Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Kjente hodet var på veg ut der jeg sto og holdt meg fast i vasken på do. Heldigvis kom gubben stormende inn døra, henta noen håndklær og la meg ned omtrent samtidig som han dro ut babyen. Så der lå jeg. Halvveis over dørterskelen, oppå sykehusbaggen, diverse klær og håndkler. Klissvåt bukse nedpå ankelen og et lite mirakel på brystkassen. Godt at gubben hadde kort veg hjem fra jobb hvis ikke vet jeg ikke hvordan det hadde gått...
Pesta Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Enda bra han kom hjem i tide da! Gratulerer med den lille:)
Blaxa Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Du hadde nok klart det alene også skal du se Ei venninne av meg fødet alene på badet hun Men forstår virkerlig godt den gledne du må ha følt når han kom hjem og hjalp deg.. Gratulerer med baby
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Hva driver helsevesenet med egentlig når man blir bedt om å vente lengst mulig før man drar inn og "forstyrrer" dem på føden? Det er jo bra at det gikk bra, men hva hvis ungen hadde trengt hjelp etter fødselen?? Gruer meg til fødsel allerede jeg...
Blaxa Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Hva driver helsevesenet med egentlig når man blir bedt om å vente lengst mulig før man drar inn og "forstyrrer" dem på føden? Det er jo bra at det gikk bra, men hva hvis ungen hadde trengt hjelp etter fødselen?? Gruer meg til fødsel allerede jeg... For mange er det snakk om styrtfødsel, hadde selv det med nr to, fødet i baksetet i bilen vår i en busslomme.. Vi trodde vi hadde greit med tid, skulle bare inn for å sjekke om jeg kunne legges inn, eller om det ville ta tid, på 10 minutter økte riene betraktelig, og plutserlig var hodet på vei ut.. Så det er ikke alltid helsevesenets feil, noen ganger går det bare ikke ann å vite hvor lang tid man har på seg.. Ungen her kom til med navlestrengen rundt hodet, men mannen fikk fjernet den fort, 4 minutter etter fødselen, så kom ambulansen med jordmor i (mannen ringte føden da riene tok seg opp så alt for fort)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Vet ikke hva definisjonen på en styrtfødsel er, men denne var helt klart innenfor grensen. Fødselen var omtrent over før den startet. Fra riene startet til barnet var ute gikk det nok ikke mer enn maks 20 minutter. Gubben ringte føden på veg hjem til meg. 5-10 minutter senere ringte han 113... Hadde nok ikke rukket sykehuset selv om jeg hadde reist med en gang. AMK sentralen dirigerte gubben så han fikk sjekka et par ting mens vi ventet på sykebilen. Heldigvis hadde de med seg jordmor, så hun fikk klippet navlestrengen og tatt ut morkaken. Alt gikk bra. Takk for at gubben holdt hodet kaldt og ikke fikk panikk. HI
Fomle84 Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Oi. D gikk fort ja. Kjempe bra jobbet til begge to Godt han rakk det Kos dere i tiden fremover
Blaxa Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Vet ikke hva definisjonen på en styrtfødsel er, men denne var helt klart innenfor grensen. Fødselen var omtrent over før den startet. Fra riene startet til barnet var ute gikk det nok ikke mer enn maks 20 minutter. Gubben ringte føden på veg hjem til meg. 5-10 minutter senere ringte han 113... Hadde nok ikke rukket sykehuset selv om jeg hadde reist med en gang. AMK sentralen dirigerte gubben så han fikk sjekka et par ting mens vi ventet på sykebilen. Heldigvis hadde de med seg jordmor, så hun fikk klippet navlestrengen og tatt ut morkaken. Alt gikk bra. Takk for at gubben holdt hodet kaldt og ikke fikk panikk. HI Styrt fødsel: Mindre enn 3 timer for førstegangsfødende og mindre enn 2 timer for andregangsfødende.. De er imidlertidlig uenige i om tide er beregnet fra første teng til fødsel, eller den tiden man er i aktiv fødsel.
ROFL Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Oi, det var raskt! Gratulerer så mye med baby, og godt at det gikk bra!
kaklemor Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Gratulerer så masse Godt alt gikk bra!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Når er man i aktiv fødsel da? HI: gratulerer! Når skjedde det?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Wow, det må jeg si! For en flink mann du har :) Og ikke minst, så flink mamma du er Gratulerer med baby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå