Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Ang husbygging/totalrenovering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn for mye for antall soverom i huset vårt. Planen har vært å enten rive dette nesten 100 år gamle huset, for så å bygge nytt med høyere tak (1.90 under taket i stua blant annet, lavere på loftet), eller å totalrenovere det, og bygge på. Hvis vi totalrenoverer blir det dyrt, men det blir over en million dyrere å bygge nytt. Gidder ikke å bygge nytt hvis det ikke er drømmehuset. Så skal vi bygge, skal det gjøres skikkelig. Men også totalrenovering skal gjøres skikkelig, og det kan påbegynnes neste år., og sannsynligvis bli ferdig også i løpet av neste år. Bygging vil ta litt mer tid fordi vi først må søke, rive, bygge... Ferdig tidligst om 3 år.

Vi kan fikse opp på dette, og senere bygge nytt på en annen tomt vi har (regner med vi får mer penger etterhvert - har for tiden kun en inntekt). Og da kan vi leie ut dette.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi hadde hatt en annen tomt jeg kunne fått drømme huset på om noen år ville jeg spart penger nå ved å renovere og få huset ferdig. Enn å måtte vente i 3 år pga søkeperiode og riving/bygging.

Men samtidig kan jeg ikke skjønne at renovering tar så mye kortere tid.. Vi renoverte og det tok totalt 1.5 år. Mens venner som har bygget brukte Max 7-8 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...