Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Vi er så fornøyd m de bleiene og har aldri opplevd lekkasje på de. Så ser ingen grunn til å slutte m disse. Men barnehagen ble sur og ville ha Libero og kun d!!!!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Det kan ikke barnehagen bestemme. De kan, med tanke på skifting på tur etc., kreve at det ikke er trusebleier, men merke på bleiene er helt opp til foreldrene.
3 er nok! Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Så sant de ikke kunne gitt meg en fryktelig god begrunnelse på hvorfor det hadde jeg satt meg på bakbeina! De har ingen rett til å bestemme hvilke bleier barna skal bruke. Si ungen din får eksen eller noe av de.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Da får barnehagen kjøpe Libero-bleier da...
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 De kan ikke kreve kun Liberobleier, det er helt latterlig. Kom med coopbleier du
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 De har ikke noe de skulle sagt. Er jo like dumt som om de hadde nektet deg å kjøpe andre dresser enn Reima.. Nei, stå på ditt her!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Tropp opp i barnehagen i morgen og si at du krever kun brødmat som inneholder linfrø og bare økologisk melk til frokost.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Tropp opp i barnehagen i morgen og si at du krever kun brødmat som inneholder linfrø og bare økologisk melk til frokost. Husker du hun Hyllebærsaft-dama? Hun kunne sikkert skrevet et brev til barnehagen om mat og ernæring, haha (kom plutselig på henne nå
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Tropp opp i barnehagen i morgen og si at du krever kun brødmat som inneholder linfrø og bare økologisk melk til frokost. Husker du hun Hyllebærsaft-dama? Hun kunne sikkert skrevet et brev til barnehagen om mat og ernæring, haha (kom plutselig på henne nå Haha, ah hvor er hun når vi trenger henne? Hun kunne skrevet et brev for HI
Fomle84 Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Er jo helt latterlig. Eldste tålte ikke libero. Kan forstå up and go fordi det tr så mye tid og krever mer arbeid. Men kan ikke nekte et merke. Synes bleier er veldig personlig. Ingen som skal si hva merke du skal ha.
scarecrow2011 Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 så lenge det er tape bleier og ikke up and go kan de ikke nekte. bruker de i bhg selv, og er ped leder. Vi legger oss ikke borti hvilke merker bleiene er, men kommer med ønske om at det er med tape.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 De har ikke noe de skulle sagt. Er jo like dumt som om de hadde nektet deg å kjøpe andre dresser enn Reima.. Nei, stå på ditt her! Noe for øvrig vår forrige barnehage krevde.. Reimadress, regntøy, støvler, votter og sko. Alt var kun noen få bestemte merker vi fikk benytte, og det ble et evig mas når vi kom med en dress fra obs. Stå på ditt! Det gjorde vi, og det endte med at de måtte gi seg fordi de faktisk ikke hadde noen gode nok grunner til hvorfor det skulle være akkurat det merket.
n74 Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 He he, hos oss er det motsatt. I dag sa den ene ansatte at vi heller skulle kjøpe billige bleier, siden det ble en del skift:-)
Lady lovely locks Skrevet 27. september 2012 #14 Skrevet 27. september 2012 Vi er så fornøyd m de bleiene og har aldri opplevd lekkasje på de. Så ser ingen grunn til å slutte m disse. Men barnehagen ble sur og ville ha Libero og kun d!!!! Coop bleiene vant faktisk bleie-testen på TV 2 hjelper deg.
Miamimom Skrevet 27. september 2012 #15 Skrevet 27. september 2012 Barnehagen vår har også ganske bestemte meninger om merker, men heldigvis samsvarer disse med våre egne. Hva er begrunnelsen for å ikke bruke disse bleiene? Vi prøvde de til førstemann,men syntes de ble store,tunge og at det var mye lekkasje.
Siljegirl123 Skrevet 11. oktober 2012 #16 Skrevet 11. oktober 2012 I barnehagen til en jeg skjenner så tror jeg de bruker coop bleier også de maxi bleiene og libero .
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. oktober 2012 #17 Skrevet 11. oktober 2012 Trodde nesten det var et trolle innlegg.. så fjernt syntes jeg det var av barnehagen
marsve Skrevet 11. oktober 2012 #18 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg bruker rema 1000 bleiene til mine. Helt geniale! Sa ifra i barnehagen at de måtte virkelig bare si ifra om de ville at jeg skulle ta med noen andre bleier i stedet, men fikk da beskjed om at det kom de ikke til å gjøre uansett for det var ikke deres sak overhodet.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Vi bruker remableier og har aldri fått noen som helst kommentarer på dette Men hvis barnet har mye lekkasjer kan jeg forstå at barnehagen spør om dere kan ta med et annet merke, men det var ikke tilfellet i denne saken? Libero er jo harde som sandpapir, særlig de første str som skal brukes til spedbarn Grusomt!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Nei ingen lekkasjer, måtte nesten spørre om det så de hadde ingen grunn til å si at vi ikke fikk ta m Coop bleier. De hadde best erfaring m Libero .
Versailles Skrevet 12. oktober 2012 #21 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg bruker aldri annet enn up and go på mine fire barn, men mine har "bare" vært hjemme og ikke i barnehage før de er bleiefri. Minste nå er ni mndr og har brukt up and go siden hun var tre mnd. Ser så ubehagelig ut med den tapen i siden. Barnehagen kan da ikke bestemme sånt, hvis de da ikke opplever andre ting, som lekkeasje eller utslett.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #22 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg bruker aldri annet enn up and go på mine fire barn, men mine har "bare" vært hjemme og ikke i barnehage før de er bleiefri. Minste nå er ni mndr og har brukt up and go siden hun var tre mnd. Ser så ubehagelig ut med den tapen i siden. Barnehagen kan da ikke bestemme sånt, hvis de da ikke opplever andre ting, som lekkeasje eller utslett. Akkurat det at det skal være tapebleier og ikke Upp ang Go kan de bestemme. Det har å gjøre med at de tar lengre tid å skifte siden de må ta alle bukser helt av. Spessielt når de er ute og skifter om vinteren er det veldig ugreit, men også ellers er det dumt å måtte bruke mer tid enn nødvendig på et bleiskift. På en småbarnsavdeling skifter de kansje 30-40 bleier på en dag. Da betyr det en del om hvert skift tar 1-2 minutter ekstra.
Cat_Woman Skrevet 12. oktober 2012 #23 Skrevet 12. oktober 2012 Det høres ut som noen har fått en fiks idè i barnehagen. Stå på ditt, de kan ikke bestemme dette! :-P
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. oktober 2012 #24 Skrevet 12. oktober 2012 si at du skal bytte så fort som mulig, bare du får en god grunn først.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #25 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg bruker aldri annet enn up and go på mine fire barn, men mine har "bare" vært hjemme og ikke i barnehage før de er bleiefri. Minste nå er ni mndr og har brukt up and go siden hun var tre mnd. Ser så ubehagelig ut med den tapen i siden. Barnehagen kan da ikke bestemme sånt, hvis de da ikke opplever andre ting, som lekkeasje eller utslett. Akkurat det at det skal være tapebleier og ikke Upp ang Go kan de bestemme. Det har å gjøre med at de tar lengre tid å skifte siden de må ta alle bukser helt av. Spessielt når de er ute og skifter om vinteren er det veldig ugreit, men også ellers er det dumt å måtte bruke mer tid enn nødvendig på et bleiskift. På en småbarnsavdeling skifter de kansje 30-40 bleier på en dag. Da betyr det en del om hvert skift tar 1-2 minutter ekstra. Bytter de bleier ute om vinteren?? Det hadde jeg nektet! Ift. bleiemerke kan de ikke nekte sålenge de ikke har en god grunn og du faktisk har en god grunn (de lekker jo ikke og passer bra til barnet) Vi bruker tøybleier i bhg. pga at h*n reagerer og får utslett av engangs. Aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå