Gå til innhold

Jeg melder meg ut av husarbeidet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo ikke vits å styre og rydde når gubben uansett kommer etter meg og "retter" på ting.

Jeg rydder ikke riktig, tydeligvis. Legger jeg kameraet og ledningen i hylla på pulten, så legger han den i ei skuff.

Organiserer jeg uteklærne til ungene (luer, votter, skjerf osv) i skuffene, så kan du ta deg fjandinn på at han synes det er helt feil, og gjør det på sin måte. Samme med klærne til ungene ellers. Han bare Må ha det på sin måte. Jeg vasker til og med koppene feil, og plasserer alt feil i skapene.

Nå kom jeg hjem etter å ha øvelseskjørt med pappa, og han hadde tatt alle mine scrapbooking-esker og slengt innholdet opp i en stor pappeske, som han har slengt opp på skapet på soverommet. Mitt eget får jeg ikke ha i fred engang. Ting som han gir seg blaffen i synes han at han måtte rette litt på.

Så nå har jeg gitt beskjed om at han skal værsegod få lov til å ta seg av alt husarbeid fra nå av. Jeg er så lei av å bli "undergravd" av ryddemanien hans.

Vanligvis har vi veldig god kommunikasjon, men etter 7 år med dette tullet er jeg så møkkelei at jeg finner ikke ord for det engang.

/the fjortis in me strikes again.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare latt mannen rydde vis det var det han ville. Vær så god! Ikke noe vits i å gjøre dobbeltarbeid.

Du må gjøre slik som alle mannfolk gjør! De gidder ikke rydde vis damene retter på de.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Nå har du nettopp opplevd det mange menn opplever i sine forhold med kontrollfreak-støv-på-hjernen-damer. Og... sa du 7 år??? Jeg hadde ikke holdt ut i 7 dager, usj! Har også en hobby og gubben ved å holde seg vekk fra tingene mine der og ikke røre dem. Da hadde det blitt månelyst, hehe.

Skrevet
Nå har du nettopp opplevd det mange menn opplever i sine forhold med kontrollfreak-støv-på-hjernen-damer. Og... sa du 7 år??? Jeg hadde ikke holdt ut i 7 dager, usj! Har også en hobby og gubben ved å holde seg vekk fra tingene mine der og ikke røre dem. Da hadde det blitt månelyst, hehe.

Prøver liksom å roe ned sinnet mitt, jeg, så akkurat nå får han silent treatment... :P

Skrevet

Haha, skjønner frustrasjonen :P men ikke med husarbeid, heller vasking av bilen! Han spørr meg så fint om hjelp og jeg vasker og styrer på "på min side", men han kommer og gnikker på de samme forbanna plassene :P

Han er ingen mester i vasking, men når det kommer til bilen så er han visst ekspert :P nå vasker han bilen alene og jeg vasker heller gulvet i huset imens...

Skrevet
Er jo ikke vits å styre og rydde når gubben uansett kommer etter meg og "retter" på ting. Jeg rydder ikke riktig, tydeligvis. Legger jeg kameraet og ledningen i hylla på pulten, så legger han den i ei skuff. Organiserer jeg uteklærne til ungene (luer, votter, skjerf osv) i skuffene, så kan du ta deg fjandinn på at han synes det er helt feil, og gjør det på sin måte. Samme med klærne til ungene ellers. Han bare Må ha det på sin måte. Jeg vasker til og med koppene feil, og plasserer alt feil i skapene. Nå kom jeg hjem etter å ha øvelseskjørt med pappa, og han hadde tatt alle mine scrapbooking-esker og slengt innholdet opp i en stor pappeske, som han har slengt opp på skapet på soverommet. Mitt eget får jeg ikke ha i fred engang. Ting som han gir seg blaffen i synes han at han måtte rette litt på. Så nå har jeg gitt beskjed om at han skal værsegod få lov til å ta seg av alt husarbeid fra nå av. Jeg er så lei av å bli "undergravd" av ryddemanien hans. Vanligvis har vi veldig god kommunikasjon, men etter 7 år med dette tullet er jeg så møkkelei at jeg finner ikke ord for det engang. /the fjortis in me strikes again.

Så ufattelig deilig det må være å ha en mann med ryddemani, hvorfor i all verden rydder du? Du må jo ha tid til alt mulig.

Skrevet

Så ufattelig deilig det må være å ha en mann med ryddemani, hvorfor i all verden rydder du? Du må jo ha tid til alt mulig.

All verden av tid, nei. Jeg må lete etter det han rydder bort. Han har selektiv hukommelse, så hvor han rydder bort mine ting glemmer han.

Skrevet
All verden av tid, nei. Jeg må lete etter det han rydder bort. Han har selektiv hukommelse, så hvor han rydder bort mine ting glemmer han.

Be ham legge dine ting i en haug, så slipper han å rydde dem, og du kan holde system på dem selv. Det gjør jeg med samboeren min sine ting. Ellers får jeg skylden for at han ikke holder rede på tingene sine selv :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...