Gå til innhold

Kjæresten skal til eksen i morgen kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er tullete,men jeg syns det er litt kjipt..

De har en sønn på 3 år sammen og det er mye krangling ang samvær. Far får ikke treffe gutten utenom når mor vil, så det kan gå mange uker mellom hver gang far og sønn treffes. Nå har mor funnet ut at far har fått ny kjæreste og er stresset pga det. Og hun har nå sagt at far kan komme hjem til dem i morgen kveld da mor er syk og sliten. Far har sagt ja til dette, selvom han prøvde å få det til å være tidligere på dagen,men da passer det ikke for mor..

Far skjønner at dette er en hersketeknikk fra mor sin side,men han går med på det slik at han faktisk får treffe gutten..Og jeg er helt enig med han,sånn i utgangspunktet,men syns det blir litt merkelig å tilbringe lørdagskvelden alene mens han er hos eksen. De skal lage mat og se tegnefilm osv.

På direkte spm fra meg om han på noen måte kunne tenke seg å bli sammen med henne igjen, svarer han bare at det ikke går for hun er så sprø.Altså han sier ikke at han ikke vil være sammen med henne, bare at det ikke går?

Vårt forhold er ganske ferskt, så mulig det er derfor jeg er så usikker..Jeg vil heller ikke ta det opp med han, da jeg ikke vil vise at jeg er usikker og at han ikke skal tro at jeg ikke støtter han ang samvær med sønnen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt bra,ho virker jo veldig spesiell,så tror ikke du trenger og være redd, men kanskje en mulighet for kjæresten din og være sammens med ungen sin,men ser den er kjipt ja

Skrevet
Jeg vet det er tullete,men jeg syns det er litt kjipt.. De har en sønn på 3 år sammen og det er mye krangling ang samvær. Far får ikke treffe gutten utenom når mor vil, så det kan gå mange uker mellom hver gang far og sønn treffes. Nå har mor funnet ut at far har fått ny kjæreste og er stresset pga det. Og hun har nå sagt at far kan komme hjem til dem i morgen kveld da mor er syk og sliten. Far har sagt ja til dette, selvom han prøvde å få det til å være tidligere på dagen,men da passer det ikke for mor.. Far skjønner at dette er en hersketeknikk fra mor sin side,men han går med på det slik at han faktisk får treffe gutten..Og jeg er helt enig med han,sånn i utgangspunktet,men syns det blir litt merkelig å tilbringe lørdagskvelden alene mens han er hos eksen. De skal lage mat og se tegnefilm osv. På direkte spm fra meg om han på noen måte kunne tenke seg å bli sammen med henne igjen, svarer han bare at det ikke går for hun er så sprø.Altså han sier ikke at han ikke vil være sammen med henne, bare at det ikke går? Vårt forhold er ganske ferskt, så mulig det er derfor jeg er så usikker..Jeg vil heller ikke ta det opp med han, da jeg ikke vil vise at jeg er usikker og at han ikke skal tro at jeg ikke støtter han ang samvær med sønnen..

Her bør far forlange samværsavtale og den skal holdes, nekter hun å skrive avtale eller ødelegger for samværet så bør far ta saken videre til retten.

Både han og barnet taper på at han lar mor styre slik. Om han virkelig vil ha barnet sitt tar han opp kampen.

Det sagt jeg skjønner du syntes det er en kjip situasjon å havne i men du må egentlig bare velge å stole på han eller ikke.Og om du fortsetter forholdet deres så bør du både støtte han og dytte på han til å få skikkelig samvær satt. Samværsavtalen er svært viktig å få ned skriftlig ellers kan han ikke bevise at hun saboterer samvær

Skrevet

Far er en STOR tøffel. Om han vil ha samvær med barnet sitt så kan han stå på krava for barnet har krav på samvær med far. Far bestiller time til mekling på familievernkontoret og setter opp en avtale der, som også kan "tinglyses" hos Fylkesmannen. Dersom mor ikke inretter seg så kan han ta det videre til retten.

Pusslete menn som skylder på mor når de selv ikke gidder å gjøre noe for å få samvær med ungene sine kan nesten bare ha det så godt.

Han er selv skyld i at det har gått så langt. Selv om mor er dust så kan han handle.

Skrevet

Ang at far bør gå videre med det, så er han igang med det. Mekling var nytteløst, så han har advokat på saken. Og det er kommet så langt at det snart havner i retten.

Skrevet

Tydelig at dama bruker det hun kan for å være kjip. Problemet er at de to alltid vil ha en forbindelse... Så du må kjenne etter selv. Er han verdt det, kjemp! Er han ikke, dropp det! :) Lykke til

Skrevet

kan det være at far ikke har giddet så mye? eller sier at kommer og så kommer det noe i veien?

vet du alt bf sier er sant her? han kan jo servere deg en helt annen historie enn det som faktisk er sant når det kommer til bm.

var sammen med en som hadde barn og han sa at mor var så kjip og bare ville hevne seg på han, men saken var at han ga egentlig faen men skulle spille på at det var så synd på han til meg for at han skulle få medfølelse..

Skrevet
kan det være at far ikke har giddet så mye? eller sier at kommer og så kommer det noe i veien? vet du alt bf sier er sant her? han kan jo servere deg en helt annen historie enn det som faktisk er sant når det kommer til bm. var sammen med en som hadde barn og han sa at mor var så kjip og bare ville hevne seg på han, men saken var at han ga egentlig faen men skulle spille på at det var så synd på han til meg for at han skulle få medfølelse..

Signerer. Var en gang sammen med en mann som snakket MYE om eksen sin (de hadde ikke barn sammen). Eksen var kjip og utro mot han med svogeren hans rett under nesa på han da de var sammen. Så ble eksen singel igjen, og han snakket enda mer om henne. Da jeg spurte om det var sånn at han ville tilbake til eksen så sa han neida, hun ville ikke ha ham så det gikk ikke. Var ikke mye igjen av vårt forhold etter at han sa det. Jeg hadde tatt det opp samt det med regulært samvær. Rutiner er viktig for et barn, like viktig som for foreldrene. Vil hun ikke, går man til familievernkontor eller rettsvesenet. Får man dom på at man skal ha samvær der og da, så får mor bøter hvis hun ikke leverer til avtalt tid, samt at far da etterhvert kan søke om hovedomsorgen hvis mor er spesielt vanskelig og trosser rettsavgjørelsen. å si at "mor er kjip derfor må jeg kose meg med henne og barna på en lørdagskveld" blir for dumt. Be ham om å ta seg sammen!

Skrevet

HI her..

Jeg er ganske sikker på at det er slik han sier ifht hvordan mor er, da hun har gjort endel ting, som å ringe og sende mld til hans familie og venner om hvor fæl han er og slikt uten at jeg skal gå særlig inn på det her..

Men jeg kan jo ikke vite egentlig..Jeg stoler på han, men har samtidig en lite tanke om at han kanskje ikke føler seg helt ferdig med henne.Det er ca 1,5 år siden de gikk fra hverandre.

Skrevet

Hvis saken er på vei i retten, så tror jeg nok av bf er ferdig med barnets mor. å ta det via rettssystemet er jo ikke akkurat en innvitasjon til fred.

Men jeg skjønner godt at han tar det rettens vei, finnes mange sprø damer rundt omkring.

Skrevet
Hvis saken er på vei i retten, så tror jeg nok av bf er ferdig med barnets mor. å ta det via rettssystemet er jo ikke akkurat en innvitasjon til fred. Men jeg skjønner godt at han tar det rettens vei, finnes mange sprø damer rundt omkring.

og sprø MENN!!! alt er ikke kvinners feil...

Gjest Guttemamma :)
Skrevet

#12:

Det er ikke til å se bort i fra at det er mange sprø damer også. Skal straffe mannen. Men ender opp med å straffe barnet mest.

Skrevet

jeg skrev og sprø menn...

det er jo mange menn som skal straffe kvinnen som ender opp med å straffe barnet mest. Spesielt når det kommer til samvær..

vet om en del faktisk da menn som har avtalt samvær, men sier når man er på vei til samværet at de ikke kan så de kan ødelegge helgen til dama...

det er sprø damer ja, men ikke legg alt over på damer for det er helt feil...de kan ikke ha skyld for alt

Gjest Guttemamma :)
Skrevet

Ja er enig i det. Brudd får nok frem det verste i mange. Bare så synd at det er barna det går utover :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...