Gå til innhold

skal i bryllup, vurderer droppe vielsen.....

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Selv om jeg har kjempelyst i kirken da. De er ikke veldig nære venner av meg. Saken er den at jeg må kjøre 3 timer, og kjenner kun brud og brudgom, og så er vielsen kl 14 og middagen ikke før 1745... Hva i alle dager skal jeg bruke tiden til da??

Jeg må reise alene, mannen er på havet..,.

Er det helt uhørt å droppe vielsn? Har kjempelyst til å overvære den men vurderer frem og tilbake...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta med deg en bok og sitte å lese i bilen hvis det ikke er noe å finne på på stedet.

Ta med treningstøy og ta deg en god løpetur om det finnes dusjmulighet?

Er helt enig med deg at det er en uting når det går flere timer fra vielsen til festen starter.

Skrevet

ikke uhørt i det hele tatt. Det blir jo superupraktisk....Om de blir fornærma kan du jo bare replisere at du var jo tross alt ikke invitert til middag :)

kos deg i bryllup!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Har de noe opplegg mellom vielsen og middagen?

De fleste bryllup jeg har vært i har typen champagne og fingermat/frukt. Og da er det jo en ypperlig anledning til å bli kjent med andre.

Hvis ikke, så ville jeg kanskje droppet kirken. Kjedelig å sitte i bilen i flere timer alene for å vente.

Skrevet
ikke uhørt i det hele tatt. Det blir jo superupraktisk....Om de blir fornærma kan du jo bare replisere at du var jo tross alt ikke invitert til middag :) kos deg i bryllup!

Hvor står det at hun ikke er invitert til middag?

Skrevet

Det er jo vielsen som er den viktigste delen?

Mange pleier å ha en liten velkomstdrink eller lage i stand noe sosialt hvis det er lenge mellom kirken og festen.

Skrevet

gjestene bruker som regel og dra til lokale og vente mens brude paret er til fotografering. syntes det var veldig lenge da mellom vielsen og middagen. og hvis du ikke kjenner noen så kommer det jo litt an på hvor enkelt du kommer i kontakt med folk. hadde jeg skulle drad alene hadde jeg nok droppet vielsen.

Skrevet

Jeg ville nok droppa vielsen. Snakk med brudeparet å forklar situasjonen kanskje.. Si at du ikke vet hvordan du skal gjøre det. Så kan du jo bedømme utifra reakjonen deres hva som er best å gjøre :P

Skrevet
ikke uhørt i det hele tatt. Det blir jo superupraktisk....Om de blir fornærma kan du jo bare replisere at du var jo tross alt ikke invitert til middag :) kos deg i bryllup!
Hvor står det at hun ikke er invitert til middag?

sorry leste litt feil :)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Alle er invitert til middag, får sikkert komme til lokalet og der er sikkert drinker og frukt. Suger big time på smalltalk, og frykter jeg blir stående dust i et hjørne. Hadde bare mannen vært med, hehe. Men det var jo så lang tid imellom, og så er det langt å kjøre... Og så har jeg hatt to sjuke unger som våkner på tur om natten. Foreldrene mine kommer for å passe i kveld, men jeg har så mye å gjøre før jeg skal dra. Haddevært greit å ha litt god tid. Skal bake kake også. Men hadde vørt så kjekt å se vielsen også da... baah...

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet
Alle er invitert til middag, får sikkert komme til lokalet og der er sikkert drinker og frukt. Suger big time på smalltalk, og frykter jeg blir stående dust i et hjørne. Hadde bare mannen vært med, hehe. Men det var jo så lang tid imellom, og så er det langt å kjøre... Og så har jeg hatt to sjuke unger som våkner på tur om natten. Foreldrene mine kommer for å passe i kveld, men jeg har så mye å gjøre før jeg skal dra. Haddevært greit å ha litt god tid. Skal bake kake også. Men hadde vørt så kjekt å se vielsen også da... baah...

Vet du hva, da hadde jeg faktisk bare reist til middagen!

Selv om jeg ikke helt skjønner at du suger på smalltalk, men hvis det er riktig kommer du sikkert bare til å føle deg kjip. Spesielt hvis "alle" andre kjenner hverandre.

Skrevet

Ta men ipad laptop el og være her inne i de timene, sikkert mye morsomt og lese :)

Skrevet

Synes ikke du skal droppe vielsen. Alle de andre gjestene er jo også der i ventetida etterpå. Er vel vanlig at alle drar til festlokalet og mingler og drikker velkomstdrink da. Dessuten blir nok ikke tida i mellom så lang som det høres ut. Etter vielsen blir man jo stående ved kirka og gratulere etc. Dere er neppe ferdige utenfor kirka før 1515. Og hvis det er litt avstand til festlokalet er du jo ikke der med en gang.

Skrevet
Selv om jeg har kjempelyst i kirken da. De er ikke veldig nære venner av meg. Saken er den at jeg må kjøre 3 timer, og kjenner kun brud og brudgom, og så er vielsen kl 14 og middagen ikke før 1745... Hva i alle dager skal jeg bruke tiden til da?? Jeg må reise alene, mannen er på havet..,. Er det helt uhørt å droppe vielsn? Har kjempelyst til å overvære den men vurderer frem og tilbake...
Nå er det ofte sånn at gjestene er velkommen til selskapslokalet i tiden fra vielsen til middag. Det er ganske sannsynlig det er flere som ikke kjenner mange. Ofte har brudeparet skreddersydd vielsen så den skal bli personlig og vakker så den ville jeg absolutt fått med meg, det blir sikkert snakket om vielsen senere i bryllupet så greit å ha sett den? På festen må du uansett omgås andre da du ikke kan sitte sammen med brudeparet hele tiden så hvorfor ikke bli litt kjent med andre før middagen? Hvis lokalet derimot ikke er åpent blir det litt verre, men jeg ville absolutt sett vielsen uansett og satt meg på en kafe eller i bilen etterpå. Det er jo vielsen som er den høytidelige flotte delen :)
Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)
Selv om jeg har kjempelyst i kirken da. De er ikke veldig nære venner av meg. Saken er den at jeg må kjøre 3 timer, og kjenner kun brud og brudgom, og så er vielsen kl 14 og middagen ikke før 1745... Hva i alle dager skal jeg bruke tiden til da?? Jeg må reise alene, mannen er på havet..,. Er det helt uhørt å droppe vielsn? Har kjempelyst til å overvære den men vurderer frem og tilbake...
Nå er det ofte sånn at gjestene er velkommen til selskapslokalet i tiden fra vielsen til middag. Det er ganske sannsynlig det er flere som ikke kjenner mange. Ofte har brudeparet skreddersydd vielsen så den skal bli personlig og vakker så den ville jeg absolutt fått med meg, det blir sikkert snakket om vielsen senere i bryllupet så greit å ha sett den? På festen må du uansett omgås andre da du ikke kan sitte sammen med brudeparet hele tiden så hvorfor ikke bli litt kjent med andre før middagen? Hvis lokalet derimot ikke er åpent blir det litt verre, men jeg ville absolutt sett vielsen uansett og satt meg på en kafe eller i bilen etterpå. Det er jo vielsen som er den høytidelige flotte delen :)

Ja, er egentlig enig og vil veldig gjerne få den med meg.... Har vært ute og trillet mini en liten runde og tenkt på det og det er jo klart jeg må få med vielsen, er jo liksom det som er bryllupet. Nei, er ikjw god på smalltalk, er i alkefall ikke den som buser bort til fremnende og starter en samtale. Kommer noen bort til meg er det greit. Hater bare slikt, hehe :) de fleste andre reiser i dag, for det er todagers, men jeg har jo kidsa ... Så da er alle kjent untatt meiii ...

Ps. Er rimelig kjapp i kjeften, men det er ikke akkurat alltid det passer seg hehe, og å snakke om været er jeg ikke noe god på...

Endret av Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok dratt til festlokalet og mingla før middagen.. Selv om jeg selv også suger på smalltalk :) jeg tenker det må være bedre at det er litt pinlig først og så ha det kjekt etterpå.. Enn å møte opp til middagen og så har alle andre mingla og det blir fremdeles pinlig smalltalk med bordet.. Og da mååå du jo prate med de du er plassert vedsiden av. Nei vet ikke jeg.. Hadde vært like i tvil som deg..

Eller rett og slett bare gå på pub og drikke deg dritafull og møte opp "sjarmerende" og jævla god på snalltalk :P

Men som svar på spørsmålet ditt.. Jeg ville nok prøvd å få med meg vielsen ;)

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...