Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 http://www.etsy.com/listing/99952882/5-washable-and-reusable-organic-cotton? I dag er den store dagen for å redde verden her på BiM; med tanke på å kutte shampo, såpe og andre kroppskjemikalier. Så hvorfor ikke gjenbrukstamponger? Noen som har prøvd?
Gjest peacock Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Hmm, fikk ikke lyst til å prøve, nei. Mye kan gjenbrukes, men tamponger?! Da sier jeg hellere opp avis-abonnementet mitt, låner bøker på biblioteket og skruer av lyset når jeg forlater et rom...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Jeg har aldri vurdert å bruke tøybind heller, men egentlig er det jo ikke noen forskjell på det og disse tampongene. Hvis jeg skulle tenkt miljøvennlig i forhold til mensen er jeg ganske sikker på jeg hadde satset på disse menskoppene som stadig vekk blir skrytt av her.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 http://www.etsy.com/...organic-cotton? I dag er den store dagen for å redde verden her på BiM; med tanke på å kutte shampo, såpe og andre kroppskjemikalier. Så hvorfor ikke gjenbrukstamponger? Noen som har prøvd? Jeg tror nok jeg heller ville ha gått for en kopp av noe slag. Jeg elsker min Ladycup, og kommer ikke til å gå tilbake til tamponger, verken resirkulerbare eller vanlige.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Det har jeg faktisk. Ikke sånne som det linkes til her. De hadde et mer svampeaktig utseende.
Gjest peacock Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Jeg har aldri vurdert å bruke tøybind heller, men egentlig er det jo ikke noen forskjell på det og disse tampongene. Hvis jeg skulle tenkt miljøvennlig i forhold til mensen er jeg ganske sikker på jeg hadde satset på disse menskoppene som stadig vekk blir skrytt av her. Jo, disse kommer jo i nærkontakt med kroppen... Ikke så bra å stappe bakterier og rester av vaskemiddel opp der, tenker jeg, hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Det har jeg faktisk. Ikke sånne som det linkes til her. De hadde et mer svampeaktig utseende. Hvordan var de med tanke på lekkasje? Vet ikke om jeg hadde følt meg tett nok med disse.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Jeg har aldri vurdert å bruke tøybind heller, men egentlig er det jo ikke noen forskjell på det og disse tampongene. Hvis jeg skulle tenkt miljøvennlig i forhold til mensen er jeg ganske sikker på jeg hadde satset på disse menskoppene som stadig vekk blir skrytt av her. Jo, disse kommer jo i nærkontakt med kroppen... Ikke så bra å stappe bakterier og rester av vaskemiddel opp der, tenker jeg, hehe :-) Et bind kommer jo også i nærkontakt med kroppen, jeg klarer hvertfall ikke å bruke bind uten å være nær det Og man bør sikker vaske dem på det varmeste i vaskemaskinen for å få de ordentlig rene og selvfølgelig skylle godt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 For et styr. Holder med til vanlig OB
Gjest peacock Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Jeg har aldri vurdert å bruke tøybind heller, men egentlig er det jo ikke noen forskjell på det og disse tampongene. Hvis jeg skulle tenkt miljøvennlig i forhold til mensen er jeg ganske sikker på jeg hadde satset på disse menskoppene som stadig vekk blir skrytt av her. Jo, disse kommer jo i nærkontakt med kroppen... Ikke så bra å stappe bakterier og rester av vaskemiddel opp der, tenker jeg, hehe :-) Et bind kommer jo også i nærkontakt med kroppen, jeg klarer hvertfall ikke å bruke bind uten å være nær det Og man bør sikker vaske dem på det varmeste i vaskemaskinen for å få de ordentlig rene og selvfølgelig skylle godt. Men er jo litt mer hygieinisk å pakke en engangstampong ut av plasten... Man kan forresten dø av å ha en tampong i for lenge, har ikke hørt om at man kan dø av å gå lenge med et bind... Tror det er noe bakteriegreier, men er ikke helt sikker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå