selnor Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Hei ! Lurer på om noen av dere har noen erfaringer, eller vet noe om hvordan man skal gå frem når man er arbeidsledig og gravid? Følte ikke at jeg fikk noe ut av å lese på nav sin nettside. Jeg er gravid i uke 11, og har ikke vært i arbeid. Sluttet på skolen i Juni, og har verken vært student eller i arbeidslivet siden det. Jeg har samboer med fast stilling som han tjener godt i, men er det noen som vet hva jeg kan motta i støtte og eventuelt hva hvem ?
Vilde2012 Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Dersom du ikke har hatt noen inntekt vil du få engangsstønad. Et bestemt beløp som du kan lese mer om på nav.no. Dersom du mottar dagpenger eller annen trygd er det andre regler. Men du sier ikke noe om dette i innlegget ditt.
MGA Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Anbefaler deg å avtale et møte med en saksbehandler på nav, siden du er arbeidsledig men har samboer i fast stilling så går nav ut ifra hans inntekt, nå blir dere en familie, og han blir hovedforsørger, så hvis nav mener at han tjener bra nok til å kunne betale alle utgifter alene, så har du kun krav på engangsstønaden som er på 35000 kr. Men nav behandler sakene sine veldig individuelt, så du burde som sagt ha et lite møte med dem for å høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå