Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Skal legge inn neste uke, og er litt spent. Noen som har gjort det og kan fortelle? Gikk det lang tid før dere kunne løfte?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 ja, ikke så ille første dagen, men den neste uka hadde jeg mye vondt. ikke bare rundt inngrepet, men fordi jeg hadde gått med skuldrene oppunder ørene.. tips: ikke gjør det, husk heller å senke skuldrene hadde ikke barn når jeg la inn, så løfting husker jeg ikke. men jeg var delvis handikappet i 14 dager minst.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 ja, ikke så ille første dagen, men den neste uka hadde jeg mye vondt. ikke bare rundt inngrepet, men fordi jeg hadde gått med skuldrene oppunder ørene.. tips: ikke gjør det, husk heller å senke skuldrene hadde ikke barn når jeg la inn, så løfting husker jeg ikke. men jeg var delvis handikappet i 14 dager minst. Såpass... Hugser søsteren min tok, og hadde mye vondt i begynnelsen....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Det er sannsynligvis vondere 2., 3. og 4. gangen du må inn for å fjerne den gamle silikonen og legge inn ny. Skal byttes hvert 10. år og bytte-inngrepene er større, dyrere og mer smertefulle. Sannsynligvis har vel ikke kirurgen din snakket noe om det....?
Mamma_til_2 Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 En venninne av meg har det og hun var sykemelt i 14 dager etterpå med løftenekt, men hun angrer ikke
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Det er sannsynligvis vondere 2., 3. og 4. gangen du må inn for å fjerne den gamle silikonen og legge inn ny. Skal byttes hvert 10. år og bytte-inngrepene er større, dyrere og mer smertefulle. Sannsynligvis har vel ikke kirurgen din snakket noe om det....? Ikke spesielt oppdatert er du vel? Slik var det for lange siden ja, men det som legges inn nå kan være der livet ut. Er nok derfor legen ikke har snakket om det...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Det er sannsynligvis vondere 2., 3. og 4. gangen du må inn for å fjerne den gamle silikonen og legge inn ny. Skal byttes hvert 10. år og bytte-inngrepene er større, dyrere og mer smertefulle. Sannsynligvis har vel ikke kirurgen din snakket noe om det....? Ikke spesielt oppdatert er du vel? Slik var det for lange siden ja, men det som legges inn nå kan være der livet ut. Er nok derfor legen ikke har snakket om det... Er fullt oppdatert jo... Jobber ved mammakir. avd. ved offentlig sykehus og det er slik det fungerer. Har du informasjon om noe annet?
Marjoriee Dawes Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Det er sannsynligvis vondere 2., 3. og 4. gangen du må inn for å fjerne den gamle silikonen og legge inn ny. Skal byttes hvert 10. år og bytte-inngrepene er større, dyrere og mer smertefulle. Sannsynligvis har vel ikke kirurgen din snakket noe om det....? Ikke spesielt oppdatert er du vel? Slik var det for lange siden ja, men det som legges inn nå kan være der livet ut. Er nok derfor legen ikke har snakket om det... Er fullt oppdatert jo... Jobber ved mammakir. avd. ved offentlig sykehus og det er slik det fungerer. Har du informasjon om noe annet? *kremt* http://www.fornebuklinikken.no/informasjon/vaare-implantater/
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 Det er sannsynligvis vondere 2., 3. og 4. gangen du må inn for å fjerne den gamle silikonen og legge inn ny. Skal byttes hvert 10. år og bytte-inngrepene er større, dyrere og mer smertefulle. Sannsynligvis har vel ikke kirurgen din snakket noe om det....? Ikke spesielt oppdatert er du vel? Slik var det for lange siden ja, men det som legges inn nå kan være der livet ut. Er nok derfor legen ikke har snakket om det... Er fullt oppdatert jo... Jobber ved mammakir. avd. ved offentlig sykehus og det er slik det fungerer. Har du informasjon om noe annet? *kremt* http://www.fornebukl...re-implantater/ Ser Marjoriee Dawes fant det før meg: "Livstidsgaranti – Implantatene skal vare hele livet, og hvis noe skulle skje har man som pasient livstidsgaranti." Hvilket offentlig sykehus er det du jobber på? For er det ikke oppdatert på en slik ting som er så kjent nå våger jeg ikke tenke på hva annet de ligger etter med. #7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 Haha, dust. Jeg har lagt inn silikon, og de har livstidgaranti.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 http://ibsensykehuset.no/fagomroder/brystforstorrelse/?gclid=CJKWoeHo17ICFQ4wmAodTFcALA "Det er imidlertid vanlig for 5-10 % pasienter å utvikle kapseldannelse i løpet av 10 år etter operasjonen, og som vil kreve utskifting av implantatet." http://www.sorlandsparken-spesialistsenter.no/plastikkirurgi/brystforstorring/komplikasjoner.html Utskifting Vi tilråder at protesene byttes etter 15 år. Dette skyldes muligheten for tretthetsbrudd i proteseveggen. http://www.fornebuklinikken.no/operasjon/brystforstorrelse/#garanti "Fornebuklinikken benytter leverandører som gir sine brystinnlegg livstidsgaranti. Selve produktet erstattes av produsenten ved eventuelle feil, men ikke operasjonskostnaden." Ser at de skriver "Livstidsgaranti – Implantatene skal vare hele livet, og hvis noe skulle skje har man som pasient livstidsgaranti." Dette er noe nytt som forsåvidt ikke har vært i så mange år og det er bare tiden som vil vise hvordan dette vil bli. Det var vanlig "før i tiden" også at pas. fikk denne garantien da de begynte med denne type operasjon men vår erfaring (og pasientenes erfaring) er at det dessverre ikke er så lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå