Gå til innhold

Skilsmisse???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og mannen min har vært gift i 7 år, men nå begynner jeg å tvile på ekteskapet pga sjalusien til min mann. Han sjekker mobilen min, epost og brev. Han spør meg også om jeg har sett noen "kjekke" menn om jeg så bare har vært på butikken. Jentekveld er bare å glemme, er vel 10 år siden sist. Vi skal helst være hjemme, ettersom andre menn kan jo se på meg. Vi snakker aldri om problemer, ettersom han gjør bare narr eller skratter det bort. Jeg kjenner at følelsene mine ikke er til stede lenger.Jeg har blitt mer reservert enn det jeg egentlig er ute blant andre,for jeg er redd for å si noe feil. Jeg vet at det blir tatt opp når vi kommer hjem. Må vel ærlig innrømme at jeg er glad hver gang han jobber overtid, og gleder meg selv til å dra på jobb når han er hjemme.

Men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg skal holde ut til ungene blir litt større enn om jeg skal gå..Er det noen kloke svar der ute som kan være til hjelp???

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke særlig bra ut. Personlig hadde jeg ikke orket å leve sånn. Men det er ganske drastisk å gå også. Jeg vil anbefale å gå til samlivsterapi, du bør virkelig gi han en sjanse til å forstå hvordan du har det. Har gått til samlivsterapi selv og det var overraskende hvor hjelpsomt det var. Om mannen ikke er interessert i det, tror jeg nok jeg vil tatt med barna og reist bort en stund, bare for å se hvordan han ville ha reagert.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ettersom jeg er under utdanning, og skolen er et godt stykke fra, så har jeg valgt å bor der istede for å pendle, og jeg trives godt, problemet er at jeg ikke lengter hjem om helgene. Såklart er det trivelig å komme hjem til barna, men mannen har blitt mer mistenksom til meg. Han mener jeg treffer andre på skolen, om jeg er påbadet eller ute etter posten, så forter han seg å ser på telefonen min. Må vel innrømme at mine følelser er borte, men jeg tenker på barna, hvordan de kommer til å ta det om det evt blir brudd....men kanskje de får det bedre også, når de slipper unna kranglinga vår??

Veit ikke om jeg vil i terapi, ettersom mannen min aldri følger opp, han kan være veldig enig på møte, men "glemmer" det fort igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...