Gå til innhold

LUS

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får lapp med hjem hvert år fra skolen om at det går lus på trinnet. Jeg har en sterk irrasjonell frykt for lus! Sjekker datteren min ofte, men har ikke funnet noe i år. Dere som har hatt barn med lus: vare det lett å oppdage når dere kjemmet med lusekam? I fjor hadde bestevenninnen oppdaget lus rundt desember så sjansen for at min jente også hadde det var jo stor. Da kjemmet jeg håret nøye uten å finne noe, gjentok dagen etter og var først da jeg fant en lus. Regner med hun nylig hadde fått det da, men fikk litt panikk siden jeg ikke fant det med en gang... Har fått helt angst for at hun har lus denne gangen også, men at jeg ikke finner dem. Har selv klødd i håret siden jeg fikk lappen! Huff, vet at det ikke er farlig, men har panikk. Var ikke så mye lus når vi var små gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv hatt lus da jeg gikk på barneskolen. Jeg kan fortelle deg at det ikke er farlig eller noe, men det har sikkert ikke noe å si siden du selv inrømmer at din frykt er irrasjonell :)

Det var ganske enkelt å finne de, ja. Ofte enklest nede bak ørene.

Men hvis hun akkurat har fått de, så vil det ikke være så mange lus, men kanskje en del egg, og de er vanskeligere å få øye på. De er hvite, men kan lett forveksles med hårsekker, flass eller lignende. Eggene klekkes etter noen dager, derfor må man bruke lusekuren flere ganger for å være sikker på at man har alt.

Dette er det jeg husker fra da jeg var liten :) Du kan jo prøve å følge med på om hun klør seg. Jeg fikk også litt små sår i hodebunnen da jeg hadde lus fordi jeg klødde meg en del om natten.

Skrevet

Takk for svar. Ja, vet det ikke er farlig og er obs på dette med hvor man skal lete og hvordan behandling og alt som er skal brukes... Er bare så redd jeg har oversett noe... Klarer ikke slå meg til ro med at når jeg ikke finner er det ikke noe der liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...