Gå til innhold

Trenger inspirasjon og et spark bak..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne slutt å røyke. Jeg slutta i fire måneder for så å begynne igjen. (ja jeg veit det er dumt)

Er ikke ute etter noen kjennepreken, da jeg veit det ikke er bra for meg å røyke. Jeg har nok mindre viljestyrke enn jeg trodde. Så kanskje dere kan oppmuntre meg til å slutte. Gi meg motivasjon. Evt sette en dato for meg for røykeslutt og gi meg daglig støtte etter det. Noen ganger er det godt å få litt hjelp fra andre også. (så lenge det ikke er mas)

Jeg klarer ikke å bestemme meg hundre prosent på egenhånd, men veit ikke hvorfor det er så vanskelig. Skal også (eller har forsåvidt begynt alt) slutte å spise godteri, kaker etc for en periode. Har jo klart dette før, så hvorfor er det så vanskelig nå?

Kan dere "hjelpe" meg? Oppmuntre og motivere meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første oktober er jo en fin dato å slutte på - lett å huske og i tillegg en mandag!! ;)

Ofte er det slik at motstanden er størst rett før man gjør et gjennombrudd... er nok bare der du er nå. Du har jo vist tidligere at du greier å slutte over tid! Så at du greier det er det jo ikke tvil om!

Jeg stemmer for at Scania er røykfri fra 01.10.2012!!! :D

Skrevet

Takk. :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg får så dårlig respons på denne. Men en person er ikke nok, så jeg dytter litt mer jeg.

Skrevet

Altså, jeg for min del, liker ikke lukten og eimen som røykere omgir seg med..

Fyren foran i kassen - åja, han røyker faktisk inne der han bor, lukter gammelt askebeger lang vei.

Hun som gikk forbi på bussen - tok siste draget i samme øyeblikk som hun gikk innpå, og tror sikkert at ingen lukter det på vei forbi.

De som står "under viften", eller sveiver ned vinduet 10 cm, og tror at huset og bilen fremdeles er "røykfritt", mens nestemann som kommer inn får også klær og hår dekket i denne passiv røyking eimen.

Eller de som står utenfor på terrassen, eller ved inngangen, og har et stort og svært illeluktende askebeger 20 cm fra døråpningen, og tror at det ikke lukter.

Og som tror at en tyggis eller lackerol skjuler ånden, som faktisk ikke kommer fra munnhulen, men fra langt nedi de svarte lungene som hyler og skriker og ber om å få fred til å bygge opp igjen litt flimmerhår.

Egentlig så skulle du ha sett gryntene på nesten fra de du gikk forbi rett etter du tok en røyk, det hadde sikkert vært motivasjon nok. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...