Gå til innhold

Spontanabort. Hvor lenge skal man blø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hadde en spontanabort i uke 15 av svangerskapet. Ble innlagt på sykehus pga blodtap i det som ville vært uke 17, og blør fremdeles nå, over en måned etter første blødningsdag. Det begynte med små blødninger, og først etter nesten to uker ble det voldsomme styrtblødninger med klumper i, så regner med det var da foster osv kom ut. Men det er gått over to uker med små, daglige blødninger etter dette. Er dette normalt? Legevakten sier vent og se... Fastlegen kan gi meg en time om tre uker for han har permisjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ditt lokale sykehus og spør om å få snakke med vakthavende gynekolog. Si at du har hatt en spontaabort og ringer av den grunn.

Skrevet

Glemte å legge til at det var kjempetrist at du mistet den lille. Vet hvordan det der er, selv om jeg mistet tidligere enn deg. En føler det som et tap uansett. En har en bitteliten engel i himmelen som tok snarveien dit.

Lykke til videre i livet og med ny prøverunde når du er klar.

klem

Skrevet

Vet ikke om det er det samme,men hadde MA i uke 14 i 2007, og da blødde jeg i nesten 3 uker,men vet ikke om det kan sammelignes med SA

Skrevet
Hei! Hadde en spontanabort i uke 15 av svangerskapet. Ble innlagt på sykehus pga blodtap i det som ville vært uke 17, og blør fremdeles nå, over en måned etter første blødningsdag. Det begynte med små blødninger, og først etter nesten to uker ble det voldsomme styrtblødninger med klumper i, så regner med det var da foster osv kom ut. Men det er gått over to uker med små, daglige blødninger etter dette. Er dette normalt? Legevakten sier vent og se... Fastlegen kan gi meg en time om tre uker for han har permisjon...

Du må komme deg til sykehuset og få en ultralyd for å sjekke om det har blitt noe værende igjen. Du kan ringe direkte til sykehus og få til svar at du må ha henvisning til lege. Da må du svare at det helt ulogisk at man skal måtte gå til lege for å få skrevet ned på en lapp at en har sagt at en blør, slik at de kan lese den lappen på sykehuset, og hva i all verden er det de tror at legen kan sjekke som du ikke allerede har fortalt dem? Det pleier å funke :)

Ellers er det noe drit med spontabort, og de burde forstå at det man ønsker seg aller mest er å kunne bli gravid igjen, og at det er horribel behandling å la deg gå unødvendig lenge uten en sjekk.

Men dette blir bedre når det er over ;)

Skrevet

Utrolig leit å høre at du har mistet din lille...Har vært der selv og vet hvor utrolig trist, meningsløst og vondt det er..:( Jeg mistet endel tidligere enn deg, i uke 8 og fikk bare medisiner i etterkant for å hjelpe på med "renselsen", så mulig det gjør mitt tilfelle annerledes enn ditt, men jeg tror jeg blødde i rundt 17 dagers tid før jeg hadde helt hvit og normal utflod igjen. Husker ikke hvor lenge jeg blødde rikelig (unnskyld beskrivelse ), men kanskje rundt 8-9 dager før det etterhvert ble mer spotting.

Ønsker deg god bedring og håper du får hjelp og trøst av de rundt deg! Klem

Skrevet

Jeg blødde i 9 uker, og midt i sommerferien. Ble ikke mye bading på meg :(

Ringte direkte til sykehuset og fikk de til å ta en UL. De fant ikke noe galt.

Men hvis du har vært innlagt pga blodtap osv, så ville jeg uansett tatt kontakt med fastlege eller sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...