Gå til innhold

Hvordan ville dere løst dette med soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag deler barna mine rom, de er 9 og 6 år av ulikt kjønn. Det er visse kvelder litt problematisk fordi en vil ha musikk, en ikke, en vil ha lys, en vil ha mørkt and so on.

Så tenker jeg at jeg egentlig kan skaffe meg en sovesofa i stua så kan barna ha hvert sitt rom. Men når jeg leser om sovesofaer så virker det som de fleste ikke er gode nok for daglig bruk.

Hvordan løse det da tro? Hva ville dere gjort? Kjøpe en sovesofa likevel? Ha en dagseng i en del av stua selvom det da blir liten plass til vanlig sofa eller stuestoler? Eller..? åh, vanskelig valg.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sovesofaer finnes jo i mange prisklasser da, kan jo være verdt et forsøk?

Skrevet

Flytt til et sted med flere soverom.... Eller sett opp en vegg i det største rommet dere har nå, så det blir to soverom i stedet...

Skrevet

Ikke så lett å ha soverom for et barn i stua, tenker jeg. Da må de voksne alltid legge seg samtidig som ungen, dessuten er et barnerom et sted for lek og å ha kompiser på besøk etc.

Er det mulig for de voksne (en eller to?) å sove i stua? Kunne vært en løsning, vet om noen som gjør det. Da tenker jeg sovesofa eller en seng som får masse puter om dagen, slik at det ikke blir veldig soveromsaktig på dagen...

Skrevet

Vi sov på stua i flere år, går helt fint. Vi hadde vanlig seng i stua.

Skrevet

Hvis du investerer i en ordentlig sovesofa så er jeg sikker på at det går greit! Men har du plass til en ordentlig seng, f.eks med skuff under som du kan gjeme bort dyne og pute, så er jo det enda bedre.. G så har du bare masse puter som du stasjer den litt med på dagtid :)

Skrevet
Flytt til et sted med flere soverom.... Eller sett opp en vegg i det største rommet dere har nå, så det blir to soverom i stedet...

Ja, hvis dette hadde vært et alternativ så hadde det ikke vært noe problem ;)

Det er jeg som skal ut på stua, ikke barna. Kanskje jeg skal gi det et forsøk med sovesofa da. Det blir mye møbler hvis jeg skal ha en type dagseng eller noe. For da må jeg jo ha sofa i tillegg.

Skrevet

Hva med en slik skapseng? Da kan du jo kjøpe deg en skikkelig madrass.

Skrevet

Kjenner noen som har sovesofa på stua og samme løsning som du tenker, men de har tre barn da og to stuer. Sover i sovesofaen i kjellerstua hver natt de. Også har de et stort kistebord som de legger alt sengetøyet i, sofaen heter moheda og er fra ikea.

Skrevet

Moren til en av mine venninner sov på madrass på stua i flere år for at barna skulle få hvert sitt soverom. Madrassen ble ryddet bort på dagtid. Jeg vet ikke om jeg hadde orket den ordningen, men hun valgte å gjøre det sånn.

Skrevet

Jeg hadde før valgt en god madrass enn å styre med en vond sovesofa hver eneste dag. Jeg har aldri sovet eller sittet i en god sovesofa, men det finnes sikkert noe eksemplarer som kan brukes. Men vet ikke om jeg hadde orket bryderiet med å ordne det til hver dag, lettere å slenge en madrass på gulvet.

å jeg hadde uten tvil latt barna har hver sitt eget rom.

Skrevet

Ja, så skal man oppbevare den store madrassen et sted da. Gaahh. Ikke lett dette. Men takk for deres tanker, de betyr mye nå for jeg føler meg litt rådvill.

Skrevet
Ja, så skal man oppbevare den store madrassen et sted da. Gaahh. Ikke lett dette. Men takk for deres tanker, de betyr mye nå for jeg føler meg litt rådvill.

Feks under sofaen eller under senga til et av barna?

Skrevet

Finn ei seng med god madrass, som med sengeteppe og en haug med fine puter kan gjøres om til sofa. Jeg har aldri vært borti en sovesofa som er god å sove i.

Da får du sove behagelig hver natt OG dere har sofa på dagtid.

Du kan fint sove godt på stua, bare du møblerer litt smart.

Denne f.eks:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/

Skrevet

#15: Ja, du sier omtrent det jeg har lest mange steder nå. At sovesofa er verken god å sove i eller sitte i.

Den du linker til hadde vært genial egentlig, men.. Hm.. Ja, kanskje jeg burde prøve å få til å ha en slik i stua et sted. Det blir muligens det beste ja.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det finnes mange fine skapsenger da, som er gode! Så en på "skogheim flytter inn". Det var seng med skikkelig madrass b.la

Skrevet

Bare for å gjøre det enda vanskeligere, så har barna senger som går helt ned til gulvet. Og den nåværende sofaen er altfor lav.

Skrevet

Skapseng har ikke falt meg inn engang! Kan sjekke det ut også :)

Skrevet
Bare for å gjøre det enda vanskeligere, så har barna senger som går helt ned til gulvet. Og den nåværende sofaen er altfor lav.

Bak sofaen da ;) Eller så er jo skapseng et godt alternativ hvis du har plass til det, jeg har bare aldri tenkt over at det er en løsning. Har sett på det mest som noe som eksisterer kun i amerikanske filmer :)

Skrevet

Sovesoffa går fint! Men kjøp en litt dyrere overmadrass som du kan legge i et skap ell under sofaen på dagtid:)

Skrevet

Ja, forslag 3 har jeg også vurdert. Barna har nemlig en køyeseng nå, så jeg har vurdert muligheten for å ligge i den nederste køya.

Ja, bak sofaen burde kanskje funke ;) Haha, snakker om å ikke se muligheter *klasker seg i hodet* ;)

Skrevet

Vi har den Hemnes dagsenga fra Ikea, og den er supergod! Jeg sover veldig godt i den! Kan både brukes som enkeltseng og dobbeltseng, den er lett å trekke ut, veldig fin når den er "sammenslått" og oppbevaringsplass under. Vi har den i sort. :)

Skrevet

Vi har forresten også bare to soverom, og to barn som av ulike grunner ikke kan dele rom. Og vi har bare en vanlig barneseng på det ene rommet, i tillegg til dagsenga. Så sover jeg i den om natta. Funker helt fint det. På dagen er det barnerom, og jeg bruker det jo ikke annet enn til å sove i på natten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...