Gå til innhold

Trener dere?


April-11+ en til?

Anbefalte innlegg

Heisann! Er det noen av dere som trener, og isåfall hva? Selv trener jeg 3-4 ganger i uka, men redd jeg skal gjøre noe som kan fremprovosere bekkenløsning. I mitt forrige svangerskap fikk jeg BL i 5 mnd og det ble bare med gåturer etter dette. Kjente at det satt meg veldig tilbake, og det var veldig tungt den første tiden etter fødsel.

Noen som har tips?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt bekkenløsning fra 4,5 mnd med nummer en, fra uke sju med nummer to, uke ni med nummer tre og nå i uke sju med nummer fire. Så jeg trener ikke noe, men går i hvert fall en halvtime hver dag/kveld. Akkurat det har gjort underverker for meg, spesielt når jeg går litt utafor veien og bruker bekkenet litt mer. Ellers setter bekkenløsninga begrensninger på alt annet, men jeg triller en del, for å få litt mer motstand i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne trent, men fikk forbud av legen pga en tidlig blødning. Går på hormonkur nå, når den er ferdig skal jeg trene igjen. Vurderer å starte med bassengtrening. Det kan jo alle gjøre uansett bekkenløsning eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp helt fram til forrige helg, da var jeg ca 6 + 0, men så har det liksom bare blitt stopp etter det. Men har trent litt lett styrke, da. Har vært sliten/trøtt + travelt opptatt, så kanskje derfor joggeturene har "forsvunnet". Men kjenner at jeg må i gang igjen nå, om jeg skal i gang igjen på den her siden av fødselen da.

Aprill11+ en til, jeg mener at sykling og svømming kan fungere bra når man har BL, men er ikke sikker. Sykling høres litt sånn vondt ut ifht syklinga, men det er i alle fall lite belastende på kroppen. Ellers kan kanskje ellipsemaskin være tingen, der løfter man jo aldri føttene fra underlaget så man slipper.

 

Det finnes forøvrig mange tråder/emner rundt det å trene, sikkert minst én på hver terminklubb :) Her er den for januar-terminklubben, som jeg måtte forlate :(http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143934784-trener-dere/

Kanskje får dere noen tips/innspill der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne trent jeg, hvertfall gått turer. Men er helt utslitt når jeg kommer hjem så ligger mest på sofaen :( håper den trøttheten forsvinner om tre uker. Men jeg hadde voldsom bl fra 4mnd sist, og manuell terapauten min sier jeg ikke har noe å gå og stå for så jeg får bare høre på henne og ta det med ro..får heller passe på inntaket i munnen...hehe. Lurer litt på vannaerobic for gravide med bl..hørt om det? Så det for fem år siden, men kom meg aldri dit..

Har dere noe lyster? Får innimellom voldsom lyst på sjokolademelk, også kan jeg ikke drikke melk pga melkeprotein toleranse så blir soja sjokolademelk..god den altså..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Kvalmen sitter godt i her også, så frister ikke å trene, men er så god etterpå. Virker som kroppen glemmer det litt.. Elipsemaskin er sikkert lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte slutte med treninga her også. Bekkenløsning og skiveutglidning :-/ Men går turer, gjerne i ulent terreng. Deilig å gå tur i høstvær!! Litt ugunstig å være gravid hele vintern sia det da ikke er like lett å gå i skogen, men satser på snø så blir det ikke så hardt underlag :-) Lykke til med å holde dere i form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke orket å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen etter jobb -hele uka..... satser på at energien kommer snikende tilbake om et par uker. Trener ikke så mye ellers heller, men vi er en aktiv familie, så jeg er ikke vant til å ligge på sofaen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykkler til og fra jobb hver dag (50 min totalt) og trener styrke (gruppetimer) to gang i uka i tillegg. Føler meg mye bedre (av kvalmen) når jeg trener og rett etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener daglig. Sliter med skade og kvalme denne gangen, men hindrer meg ikke i å trene - faktisk bedre av det. Og orker jeg ikke sender sambo meg ut ;)

Om dere sliter med BL så anbefaler jeg sykling eller svømming. Lett styrketrening er også å anbefale. Ikke løft over dere som benk eller ut i knebøy når dere er rundt 12 uker, men ellers går det meste fint :D

Forrige svangerskap trente jeg daglig fram til det var 3 uker til termin, men gikk likevel opp haugevis av kilo ;) ser ut til at kiloene setter seg godt denne gang også, men trener for å holde kroppen i gang, og kiloene raser av etter graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente 2-3 ganger i uken frem til kvalmen kom å slo meg ned ! Men har jeg hatt noen dager som jeg ikke har vært så hinsides kvalm, og om det fortsetter sånn så skal jeg trene til uken :-) Og det GLEDER jeg meg til ! Legen min sa at jeg bare skulle trene som vanlig, bodypump,spinning,løping,zumba osv.

 

Mulig jeg er litt dum, men hva står BL for ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, jeg som var litt kjapp. Men du fikk svar ;)

Kjør på med treninga. Bare å trene som vanlig ut svangerskapet det du har trent før - så sant kroppen og du orker det :) om en er så dårlig er det ikke noe godt. Kjenner sjøl jeg har mest lyst til å ligge i forsterstilling enkelte dager, men må bare ta meg sjøl i nakken for veit hvor mye bedre humør og form jeg blir i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...