Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 I barnehagen er det spesielt en gutt på 4 år som tydeligvis kommer fra et "ressurssvakt". I begynnelsen vistes ikke dette fordi foreldrene ser ikke sjuskete ut eller noe. Men de har bare en bil, selv om det er en helt ordinære bil. De har 3 roms leilighet i samme terasseborettslag som vi bor. Våre barn er venner så jeg har litt med dem å gjøre utenom barnehagen også. De er unge foreldre, i 20 årene, og er ufaglærte begge to, og har selvfølgelig ikke hytte e.l. Ungen dems er godt kledd, og jeg har overhørt kommentarer fra de ansatte i barnehagen at "Per" har så gode, praktiske klær, og at "han har jo alltid alt på stell". Jeg har også sett hvordan de ansatte rett og slett digger disse foreldrene, det er mye snakking, de ler og ser ut til å ha veldig god kjemi. Foreldrene stiller SELVFøLGELIG opp på alt av dugnader og foreldremøter, og jeg ser at de ansatte henvender seg mye mer til dem enn til oss andre. Ungen har liksom helt vanlige klær på sommern og høsten, men selvsalgt ikke reimadresser og goretexsko til alle formål, han har bare akkurat det han trenger og når vinteren kommer er han sjelden kledd i bare ull, har coopdress og rimelige jakker og sko!!! Jenta mi var invitert til denne gutten for første gang etter barnehagen denne uka, og hjemmet deres var jo selvfølgelig veldig enkelt, men RYDDIG, men det var liksomrotete med leker og barna fikk gjøre alt mulig, og det var liksom heeelt avslappa stemning likevel. Men det jeg la merke til da jeg gikk forbi vaskerommet var et klestativ med bare et par ullsett på!! Og jeg kjenner at jeg blir så provosert over at noen har så dårlig råd mens vi andre kan kjøpe alt ungene trenger. Akkurat nå syns jeg livet er totalt meningsløst og urettferdig. Og jeg greier ikke å forholde meg til disse menneskene, onsdag var hun mora hyggelig og prata da vi henta ungene, men hennes unge skulle selvsagt bare ha fri en dag istede for jenta mi som selvsagt skal ha fri to dager, jeg har ofte mulighet til å ta ekstra fri sånn som dem tydeligvis ikke kan gjøre. Den ungen har jo sjelden fri og ekstra lange dager alltid. Har folk flest så dårlig råd og travle dager som disse folka, eller kan noen trøste meg med at det er jeg som lever mest vanlig?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 *ressurssvakt hjem - skulle det stå øverst....
Gjest meg mamma? Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Det var et utrolig kleint forsøk på å provosere......
Gjest meg mamma? Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Det var et utrolig kleint forsøk på å provosere...... Så nå at det nok var et innlegg inspirert av et annet
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 hihihi... Jeg dævver Fantastisk trolling for en gangs skyld
santhe Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Jeg forstår rett og slett ikke hvor du vil med denne tråden.
santhe Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Jeg forstår rett og slett ikke hvor du vil med denne tråden. Aha, haha! Nå forsto jeg
Frøken Ubesluttsom Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 Tåpelig å bli provosert over at folk har dårlig råd da. De kan jo ikke noe for det (som regel) Jeg blir provosert over folk som elsker å håvere med at de har god råd.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #14 Skrevet 28. september 2012 Knall bra. Den andre tråden var HELT på tryne! Snakk om øyet som ikke vil se =) Håper dette åpner øynene til HI i den andre tråden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #15 Skrevet 28. september 2012 Hvorfor tror du de har dårlig råd. Ikke alle med god råd har 2 biler Ikke alle kjøper Reima, og Coop sin kom faktisk veldig godt ut i årets test. 3 roms leilighet. Et soverom til foreldrene, og et til barnet. Hva viss de trives og rett og slett ikke ønsker å flytte. Et ull plagg på tørkesnoren, og du tror barnet ikke har fler? Så du i skuffene og skittentøyet? Og dersom det faktisk har dårlig råd som du tror, er de langt i fra resurssvake som klarer seg så bra som du beskriver. Vil heller kalle dem resurssterke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå