Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Vi har elendig kommunikasjon. Men hver gang jeg skal si fra om Athen er såret for noe så finner han det passende å tømme sin bag og spyler i mot med utrolig mye drit. Så enden på visa er at jeg er 100 ganger mer nedtrykt etterpå prøvd å si i fra og bli forstått. Han suser vanligvis i vei og later som alt er flott og fint. Men straks jeg vil ta opp noe DA drukner han meg med sine misfornøydheter og det jeg ville ta opp drukner i hans misnøye :-/
Major HotLips Houlihan Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Nei, det er ikke normalt. Normalt er å høre på hverandre, støtte hverandre og vise respekt og omsorg for hverandre. Det du har høres ikke sunt ut for din del. Om han ikke er lydhør så hadde jeg revurdert hele forholdet.
katha90 Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 hørtes ikke ut som noe sunt forhold.. det skal gå begge veier, og man skal lytte og høre på den andres meninger og følelser, ikke bare ture i veg og drite i den andre parten..
Gjest Mentha Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Familievernkontoret? Evt en annen form for parterapi. Tror det kan være sunt for både deg og han at du kan få snakket ut og få gehør for det som plager deg uten at han skal overkjøre deg med sin misnøye. Samt at dere kan få hjelp til å få satt ting i perspektiv, og få en bedre kommunikasjon dere imellom, uten at det skal bli en felles tømming og en konkurranse om hvem som har det verst (som det høres litt ut som om han tenker det er).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Sånn hadde vi det også. Jeg prøvde alltid å ta opp ting kjempeforsiktig, men det ble alltid kastet tilbake på meg med full kraft. Det jeg tok opp var selvsagt noe han gjorde bare fordi jeg hadde sagt eller gjort ditt eller datt, så enden på visa var at uansett hva jeg tok opp så ble jeg sittende igjen som synderen, årsaken til at han hadde gjort som han hadde gjort. Selv på små saker. Veldig slitsomt! Og som du sier ballet det seg gjerne på da, med at jeg gjorde veldig mye galt som han ellers aldri viste misnøye over. Jeg tror rett og slett han gjorde det fordi han ikke taklet å ha feil. Det er forresten over nå, forholdet vårt. Men vi holdt sammen i over åtte år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå