forsiktig om hun har proppa noe storesøster benekter. Så hvisker hun til meg om det er jeg som har proppa, men det var ikke meg heller. Jeg var i det store og det hele ganske fornøyd med at dette foregikk i det stille å sto egentlig å takket høyere makter for dette da lille utbryter høyt å tydelig: Mamma da VET jeg hvem som proppa. Dette mens hun sendte dama verdens mest strenge blikk. Bussen hadde akkurat rukket å komme å sjåføren fått med seg alt. Han holdt på å dø av latter, jeg ville grave meg ned å dø og dama ble ikke med til byen på den bussen..
Bustehue Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Vi bor på et lite sted og treffer ikke så mange mennesker av utenlandsk opphav. Sønnen min har ikke sett så mange mennesker med mørk hud i sitt liv med andre ord. En gang skulle vi ut å fly, han var vel nesten to år da tenker jeg. Vi var omtrent sist ombord og gikk nedover midtgangen. Gutten gikk først. Ved en av radene sitter en mann med veldig mørk hud. Guttungen stoppet beint opp og sto bare der og nistirret. Det var pinlig syns jeg. Jeg smilte bare og sa "ville du si hei til mannen?" eller noe i den dur. Mannen tok det med et smil Ellers så liker han godt å fortelle at mamma eller pappa har "typpa" (prompa) i tide og utide..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 "Hun har baby i magen sin...." (min 4,5 åring) Dette sa han relativt høyt om vår ny nabo (som definitivt IKKE har baby i magen da dama er et sted mellom 50-55 år). Da jeg sa "Nei, hun har ikke baby i magen sin", så svarte han: "jammen hvorfor har hun stor mage, da" Huff, tror ikke hun fikk det med seg....men jeg var spruuuut rød.
LulaMed5 Skrevet 29. september 2012 #14 Skrevet 29. september 2012 Vi var og handlet, og det kommer en liten, skjeggete mann i butikken og min 3åring roper og peker, helt i ekstase:se mamma, der er NISSEN!!!ha ha
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #15 Skrevet 29. september 2012 Huff, har ikke tall på hvor mange ganger jeg skulle ønske golvet hadde åpnet seg under meg. Verste må være da eldstemann (da 3 år) var med meg på en gardinforretning. Damen i butikken var litt dyp i stemmen. Da vi skulle gå sto gutten og studerte damen lenge. Så sa han; Hvorfor er du en mann som har på deg manneklær? Usj, skulle dødd på flekken!
Iiiiik Skrevet 29. september 2012 #16 Skrevet 29. september 2012 Da eldstemann var tre år, tok han og jeg T-banen og satt rett overfor en mørkhudet mann. Gutten så og så på den andre og etter en stund spurte han meg "Mamma, er brune mennesker brune overalt?" Jeg svarte at det er de. Litt pinlig berørt av at den andre satt og hørte på og jeg ba en liten stille bønn om at han ikke kunne norsk. Etter en liten stund fylte ungen på med "Er de virkelig brune overalt? På rumpa og tissen også?" Igjen ba jeg bønnen, litt mer intensivt denne gangen. Jeg bekreftet på nytt. Gutten hadde store øyne og så på mannen som satt rett overfor ham. Plutselig smilte mannen og sa "Vi er brune nesten overalt, men ikke inni hendene og under føttene" og så viste han frem håndflatene til den nyskjerrige treåringen. Jeg ble ikke bønnhørt, men ungen fikk jo en fin opplevelse og han lærte noe nytt. Den samme ungen var kanskje 5 da vi var på lørdagshandel og stod midt blant mange mennesker da han sa "Mamma, det er en ting jeg ikke skjønner. Mammaer har jo babyfrø i magen sin, men hvordan blir pappaer pappa egentlig?". Spørsmålet ble stilt høyt og tydelig og jeg så hvordan alle andre handlende løftet hodene, smilte og ventet på hvordan jeg ville løse utfordringen. Jeg svarte at pappaer har babyfrø i tissen sin og dermed var ungen fornøyd. Spørsmålet om hvordan de to frøene møtes kom heldigvis ikke før et halvår senere og da var vi hjemme.
C.L.H85 Skrevet 29. september 2012 #17 Skrevet 29. september 2012 Jenta mi er bare 1,5 år, men har begynt å lære og prate... Så¨faren hennes har lært henne at pupper er "Tuuuut tuuut!", Så når hun sitter på fanget til damer så stikker hun pekefingeren inn i puppen å skriker "Tuuuut tuuut! He he Ble litt flau her om dagen for meg selv, da jeg kledde av meg foran vesla for å gå inn i dusjen... Hun kikker på meg litt også utbryter hun kontant; "ææSSSSJJH!".. Hvorpå jeg for harde livet prøver å overbevise henne om at kropp er fint å greier(satt ut av spill av en 1,5 åring), imens hun rister på hodet å sier "æsj, æsj , æsj". Ja ja, skikkelig selvtillit "boost" He he
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 29. september 2012 #18 Skrevet 29. september 2012 Min er ikke fylt 2 enda, men jeg ser jo at jeg har mye å glede meg til *notere: Ikke ta barnet med i butikken før han er tenåring* Hahah, jeg sitter her å rødmer bare av tanken på disse historiene
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. september 2012 #19 Skrevet 29. september 2012 Jeg ble ganske flau når eldste var 5-6 år og fortalte farfar og farmor at mamma og pappa sov nakne og ikke med truse som hun gjorde.. Har nok sluppet litt lett fra siden vi aldri tar bussen eller tog/t-bane. Men jeg blir ofte flau bare av oppførselen til barna, at de lyer så lite når jeg snakker til dem
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #20 Skrevet 29. september 2012 Da eldstemann var tre år, tok han og jeg T-banen og satt rett overfor en mørkhudet mann. Gutten så og så på den andre og etter en stund spurte han meg "Mamma, er brune mennesker brune overalt?" Jeg svarte at det er de. Litt pinlig berørt av at den andre satt og hørte på og jeg ba en liten stille bønn om at han ikke kunne norsk. Etter en liten stund fylte ungen på med "Er de virkelig brune overalt? På rumpa og tissen også?" Igjen ba jeg bønnen, litt mer intensivt denne gangen. Jeg bekreftet på nytt. Gutten hadde store øyne og så på mannen som satt rett overfor ham. Plutselig smilte mannen og sa "Vi er brune nesten overalt, men ikke inni hendene og under føttene" og så viste han frem håndflatene til den nyskjerrige treåringen. Jeg ble ikke bønnhørt, men ungen fikk jo en fin opplevelse og han lærte noe nytt. For en fin reaksjon!
Iiiiik Skrevet 29. september 2012 #21 Skrevet 29. september 2012 Da eldstemann var tre år, tok han og jeg T-banen og satt rett overfor en mørkhudet mann. Gutten så og så på den andre og etter en stund spurte han meg "Mamma, er brune mennesker brune overalt?" Jeg svarte at det er de. Litt pinlig berørt av at den andre satt og hørte på og jeg ba en liten stille bønn om at han ikke kunne norsk. Etter en liten stund fylte ungen på med "Er de virkelig brune overalt? På rumpa og tissen også?" Igjen ba jeg bønnen, litt mer intensivt denne gangen. Jeg bekreftet på nytt. Gutten hadde store øyne og så på mannen som satt rett overfor ham. Plutselig smilte mannen og sa "Vi er brune nesten overalt, men ikke inni hendene og under føttene" og så viste han frem håndflatene til den nyskjerrige treåringen. Jeg ble ikke bønnhørt, men ungen fikk jo en fin opplevelse og han lærte noe nytt. For en fin reaksjon! Ja, det var fint. Fint for gutten, fint for meg og kanskje til og med fint for ham.
lykkelig x3 <3 Skrevet 29. september 2012 #22 Skrevet 29. september 2012 Mamma, skal vi ikke kjøpe øl i dag???? Med høy og forundret stemme. Aner ikke hvordan han kom på det, kjøper ikke øl så ofte... Selvfølgelig en stor klynge med folk akkurat der....
Toocute Skrevet 29. september 2012 #23 Skrevet 29. september 2012 Var på kiwi en tur for lenge siden jeg med min sønn på 3 år, så står det en dame i.krydderavdelingen, og han hopper fram å sier, DUMMING!!! jeg bare, sier. Sånt sier du ikke! Han gjorde det med faren sin også i en annen episode. Heldigvis har han sluttet med.det, for dette har ikke kommet hjemmefra for å si det sånn.
Engler og trollet Skrevet 29. september 2012 #24 Skrevet 29. september 2012 Jeg var i butikken med sønnen min på 2,5 år, før vi kom til kassa så ham på kassadamen som hadde veldig kort hår og spurte meg om det var en dame, og da sa jeg ja. Når vi kom til kassa så han rett på henne og spurte " er du virkelig en dame? for jeg syns du ligner veldig på en mann" Uff da, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg!!
Fomle84 Skrevet 29. september 2012 #25 Skrevet 29. september 2012 Haha.. Takk for en god latter Det flaueste jeg har opplevd, for min del, var da jeg hadde kjøpt vinterjakke til meg selv i str. 16 år, er ille så høy så var god og romslig. Følger eldste på turnen noen uker etter og hun kommer ut for å drikke litt. Da peker kun på meg og ei jente med lik jakke og sier høyt; Dere har like jakker.. Satt et annet barn lenger borte som spurte sine, snobbete, foreldre om hvorfor en voksen og et barn hadde like jakker og fikk det blikket av foreldrene. Gikk ikke mye med kallen etter det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå