Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Jeg: sorterer papp Gir bort ting jeg ikke trenger (istedetfor å kaste, men dette er jo egentlig ikke for miljøet da, men for at noen andre kanskje kan ha bruk for det) tar tbanen (men det er kun fordi jeg ikke har lappen ) Noe stort mer gjør jeg ikke for miljøet. Enn dere?
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Kildesorterer. Gir bort ting vi ikke lenger trenger. Forsøker å tenke to ganger før vi kjøper noe. Spiser ikke kjøtt.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Vi resirkulerer all søppel, men det gjør alle i vår kommune. I tillegg gir jeg bort eller selger både klær og ting vi ikke bruker. Vi har også kompostbinge i hagen. Ellers feiler jeg veldig på et område, jeg er nemlig veldig dårlig på å sku av lysene i huset.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Sorterer søppel Kjøper brukte ting til barna (utstyr, pent brukte klær osv)
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Jeg går sakte. Hvordan hjelper det miljøet? Greit å kunne si at man går sakte for å bidra til et bedre miljø.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Trekker opp i do ved hvert 10. dobesøk.
Gjest sug lut Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Jeg går sakte. Hvordan hjelper det miljøet? Greit å kunne si at man går sakte for å bidra til et bedre miljø. Haha, husker du ikke han gamle mannen til Trond-Viggo Torgersen så er du nok for ung og kan trøste deg med det.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Vi bruker tøybleier, sorterer søppel, prøver å begrense forbruket vårt generelt. Arver og gir videre klær og utstyr. Er flinke til å fyre med ved (fra egen tomt) og begrenser forbruket av strøm til oppvarming:-)
Gjest Miryks Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Fyrer med ved. Sorterer papir. Bruker tøyposer/flerbruksposer når vi handler. Kjøpte fire stk på Joker for tre mnd siden. Fremdeles like hele og fine!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Jeg sykler i stedet for å bruke bil når jeg kan - året rundt Kildesorterer, men ikke fanatisk (jeg står ikke å skrubber plasten). Gir bort ting fam ikke skal bruke selv til noen som trenger det. Låner ting av hverandre internt i familien som ikke alle behøver å ha (verktøy osv) Får mamma til å reparere arvetøyet vi har fått hvor det er små feil/mangler! hehe. Bruker selvsagt arvetøy så langt det er mulig. Hun fikser forøvrig også på mitt tøy om det er noe. Går i skapet til modern fremfor i butikken om jeg skal ha gallakjole (hvor mange trenger man av slikt i familien?) Også selvsagt - får pappa til å hjelpe til med å fikse små feil/mangler i stedet for å kaste når det er noe "teknisk" som skal fikses og gubben og jeg ikke finner ut av det. Sliter ut sportsutstyret før jeg kjøper nytt. Tenker meg om to ganger før jeg handler klær osv. - ikke bare kjøpe fordi det er "kjekt å ha". Kjøper så og si aldri pyntegjenstander, puter og dill. Bytter ut tv, mobil, pc osv først når det gamle er gått i stykker og er så gammelt at det ikke er økonomisk å fikse på det. (jada - har 8 år gammel diger klædd av en tv i stua - bildet er veldig bra og vi har da plass til den!) Har varmepumpe og renbrennende ovn.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Har et veldig lavt forbruk, mest pga økonomi, men det gjør jo ikke noe at det hjelper miljøet også. Kjøper det meste brukt, selger eller gir bort det vi er ferdige med. Kildesorterer, men det er vel mest fordi det er påbudt. Men virkningen er vel den samme uansett hva hensikten er.
Mandalas Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Kildesorterer Handler ca 60% av tøy og innredning brukt (eller arver), samt tenker om behovet er der før jeg handler. Samme som over -bytter ut elektriske artikler når jeg Må, fordi de er ødelagt. Spiser relativt lite kjøtt.
Vogndilla Skrevet 27. september 2012 #14 Skrevet 27. september 2012 Kildesorterer all søppel. Kjøper mye brukt og selger mye brukt. Bruker så lite strøm og vann som mulig. Bruker bilen så lite som mulig, men bor på landet hvor kollektivtrafikken omtrent er fraværende, så vi må ha bil desverre.
ellen-propellen Skrevet 27. september 2012 #15 Skrevet 27. september 2012 Kildesortering, kjøper mye brukt, begrenser forbruk av fjas, prøver å handle tøy som ikke er bleket/ behandlet for å se slitt ut, bruker opp tøyet, kjøper fairtrade og mye økologisk. Barna sykler til aktiviteter og venner.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #16 Skrevet 27. september 2012 Kildesorterer. Gir klær til UFF Skrur av lys i rom man ikke er i, sparedusj osv. Jeg er visst dårlig, men bor så langt uti distriktet at jeg må bruke bil til butikk, bhg og jobb. Og ellers så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre.
Blaxa Skrevet 27. september 2012 #17 Skrevet 27. september 2012 Kildesorterer Bruker sparepærer, gir bort det vi selv ikke trenger, i stedenfor å kaste Kjøper mye brukt Fyrer med ved, og bruker miljøvennlige opptenningsruller (laget av papir som rulles sammen og dypper i stearin-/para) Skrur av lys i de rommene vi ikke bruker. Har kompostbinge i hagen (og egen liten grønnsaks hage) Syr handlenett av gammelt sengetøy ol, og bruker de istedenfor poser. Bruker ofentlig transport så langt det lar seg gjøre. Har sparedusj Når vi pusset opp huset, så ble det mer "enøk" Tøybleier Velger lokal mat, og handler økologiske matvarer, og fører egen grønnsakshage, som nevnt.
Musemorbr / Skrevet 27. september 2012 #18 Skrevet 27. september 2012 Tja... Jeg jobber ikke, og trenger dermed ikke kjøre noe sted hver dag. Jeg bruker klær til de omtrent faller av meg og ikke kan repareres mer. Handler ikke ting vi ikke virkelig trenger. Vi valgte ikke å bygge ut huset da vi kjøpte og renoverte, noe som vi godt kunne ha gjort. Vi bor på 100 kvadrat, og fyrer med lokalhugget ved. Vi sorterer avfallet, som folk flest, og panter det som pantes kan. Vi kaster aldri mat. Det lille ekstra må være at jeg har med plastpose på trilletur og plukker avfall som militærgutter slenger ut av bilene sine i veikantene her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå