Gå til innhold

Barnehage i permisjonen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere latt mannen deres sende poden i barnehagen hver dag i flere uker i permisjonen sin?

Er det mange som gjør dette?

Er ikke det litt rart i så fall?

Hva vil de ansatte i barnehagen si om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg personlig ser ikke poenget med å sende barn i barnehagen mens man har permisjon. Selvsagt er det deilig med en fridag i ny og ne hvis man skal noe spesielt, men barnehage hver dag hadde jeg ikke likt.

Men det er jo f.eks ypperlig å kunne starte tilvenning mens man fortsatt har permisjon.

Skrevet

Ikke det barnet man er ment å være hjemme med i permisjonen.. Men når jeg og mannen er hjemme med lillebror i permisjon, sender vi eldstemann i barnehagen med god samvittighet :)

Skrevet

Her jeg bor er det en del som gjør dette. Mannen drar på jakt, bygger på hytta osv osv når han har permisjon, mens mor jobber og henter og leverer i barnehagen. Som ansatt i barnehage er det fint lite å gjøre med det, for det er ikke stilt noen krav til far om å ha barnet hjemme i permisjonstiden. Selv syns jeg det er en uting for permisjonen skal jo komme barnet til gode. Her er mannen hjemme med barnet i permisjonen, det er vi skjønt enige om :)

Skrevet

Jeg tenker på det barnet som man har permisjon med så klart. Flere venner av meg som har de i bhg, hver dag i 8-10 uker med permisjon. Syns det er litt merkelig.

Trodde kanskje ikke det var lov.

Skrevet

Synes pappapermisjonen var en uvurderlig tid for både pappa og barn (de fikk et mye tettere forhold) og for mamma (pappa fikk mye større forståelse for problemstillinger og utfordringer som mamma hadde hatt, og så var det veldig kjekt å se hvordan forholdet mellom pappa og barn utviklet seg).

Jeg ville derfor ikke ha satt pris på at barnet skulle gå i barnehage i denne perioden (for oss var det uansett ikke et alternativ). åpen barnehage sammen med pappa ville være noe helt annet - det anbefaler jeg på det varmeste.

Skrevet

Det er dessverre og ufattelig nok lov!

Jeg kjenner et tilfelle der mor var selvstendig næringsdrivende og startet i jobb da barnet var fire mnd og far skulle ta resten av permisjonen.

Det som skjedde var at det fire mnd gamle barnet var i bhg hver dag fra kl 8-15 mens far jaktet, fisket og hadde gode dager. Som regel var det mor som hentet og jeg forsto at ferdig middag til hun kom hjem ikke var vanlig.

Så igjen må jeg jo lure på hva noen tenker på når de velger seg livsledsager...

Det er ganske molbo at staten først betaler foreldrepenger for at man skal være hjemme og passe sitt eget barn, og i tillegg skal sponse en barnehageplass til samme familie...

Skrevet

Ja syns det er merkelig at staten kaster bort så mye penger. Pappa får masse gratis fri og barnet bruker voksneressurer og barnehageplass i mens. Tragiisk.

2-3 uker med lett tilvenning kan jeg forstå, men alt annet er jo bare merkelig. Må jo mangle noe i toppen på disse fedrene.... Ville ikke hatt en sånn mann

Skrevet

Har et nabopar som gjør det slik, helt ufattelig for meg og mannen!

Permisjonen er jo ment for foreldre for å være sammen med barnet, ikke ha fri!

Bhg.tilvenning er greit nok i 2-3 uker max, men ikke i mer enn 2 mnd. Fedre som gjør slik fortjener ikke permisjonen og jeg forstår ikke mødre som velger å få barn med slike.

Skrevet

Kjenner bare en som gjorde det. Han hadde tolv uker med permisjon i fjor, og sendte ungen i barnehagen hver dag så han skulle få reise med kameratgjengen, være på hytta, male huset osv. Og det var moren som tok seg av ungen, kjørte ham i barnehagen osv. Faren var jo knapt hjemme.

Jeg synes faktisk at det er ganske utrolig at det er lov. De ukene er jo for at far og barn skal få bli ordentlig kjent med hverandre. Da trenger de ikke barnehageplass.

Mannen min hadde ikke fått lov til dette. Der setter jeg foten ned, altså. Heldigvis ikke et tema ettersom han gleder seg til å være hjemme MED barn. Ikke fordi han får fri, men fordi han får være sammen med barnet.

Skrevet

Vi gjorde det ikke slik, men jeg synes ikke det er værre enn når mor også går hjemme mens far har permisjon, og i praksis gjør mye av jobben. Det burde være forbudt.

Skrevet

Nei.

Ikke ville det falt han inn heller, han skal ha permisjon for å være hjemme med babyen..

Skrevet

er ikke hele poenge med permisjon at man skal slippe og sende ungen i barnehagen veldig tidlig? her hadde ikke d vært aktuelt.

Skrevet

Synes det er en helt hinsides idiotisk prioritering.

Skrevet

Ja synes barnet skal gå i bhg. Mange barn sliter med å komme inn i gruppen når de er mye borte. Men det er helt greit med kortere dager og fri en dag i blant :)

Skrevet

Oi så trøtt... Hehe.. trodde du mente søsken.. Hehe.. Kan jo ha en to ukers innkjøring i slutten av perm. med korte dager? Vet om noen som har tatt en mnd og, men då har gjerne barnet trengt d.

Skrevet

For å si det sånn så kunne jeg vel ikke engang ha tenkt meg å få barn med en mann som sendte ungene våre i bhg under permisjonen sin...

Skrevet

Nei absolutt ikke greit. Her skal far ha 17 uker, alle 17 ukene skal han være hjemme. Når han så skal ut i jobb igjen, har jeg en uke fri ( slutter i en jobb og begynner i en annen) og den uken bruker jeg på tilvenning.

Skrevet

Jeg er i ulønnet permisjon nå når sønnen vår blir et år. Vi hadde problemer med å få bhgplass til han. Jeg har vært hjemme i 11 mnd. Nå skal han starte i bhg og får 1 mnd "tilvenning". Tenkte å ha korte dager.

Nå betaler jo ikke staten for dette. Like ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...