Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Fikk mitt 3 barn for 6 mnd siden, og magen vil ikke bli normal igjen.. står rett ut, det ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei hver gang jeg drikker eller spiser litt. Den er MYE verre enn etter de andre 2 svangerskapene. 2 av barna mine var over 4,5 kg ved fødselen. så magen har fått strukket seg maks.. Har endel løshud også. Magen henger ikke, står bare rett ut. Dette ødelegger mye for meg psykisk. Jeg finner ingen bukser som passer både i lårene og i livet, så jeg går i joggebukse, mammabukse og tights og bare det. Det er kjempevanskelig å finne klær som magen ikke viser godt i. Må gå i store gensere og tunika hele tiden. Kan nok aldri gå i tettsittende klær igjen. Har ikke lyst å gå ut lenger for jeg er så ukomfortabel med meg selv.. i tillegg klør jeg og blir sår nede på magen, huden er rød og irritrert. Har ikke råd til operasjon heller. Er dette grunn nok til å få dekket bukplastikk tror dere? Jeg har BMI på 25-26.. Har ikke noe ønske om å se ut som en supermodell, vil bare føle meg normal igjen.
Vogndilla Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Du kan nok få det dekket ja, men seks mnd er jo veldig kort tid, la magen få litt mere tid på seg samt ta noen mageøvelser for å styrke musklaturen. Er det ikke bedre ett år etter fødsel ville jeg tatt en tur til fastlegen og bedt om henvisning til en plastikk kirurg. Jeg fødte for tredje gang for 4,5mnd siden, tre store barn her å. Merker at kroppen trenger litt mere tid denne gangen, både når det gjelder vekttap og muskler. Så er nok normalt
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Du vil ikke bli vurdert en gang før det har gått ett år, det er minstetiden du må vente for å se hvordan magen blir av seg selv. Jeg har fire barn selv, store barn som var nærmere 5 kg ved fødsel. Jeg var like stor da jeg ventet mitt fjerde barn som en venninne var som fikk tvillinger. Jeg hadde mye fostervann og magen struttet max (la bare på meg 12 kg så det var ikke fett). Mine magemuskler har ikke kommet sammen igjen, så magen min står også som en pyramide. Om jeg legger meg på ryggen og strammer magemusklene står det en bulk opp midt på magen og jeg kan stille mange fingrer inn mellom musklene. Jeg synes du skal trene magen det du kan frem mot 1-års dagen til babyen, tren med rokkering, planken og situps til siden (du må ikke finne på å ta vanlige situps for da blir det værre). Her ser du et bilde av hvordan det kan bli med delte magemuskler http://www.google.no...Q9QEwAA&dur=494 Men er du slank nok kan du fint leve med det også, men da må du trene opp sidemusklaturen og kjernemusklene http://cathrineslill...agemuskler.html Om magen gir medisinske problemer, som heng med sopp og eksem under o.l. kan du få det dekket, men man får det ikke dekket bare pga det kosmetiske lenger, der har de blitt mye strengere siste årene..
lille sprelle Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Har ikke så mye greie på det, men jeg vet at dersom magemusklene er delt og ikke går sammen igjen, så kan man få operert det på offentlig sykehus
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Jeg har tenkt å vente til babyen er 1 år og se det an ja, prøver å kvitte meg med de siste 6 kg etter svangerskapet nå for å se om det hjelper..må visst begynne å trene magen også. Pleier bare å gå turer med vogna, men det hjelper jo ikke på magen akkurat.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå