Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Jeg bare lurer på hva dere mener. Mannen min har en datter fra før av. Hun er her annenhver helg. Hun skal være her denne helgen.vi er bedt i selskap lørdag og han klarte ikke å skaffe barnevakt. Vi er bedt begge to, men han spør om jeg kan være hjemme med henne siden det er en kompis av han som skal ha selskapet. Også kan han dra.Jeg mener at jeg ikke skal behøve det. Enten drar begge eller ingen.det samme skjedde for to uker siden.jeg er så lei av det. Men han mener jeg bør stille opp,jeg mener motsatt. Det er han som har et barn fra før ikke jeg.så hvorfor skal jeg sitte hjemme.skal han finne på ting vil vel jeg det og..hva mener dere? Jeg mener at da kan han spørre om hun kan være hos moren i stedet.
valkyrien Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Så du skal aldri ha noe "bry" med stedatteren din? Sånne som deg burde finne en fyr uten barn fra før av...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Synes han burde holde seg hjemme. Har selv to barn fra et tidligere forhold. Hadde aldri spørt mannen om at han skulle holde seg hjemme i en slik situasjon. (Og han er veldig flink og stiller opp for de ellers)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Så du mener at hun skal være hjemme med stedatteren sin hver gang faren har lyst å gjøre noe.hun har da ikke noe ansvar for stedatteren. Faren burde være hjemme når han har datteren sin eller så burde hun være hos moren sin. Jeg syntes ikke du burde la han styre sånn over deg,ikke rettferdig mot deg i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Så du skal aldri ha noe "bry" med stedatteren din? Sånne som deg burde finne en fyr uten barn fra før av... Hvordan kan du si noe sånt.skal hun måtte sitte hjemme med hans barn når de i utgangspunktet er bedt begge to.latterlig!! Han burde ta ansvar hun kan vel ikke noe for at han har vært ute å vifta med pikken fra før..hvis han ikke kan ha barnet bør moren ha det..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Han burde holde seg hjemme latterlig oppførsel...
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Det samme skjedde for 2 uker siden, lurer jo på om han ikke har lyst å se barnet sitt om det ikke bor hos dere? Jeg kunne godt gjort det for en gangs skyld, men ikke hele veien, alltid, mens han var ute med våre venner. Da kommer familien først, selv om barnet ikke bor fast hos dere er dere vel en familie?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Han burde holde seg hjemme hvis ikke han har barnevakt!
Audix78 Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Synes han skal si til moren at dere begge er bedt i selskap og spørre om hun kan ha datteren den helga. Det er han som i utganspunktet skal ha samvær, ikke du. Selv om du er en del av familien hennes nå så betyr ikke det at du skal droppe alt for at han skal ha det gøy. Dere kan også være hjemme alle sammen i stedet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Han har samvær og selv om du er stemor så er det ikke gitt at du er den som skal stille som "barnevakt" fordi han vil fly på fest når han har samværshelg. En gang i blandt stiller du, som jeg forstår, opp og det er kjempe flott, men det er hans ansvar når det er hans barn og det kan ikke være slik at det er flott for ham å ha gratis barnevakt i deg så han kan gjøre som han vil også når han har barnet sitt. Får dere ikke barnevakt så kan dere begge bli hjemme (eve. at du drar på festen alene).
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Så du skal aldri ha noe "bry" med stedatteren din? Sånne som deg burde finne en fyr uten barn fra før av... Her er det vel helst far som ikke vil ha noe "bry" med sin egen datter
Gjest peacock Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Det er forskjell på om dette skjer én gang eller hver eneste gang datteren skal være hos dere. Om han ikke vil bruke tiden sammen med datteren sin tror jeg datteren ville ha det bedre hos mammaen hennes. Så synes du skal be han bli hjemme, HI. Klart man skal stå sammen som familie, men du trenger jo ikke å oppmuntre at mannen din kan bruke deg som barnevakt når han har mer lyst på å feste enn å se datteren sin (hvilken far er man da, egentlig?).
Von Hertelhofen Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Han bør vel holde festlighetene til de helgene han ikke har jenta. Når hun er hos faren sin såpass sjelden, så bør han nå være med henne de gangene. Men kanskje hun sover når han er i selskap? Uansett så er det jo hans ansvar å ta seg av henne, ikke ditt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #14 Skrevet 27. september 2012 Nå har vi hvertfall brukt hele dagen på å krangle om dette.. Og han står på sitt og mener jeg bør ta litt ansvar for datteren hans også..han mener han er som en singelperson når det kommer til datteren, fordi jeg ikke vil hjelpe til..jeg er dritt lei og gidder faen ikke..vi venter faktisk barn sammen om 9 uker så dette er jo midt i blinken..vi har aldri problemer ellers kun når det kommer til datteren hans..vet snart ikke hva jeg skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #15 Skrevet 27. september 2012 Som moota (# 7) skrev... det hadde vært ok hvis det var noe som skjedde en gang i blant når det var spesielle ting som skjedde. Men at det skjer ofte... nei, da er det ikke greit, lenger. Har man valgt å bli sammen med en mann med barn fra før så skal man selvfølgelig ta en del ansvar når barna er hos seg. Men det betyr da ikke at du skal være "gratis barnevakt" for ham stadig vekk slik at han kan dra ut og feste når og hvor han vil.... det å kunne feste når man vil uten forpliktelser, det er jo det som er singeltilværelse. Det er ikke god tosomhet å stadig vekk løpe fra sine egne forpliktelser, overlate det til partneren som dermed også utestenges fra sosiale settinger, for å feste selv. En annen ting... hvilke signaler gir han den stakkars jenta si?? Du skriver at det samme skjedde for to uker siden. Han har mulighet til å være sammen med datteren annen hver uke, likevel prioriterer han festing og kompiser hver gang han har datteren - ikke akkurat bildet på en kjærlig og ansvarlig pappa!! Hvis han har en ok dialog med jentas mor så ville det vel vært mer naturlig at han spurte henne om dere kan bytte denne helgen mot neste. Men det er gjerne en grunn til at han ikke vil ta den diskusjonen med jentas mor... Hadde jeg visst at far til mine barn ved hvert samvær, eller veldig ofte, stakk på fest i steden for å være sammen med barna... da hadde det blitt månelyst. Hadde tatt en seriøs prat ift hans prioriteringer. Bytter man helg så viser man at man tross alt ønsker å være sammen med barnet, hvis man skal ha sin samværshelg og likevel stikker av så viser man tydelig til barnet at det kommer langt ned på prioriteringslisten til far... Synes dette er mest trist for jenta... og deg som venter et barn med en mann som virker å ta så lett på ansvar for sine nærmeste! Du skriver at han mener han er som en singel person ift datteren fordi du ikke hjelper til. Vel, kanskje på tide med en realitetsorientering for ham - det ER faktisk bare han som er forelder til denne jenta av dere to! Det betyr ikke at du ikke stiller opp for henne, for hun er jo en del av familien på lik linje med det barnet dere snart får. Men det at du skal stille opp betyr IKKE at han skal springe fra SITT ansvar hver gang eller ofte når han liksom skal ha ansvar for jenta. For han har vel et ønske om å være sammen med datteren som han ser så sjeldent? Eller skaffet han seg samboer for å få barnevakt til datteren? (beklager harde ord, HI, men denne mannen trenger virkelig en wake-up-call slik at du slipper å oppleve dette videre!) Jeg ville faktisk ikke vært sammen med en mann som tar så lite ansvar for sine egne barn... Har dessverre ikke noen gode råd til deg, HI. Kanskje du skal vise ham denne tråden og se hva andre mener om temaet?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #16 Skrevet 27. september 2012 Jeg synes at i all hovedsak at barn skal ha samvær med faren sin når de er på helgebesøk. Men selvsagt skal ikke pappaer måtte takke nei til alt de helgene de har barn, også pappaer har lov å skaffe barnevakt av og til. Så fremt det ikke er veldig ofte så synes jeg ikke det er noe galt i at du passer på jenta hans så han kan feire kompisen sin. Synes det er litt trist at innstillingen din er at det er hans unge som du ikke skal trenge å stille opp for. Men som sagt så forstår jeg det litt hvis dette er noe som ofte skjer når han har samvær. Men jeg tenker vel mest at det er urettferdig for datteren i såfall fordi hun da går glipp av tid med faren, ikke for at du må passe på barnet til mannen i ditt liv en kveld.
marsgutt 2013 Skrevet 27. september 2012 #17 Skrevet 27. september 2012 her prøver han og gi deg dårlig samvitighet bare. stå på ditt og bruk helgen sammen i stede. det kommer flere selskap. greit hvis det er en gang i blant at han kan spørre deg om hjelp, men ikke når dere begge er bed. han kan bruke di helgene han ikke har datteren sin på sånt.
Gjest Morn du Skrevet 27. september 2012 #18 Skrevet 27. september 2012 Jeg synes at i all hovedsak at barn skal ha samvær med faren sin når de er på helgebesøk. Men selvsagt skal ikke pappaer måtte takke nei til alt de helgene de har barn, også pappaer har lov å skaffe barnevakt av og til. Så fremt det ikke er veldig ofte så synes jeg ikke det er noe galt i at du passer på jenta hans så han kan feire kompisen sin. Synes det er litt trist at innstillingen din er at det er hans unge som du ikke skal trenge å stille opp for. Men som sagt så forstår jeg det litt hvis dette er noe som ofte skjer når han har samvær. Men jeg tenker vel mest at det er urettferdig for datteren i såfall fordi hun da går glipp av tid med faren, ikke for at du må passe på barnet til mannen i ditt liv en kveld. Jeg ville ikke stilt opp som barnevakt igjen denne helgen. HI har lyst å dra på fest hun og, og kjenner helt sikkert de fleste som skal være på denne festen. å sitte barnevakt denne helgen, er ikke å stille opp for jenta- det er å stille opp for mannen. Når det er sagt, burde far holde seg hjemme slik at han er i stand til å stå tidlig opp dagen etter og være sammen med jenta. Hun er der for å ha samvær med FAR, ikke stemor!
Gjest yrild Skrevet 27. september 2012 #19 Skrevet 27. september 2012 Enig med deg! Det er hans datter og hun vil jo ikke se deg, men han! Hvis han skal på fest må han evt bytte helg med BM. Jeg har skilte foreldre og hadde pappa latt kjæresten sin passe på meg i hytt og pine for å dra på fest hadde jeg blitt veldig såret!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. september 2012 #20 Skrevet 27. september 2012 Så dere som mener at hun bør stille opp, mener at det er hun, som tung og gravid i 3. trimester som skal stå opp med jenta annenhver helg når faren liger fyllesyk? Interessant. Som jeg har spurt før, når ble det menneskerett å drikke seg dritings hele tia?
Gjest peacock Skrevet 27. september 2012 #21 Skrevet 27. september 2012 Nå har vi hvertfall brukt hele dagen på å krangle om dette.. Og han står på sitt og mener jeg bør ta litt ansvar for datteren hans også..han mener han er som en singelperson når det kommer til datteren, fordi jeg ikke vil hjelpe til..jeg er dritt lei og gidder faen ikke..vi venter faktisk barn sammen om 9 uker så dette er jo midt i blinken..vi har aldri problemer ellers kun når det kommer til datteren hans..vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Han har faktisk ikke noe å stille opp hvis du sier nei. Det er hans datter, og JA, er er faktisk singlepappa når det gjelder dette. At han spiller på din dårlige samvittighet er ikke noe annet enn hersketeknikk. HAN burde ha dårlig samvittighet, ikke du! Har du spurt han om hva han tror datteren hans tenker om han om han prioriterer å dra på fest hver gang hun er der? Jeg ville ikke følt meg ønsket i hvert fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå