Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Jeg sliter en del med tanker og følelser rundt min første fødsel og har blitt henvist til psykolog pga dette. Jeg fikk også en fødselsdepresjon som i mine øyne var en direkte konsekvens av ting som skjedde i forbindelse med fødselen. Før jeg kom til hos psykologen snakket jeg med en jordmor og gikk gjennom deler av fødselen. Hun mente absolutt at jeg burde snakke med en psykolog. I mellomtiden har jeg blitt gravid igjen og er nå livredd for hvordan det skal gå når dette barnet til slutt skal ut. Selve depresjonen rakk jeg å bli ferdig med før jeg kom så langt. Men psykologen min er egentlig ikke så interessert i å snakke om hverken den fødselen som var eller den som kommer. Dette mener han at jeg må ta med jordmor. Han kan heller hjelpe meg med å høre på mine tanker og følelser, mener han. Så hva gjør jeg nå? Jordmor mener at jeg må snakke med psykolog, psykologen mener at jeg må snakke med jordmor. Men jeg klarer ikke å snakke om fødsel uten å snakke om hva jeg føler eller omvendt.
Lykkeligmed2 Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Skaff deg en ny psykolog. Bare tull at vedkommende ikke kan hjelpe deg med dette, det er en angst selv om den baserer seg på virkeligheten. Nesten alle former for angst har en naturlig årsak, så jeg synes det høres fryktelig rart ut at psykologen din ikke kan snakke om dette. Om vedkommende ikke føler seg kvalifisert nok bør han/hun si det og du kan finne deg en annen! Lykke til!! Du skal se dette kommer til å løse seg!
Dorrimor ♂♂ Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Seriøst? Synes d er veldig rart at psykologen din ikke vil ta tak i dette. Jeg var også litt nedstemt etter første fødselen min på grunn av ting som skjedde under fødselen, og jeg pratet med psykologen om dette. Jeg hadde også en time med jordmor for å gå gjennom fødselen, er du sikker på at d ikke er det psykologen tenker på? I mitt hode ville jeg ment at følgende var best: ekstra time hos jordmor for å gå gjennom fødselen og d som var vanskelig. Så skal psykologen hjelpe deg å bearbeide dette. Har han/hun sagt noe om hvorfor han/hun ikke vil prate om dette? Jeg synes d hørtes merkelig ut. Klem til deg, og lykke til! Ps: andre fødsel er ofte mye enklere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå