Gå til innhold

Er katten min overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig guttepus på 16 mnd:). Han er langhåret og veier ca 6,5 kg, er det for mye, vet den gamle katten min hjemme hos foreldrene mine veide bare 4,5 kg,men han var kort håret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min dvergdachs veier det samme :P Spørs jo hva slags katt det er!! Men hørtes litt tungt ut, jahhhhhhhh....om det ikke er maine coon ellerno, da.

Skrevet

Nei han er en vanlig katt, med litt skogskatt i seg :) ille god da :)

Skrevet

eg har en bengal katt som er 1 år han er 5 kilo :) men den ser ikkje overvektig ut :) spørst ka rase du har de

Skrevet
skogskatter er kraftige og store katter da :) so om han har litt av de i seg so er vel ikkje de masse nei :)
Skrevet

Vanlig huskatt med litt skogskatt, han er rund synes jeg,men også veldig mye pels:)

Skrevet

[quote name=Barn 3 :)' timestamp='1348865330' post='144588852]

skogskatter er kraftige og store katter da :) so om han har litt av de i seg so er vel ikkje de masse nei :)

det er godt og høre da:) tror pappan var skogskatt og mamman vanlig eller motsatt

Skrevet

skogskatter er jo veldig store, så det høres ikke så fryktelig galt ut.. Når jeg tok med katta til mormoren til sambo (ble flytta på sykehjem, og katta misstrivdes..) for å avlive den så ble den veid til 7 kg.. den var ikke feit, og var huskatt/skogkatt blading..

Den katten vi har er 2 år, og rundt 3-4kg, men har er betydelig mindre og "edlere" i kroppen, og har kort pels

Skrevet

Så bra da:) synes selv det var litt mye,men ser ut som det er ganske normalt vekt da, når den katten veide 7 kg og hadde huskatt/skogskatt blanding :)

Skrevet

Altså, den var SVÆR da.. :P

dyrlegen reagerte på hvor stor katten var.. ett vanelig kattebur/reisebur for katt var nesten for lite :P

Skrevet

åh hehe :) Lucas får forsatt plass i buret sitt,selvom han ikke liker det :).

Skrevet

Våre to hannkatter er 5 kilo begge to og de er slanke, men store. De må være litt drøye for å klare seg ute, og for å sette seg i respekt av nabokattene ;)Den ene pusejenta vår er feit. Det kan man kjenne på magen hennes, for fettet henger liksom litt der. Det gjør det ikke på hannkattene.

Hun har en spiseforstyrrelse tror vi fordi hun spiser alltid når alle de andre kattene skal spise og vi har 4 tilsammen ;) eller selskapssyk kan man også kalle det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...