Gå til innhold

Vi har kjøpt hus med mine foreldre som kausjonister..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å renovere huset, vi har startet i kjelleren for den skal leies ut. Problemet er bare at min far tar helt over. Han bestemmer ditt og datt, hisser seg opp for ting og tang. Vi arbeider hele uka og han jobber i en annen by fra mandag til torsdag og forventer at når han kommer hjem skal vi få ha gjort Såå mye med huset. Vi har to barn, så når vi kommer hjem er det middag, kos og leggetid. Da er vi relativt ferdige begge to, men jobber et par timer i huset så og si hver kveld.

Idag presterte han å si "gi meg en uke med fri fra jobben så hadde jeg vært ferdig med hele huset". Dette er snakk om 3 etasjer på 200 kvm til sammen hvor ALT skal gjøres, nytt kjøkken + nytt bad, legge nytt elektrisk osv. Blir så provosert! Føler ikke at det er vårt hus nesten for han tror jo nesten det er sitt eget pga han kausjonerer for 500 000 av 2,4 mill.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett han på plass da og si hvem sitt hus det er da.

Skrevet

Jeg forstår godt at du blir provosert, det er jo ikke slik det skal være. Forsøk å ta det opp med ham på en fin måte.

Ellers så får man jo gjort mye om en virkelig vil, men det krever jo veldig mye av dere begge, og jeg har full forståelse for at dere ikke orker det. Vi må fordi vi har tidsfrist på oss, men hadde vi ikke hatt det hadde vi brukt mye mer tid (hus på 400 kvm der alt skal gjøres, og dette må bli ferdig innen 4 uker... Her går hver eneste ettermiddag, kveld og helg med nå. I gå kom jeg hjem kl 16, slengte i meg mat og reiste bort i huset og la gulv til kl 21.30, da klarte ikke ryggen min mer. I dag var det mannen sin tur... sliten ja...). Snakk med din far, det er ikke godt å slite seg helt ut slik vi holder på nå, og det burde han ha forståelse for!

Skrevet

Vi vil jo gjøre mest mulig vi også! Men det frister lite å gjøre noe når han kommer bort å kommanderer rundt hver eneste gang vi er der. Går rundt og klager på ting som ikke er ryddet bort osv og at vi gjør ting i feil rekkefølge, måtte gjort ditt og datt før vi gjorde det og det osv.

Jeg har satt han på plass flere ganger, og sagt at jeg bare går om det skal være slik, så med meg går det greit. Men han TOTALT overkjører samboeren min, og det synes jeg er grusomt. Han gjøre det bare når jeg ikke er tilstede da, for han vet at jeg ikke tolererer at han driver på sånn. Men samboeren min sier fint lite for å unngå bråk og trøbbel..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...