Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 Vi har et nydelig barn som var nøye planlagt og ønsket. Svangerskapet gikk strålende og fødselen kan vel karakteriseres som en drømmefødsel. Alt gikk uten plager, store smerter o.l. Nå har vi begynt å lure på et barn til, men jeg vil ikke. Jeg tør ikke gå gjennom et svangerskap og en fødsel til, for jeg kan neppe være så heldig to ganger på rad. Mannen vil veldig gjerne ha to barn, men han forstår meg godt. Han sier at han ikke vil tvinge meg til å gå gravid eller føde en gang til, og at vi kommer til å ha det fint bare vi tre også. Jeg vil jo gjerne at mannen min skal få oppleve det å bli pappa en gang til, men jeg vet ikke hvordan jeg skal overbevise meg selv om at jeg vil føde flere barn (keisersnitt er ikke noe alternativ med mindre en fødsel krever det pga fare for mor og barn). Jeg er ikke redd smerter eller noe, men jeg er redd for at kroppen min ikke skal takle en evt neste graviditet og fødsel like bra som den første... Hjelp!
*Miss Flua* Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Jeg tror det er veldig naturlig å tenke sånn. Skal man være like heldig 2 ganger?! Jeg er veldig klar for Nr 2, og tror nok at slike tanker kommer til å komme her også..vil vi være like heldige denne gangen og få et friskt barn? Det er jo bare dere to som bestemmer om dere vil ha et barn til.. Men dere kommer nok veldig fint gjennom det også! Ift til fødsel så sier man jo også at fødsel nr2 som oftest er lettere enn fødsel nr1. Men hvis du er usikker og nervøs, så går det kanskje an å snakke med en jordmor? Jeg mener, hvis det i hovedsak er graviditet+fødsel som får deg til å tvile. Uansett, masse lykke til uansett hva du velger!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Jeg tror det er veldig naturlig å tenke sånn. Skal man være like heldig 2 ganger?! Jeg er veldig klar for Nr 2, og tror nok at slike tanker kommer til å komme her også..vil vi være like heldige denne gangen og få et friskt barn? Det er jo bare dere to som bestemmer om dere vil ha et barn til.. Men dere kommer nok veldig fint gjennom det også! Ift til fødsel så sier man jo også at fødsel nr2 som oftest er lettere enn fødsel nr1. Men hvis du er usikker og nervøs, så går det kanskje an å snakke med en jordmor? Jeg mener, hvis det i hovedsak er graviditet+fødsel som får deg til å tvile. Uansett, masse lykke til uansett hva du velger! Tusen takk! Jeg tror hovedgrunnen til at jeg tviler er at min mor hadde en lett fødsel med meg, men nr 2 var et rent helvete. Holdt på å gå riktig galt med både min mor og barnet. Grunnen var at barn nr 2 var mye større (3700 g) enn meg, som var nr 1 og bare 2600 g. Jeg forstår jo at vi har kommet videre i helsevesenet på disse årene, men alikevel....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Til sammenlikning har jeg tre katastrofale svangerskap der et av barna ikke overlevde. Jeg tror oddsene dine for å få et enkelt svangerskap igjen er bedre enn det er for meg å få et enkelt svangerskap. Ingen garanti, selvsagt, men de fleste overlever svangerskapene sine greit i Norge i dag. Hvis du vil bli mamma igjen, er det dumt at det der er noe sånt som stopper deg. Mamma gikk gjennom sju svangerskap uten problemer av noe slag, så det hender åpenbart at noen er så heldige gang på gang. Men uansett er jeg sikker på at jenta di vil ha det fint om hun er enebarn også. Siste barnet mitt ville jeg ikke prøve på engang pga at jeg var så redd for fødsel og å miste som jeg gjorde sist gang, men det tok ikke mange ukene ut i svangerskapet før jeg bare gledet meg. Det på tross av alle komplikasjonene. Lykke til uansett hva du velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå