Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 bor i leilighet og ikke har dyrt lån på hus.... Kunne selvfølgelig tenkt meg å bytte, men jeg vil heller kunne reise på tur med barn og mann innimellom og slipper å være helt kriseblakk hver mnd
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Vi har kun god råd fordi mannen har jobbet mye og gjort mange smarte investeringer. Er glad vi får i både pose og sekk. Men måtte jeg velge hadde jeg heller kjøpt meg et hus og droppet ferieturer.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Vi har kun god råd fordi mannen har jobbet mye og gjort mange smarte investeringer. Er glad vi får i både pose og sekk. Men måtte jeg velge hadde jeg heller kjøpt meg et hus og droppet ferieturer. Vel, du får i pose og sekk, mannen din har jobbet for saken... Jeg vil gjerne ha et hus og en hage, men ikke på bekostning av å aldri kunne reise bort. Da hadde jeg hellere valgt å kjøpe et billigere hus utenfor byen. Vi bor i leilighet og har ikke god råd akkurat nå siden jeg studerer full tid. Når jeg er ferdig med det får vi forhåpentlig igjen for å leve sparsommelig!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Vi har kun god råd fordi mannen har jobbet mye og gjort mange smarte investeringer. Er glad vi får i både pose og sekk. Men måtte jeg velge hadde jeg heller kjøpt meg et hus og droppet ferieturer. Vel, du får i pose og sekk, mannen din har jobbet for saken... Jeg vil gjerne ha et hus og en hage, men ikke på bekostning av å aldri kunne reise bort. Da hadde jeg hellere valgt å kjøpe et billigere hus utenfor byen. Vi bor i leilighet og har ikke god råd akkurat nå siden jeg studerer full tid. Når jeg er ferdig med det får vi forhåpentlig igjen for å leve sparsommelig! Vi har hatt leilighet i byen vi også. Jeg studerte, mannen jobbet. Vi hadde dårlig råd og måtte leve sparsomlig. Ikke haddde vi tid til å reise heller for vi hadde aldri ferie, hverken i helger eller når andre normalt har ferie. Men det er en stund siden, før vi fikk barn.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Vi har greit med råd fordi vi sitter med en leilighet istede for hus vi også vi reiser aldri! Så en dag blir det hus. Vi valgte også å kvitte oss med ett bensinsluk av en bil, og kjøpte oss en nyere en, diesel og snill i forbruket. Vi har bare en bil, og vi fører ukesbudsjett. Dette rett og slett pga sparing til hus++. Ja, vi kjøper nye ting. Men kun det vi virkelig trenger.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Fordi mannen alltid har jobbet mye, hatt godt betalte jobber, og har spart penger. I tillegg fikk vi begge forskudd på arv. Hadde 70% egenkapital da vi kjøpte oss splitter ny leilighet. Den hadde dobla seg i verdi innen den tiden vi solgte, og i og med at vi skulle inn på boligmarkedet et sted der boligprisene var betraktelig lavere, fikk vi oss en flott enebolig uten å måtte ta opp lån. Og mannen har fortsatt en godt betalt jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå