Gå til innhold

Dere med gutter/jenter på 6-7 år....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vinterdress kjøper dere? Har hatt reima tidliger. Hørt flere som har sagt at reima ikke er så slitesterk til litt eldre barn...

Noen med peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde Skogstad til jenta i fjor. Veldig fornøyd.

Skrevet

Jenta på 7 har fått ny reima tec dress. Det var hun selv som ønsket hel dress også i år (2.klasse)

Skrevet

En fra obs, hel. Er ikke like mye ute på skolen som han var i bhg.

Skrevet

7-åringen her har Didriksons og er knallfornøyd med den!

Skrevet

Jeg har en førsteklassing, og lurer på om det blir todelt vintertøyet for første gang. Hva er egentlig mest vanlig blant de minste skolebarna, dress eller todelt?

Skrevet

Min åtteåring har ikke villet bruke dress siden første klasse, så hun har todelt og har brukt det siden hun var 6 år. Reima tec+ nede og Reima tec oppe. Buksa kjøpte vi litt stor, så den kommer hun til å ha på tredje året nå, mens jakka må byttes ut. Reima tec er vanntett og Reima tec+ er i tillegg veldig slitesterkt.

Seksåringen kommer til å bruke enten Trolldress med løst for eller Reima tec+ dress. (Har begge etter den største). Ulempen med Trolldress med løst for, er at det er litt mye friksjon mellom vanlige klær og ullforet, slik at det er litt vanskelig å få på. Den er ellers vanntett og veldig slitesterk.

Skrevet
Jeg har en førsteklassing, og lurer på om det blir todelt vintertøyet for første gang. Hva er egentlig mest vanlig blant de minste skolebarna, dress eller todelt?

Jeg tror at det er omtrent halvt om halvt... Begge deler har fordeler og ulemper, slik jeg ser det. Har du dress, sikrer du deg at barna ikke løper ut og leker bare i jakke i friminuttet, men samtidig kommer barnet kanskje til å løpe i bare genseren hvis de skal over til et annet skolebygg, gymsal etc. Har man dress unngår man også å få jakke full av snø. På den annen side risikerer man kraftige protester hvis det viser seg at de beste vennene har todelt...

Det var fortsatt noen som brukte dress i tredje i min eldstes klasse, men de fleste hadde da gått over til todelt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi skulle hvertfall ikke ha dress, helt til hu innså at det ikke var så stilig å skli ned fjellet og få ryggen full av snø ;) Så hu har begge deler.

Helly Hansen sin vinterbukse med seler er knallgod og veldig slitesterk! I fjor hadde hun hel dress fra cubus, den tålte og mange runder på fjellet og isen :) Like hel i år, så får se om den passer enda.

Guttungen har/hadde fra kapphal, den er også innmari slitesterk.

Skrevet

Storesøster på 7 år har litt skogstad og litt bergans. Er enig i at reima tec ikke er like holdbart til de litt større barna. Har også gått vekk fra det mer eller mindre til lillebror på 5 år. Kjøper om jeg finner på 50-70% pga da kan jeg klistre på en lapp -når- de sliter hull i dem..

Skrevet

JEnta her har HH selebukse og parkasjakke, og en HH heldress med utagbart for inni. Er veldig fornøyd med det!

Skrevet

Har HH på andre året, men kommer til å kjøpe KappAhl sin når den er for liten/slitt ut.

Har den til lillesøster og den er super.

Skrevet

Svigers kjøpte Troll til poden i fjor og selv om den fikk dårlig score i årets test, er jeg veldig fornøyd. Den er svindyr, så hadde nok ikke kjøpt den selv.

Slitesterk, lett og varm, men ikke så vanntett, derfor kom den dårlig ut i testen. Er det vått, brukes regntøy og resten av vinteren er dressen super!

Skrevet

Kjøpte reima tec+ i dag. Virker veldig god, så satser på at den holder gutten vår varm og tørr :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...