Gå til innhold

Pinlig problem...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med bommelom.. har gjort det lenge. (siden jeg fødte for 4 år siden) Og har lagt merke til at jeg kjenner avføringen inne i skjeden, altså mellom veggen tissen/rumpa. Eneste måten jeg får det ut er om jeg må ta på hansker å trykke den ut fra inne i skjeden.

Hva pokker er feil med meg? Tør ikke si dette til noen. men skal snart til gynekolog og må jo ta det opp. PINLIG!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er vel mer :

Hvorfor i svarte har du ventet 4 år med å gå til lege?

Skrevet

høres ut som om noe revna under fødsel og ikke har grodd ordentlig etterpå? bra du skal til gyn og sjekke det ut da. sikkert ikke noe ålreit å ha det sånn. men seriøst.. bommelom?? tipper det blir mindre pinlig om du kaller det avføring ;)

Skrevet
Spørsmålet er vel mer : Hvorfor i svarte har du ventet 4 år med å gå til lege?

Har vel håpet det skal gå over, og at det er kjempe flaut.. :)

Skrevet
Spørsmålet er vel mer : Hvorfor i svarte har du ventet 4 år med å gå til lege?
Har vel håpet det skal gå over, og at det er kjempe flaut.. :)

Gå til lege. Kan være hemorider også. Uansett ville jeg sjekket det fort.. Og ikke vær flau, både du og legen er voksne mennesker :P

Og han har hørt det før..

Skrevet

Det er ikke noe pinlig i problemet ditt! :)

Jeg jobber i helsevesenet, og bare i dag har jeg snakket med en person med avføringsproblemer, og to menn med hemoroider og ereksjonsproblemer. For oss som jobber i helsevesenet så er alle deler av kroppen nettopp det... en del av kroppen på lik linje med alt annet som skal fungere. Ikke noe som er verre enn noe annet sånn sett.

Så legen eller gynekologen vil ikke synes det er noe pinlig!

At du føler det, det er noe annet. Men det kan hjelpe å huske at du garantert ikke er den første som spør om dette eller lignende problemer.

Men det er viktig at du får orden på dette, for du kan da ikke gå slik!!! Gulltopp&Lillebjørn sa det egentlig veldig greit... spørsmålet er egentlig hvorfor du har ventet i fire år med å søke hjelp. Ingen kan beskylde deg for ikke å være utholdende i hvert fall! ;)

Igjen - ikke noe pinlig med dette, så ta det opp med gynekologen! Om du synes det er altfor ille å skulle si det, så skriv det ned på forhånd slik at gynekologen kan lese det, det går også an, så vil h*n spørre om det h*n trenger å vite utover det.

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da skal jeg endelig tørre å snakke med legen. Og jeg skal unngå ordet bommelom.. hihi

Skrevet

Gå inn på google og les om rectocele! :) Ikke noe farlig, ikke noe uvanlig, og enkel kirurgi å bli kvitt!

Lykke til!

Hilsen gyn spl.

Skrevet

Ja dette høres ut som et rectocele. Ikke noe greit å ha, men uproblematisk å bli kvitt. Selvfølgelig er det ikke hverken uten ubehag eller smertefritt, men det er helt overkommelig etter operasjonen. Vanlig paracet tar det meste etter dag to.

Skrevet

Har sett problemet du har på programmet pinlige sykdommer på nrk3 , kan fikses ved å forsterke veggen mellom kjeden og endetarmen. og det er ikke et unormalt problem å få etter fødsel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...