Gå til innhold

Jeg har lyst til å kalle gutten min for...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg på han der skuespilleren fra Bergen som var med i Orions belte. Skikkelig 80-talls.

Skrevet

Flott! :)

Nå liker jeg veldig godt litt sjeldne navn.

Skrevet

Da tenker jeg på sexbutikken Orion.

Skrevet

Hadde barna mine kommet hjem og sagt at en ny venn het Orion hadde jeg seriøst trodd de hadde misoppfattet navnet eller at barnet de hadde blitt kjent med hadde talevansker og ikke klarte uttale sitt eget navn riktig.

Blir som når datteren min hadde fått en ny kompis i barnehagen som hun bestemt påstod her Drage ;)

Er det et navn i det hele tatt?

Skrevet

Ei bekjent på min FB la akkurat ut bilde av sin nyfødte gutt som fikk navnet Orion.

Så rart at jeg ser det navnet to ganger på kort tid, når jeg aldri har hørt det før. Og nei, det er ikke fint

Skrevet
Hadde barna mine kommet hjem og sagt at en ny venn het Orion hadde jeg seriøst trodd de hadde misoppfattet navnet eller at barnet de hadde blitt kjent med hadde talevansker og ikke klarte uttale sitt eget navn riktig. Blir som når datteren min hadde fått en ny kompis i barnehagen som hun bestemt påstod her Drage ;) Er det et navn i det hele tatt?

Det er ikke Brage da? Haha :)

Litt utenom, men: Min datter lekte mye med Pelle i barnehagen, og snakket stadig om han hjemme. Hadde aldri sett denne Pelle, men oppdaget etter kort tid at det jo var lille Helle hun lekte med ;)

Skrevet

er jo opp til deg hva du vil kalle barnet ditt :)

men prøv å tenk litt på at barnet dit skal leve med navnet også :)

synes ikke det var stygt jeg, bare veldig unormalt...:)

Skrevet

Når vi gav gutten vår navn var det mannen min som hadde vært i Sverige og hørt noen rope dette navnet til sin sønn og synes det var kult.

Jeg var litt i tvil først, men etterhvert så likte jeg det også.

Jeg trodde lenge at vi hadde valgt DET originale navnet, og så viser det seg at det er det jo ikke.

Har i ettertid hørt om to hunder og en hest med samme navn :)

Sønnen vår heter forresten Leo.

Jeg har lest utallige navndebatter her inne, og skal innrømme at jeg faktisk tar meg litt nær av alle som slenger så mye dritt om "uvanlige" navn. Nå synes jeg ikke at Leo er i samme klasse som den berømte "Vårrull", men det er jo ikke helt som Thomas eller Fredrik heller.

Vi bor ikke i Norge og det er et greit navn å si på engelsk. (Ikke som mitt typiske norske, som må sies fire ganger og allikevel blir det ikke riktig uttalt.)

Navnet Orion? Vet ikke helt. Må smake litt på det først ;)

Skrevet

Orion er fint det. Men jeg er litt låst i at jeg vet om en hund som heter det. Ellers så tenker jeg at prikk har litt "alternative" foreldre som foretrekker homeopaten fremfor fastlegen, som kun spiser økologisk mat, bruker tøybleier og ikke vaksinert barna sine. Men navnet i seg selv synes jeg er fint.

Skrevet
Hadde barna mine kommet hjem og sagt at en ny venn het Orion hadde jeg seriøst trodd de hadde misoppfattet navnet eller at barnet de hadde blitt kjent med hadde talevansker og ikke klarte uttale sitt eget navn riktig. Blir som når datteren min hadde fått en ny kompis i barnehagen som hun bestemt påstod her Drage ;) Er det et navn i det hele tatt?
Det er ikke Brage da? Haha :) Litt utenom, men: Min datter lekte mye med Pelle i barnehagen, og snakket stadig om han hjemme. Hadde aldri sett denne Pelle, men oppdaget etter kort tid at det jo var lille Helle hun lekte med ;)

Jo, det er selvfølgelig Brage, men da jeg foreslo det ble hun kjempesinna, for han het nemlig DRAGE!

Jeg måtte jo spørre i barnehagen og jeg hadde helt rett gitt, det var en liten Brage ;)

Skrevet

Da jeg for 6 årsiden lagde en link her inne om det var folk synes om guttenavnet Lyder fikk jeg nesten bare drit.

Nå i dag har jeg en sjønn 5 åring med dette navnet og alle har bare masse positivt å si om navnet.

Orion... Hva er problemet med navnet egentlig. Nydelig navn synes jeg. Sjeldent, og tommel opp for det.

(Jeg var kjapt inne på statistisk senralbyrå, og det er 28 menn med navnet Orion som første fornavn)

Skrevet

Møtte en kar på byen en gang (lettere bedugget) som jeg hardnakket påsto het Drage. Viste seg en stund etterpå at han het Brage. Trodde ikke det heller var et navn jeg da, så jeg lo godt og sa "ja særlig! Drage var i det minste kult!" Men jammen fikk jeg syn for sagn.

Skrevet

"Her kommer Orion inn i ringen for å kjempe om beltet...."

Skrevet

Vet om flere hunder som heter Orion. Så jeg forbinder det med hund men det er meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...