Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 29 og føler meg sprekkeklar. Har null strekkmerker på magen, rart nok... Men har fått et lite strekkmerke på hver pupp og på den ene rumpeballen. Det føltes ut som de kom iløpet av en natt, skummelt. Er redd det plutslig skal komme et verdenskart og invadere magen når som helst nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mange de siste ukene med nr 1, ikke et eneste ett med nr 2. Sikkert fordi jeg var så gammel da :-p

Skrevet

De kom når jeg klødde. Som var dagen før fødsel. Kjipt. Ikke klø deg! :P Men seriøst, det har jeg merket før også. Jeg får strekkmerker hvis jeg klør meg heftig et sted under hormonelle forandringer. I tenårene feks, klødde puppene fælt. Jeg klødde på de og endte opp med masssse strekkmerker. Men det plager meg ikke.

Skrevet

Jeg fikk dem vel enten en uke før termin eller så var det en uke før gutten ble født (husker ikje no lenger). Jeg hadde i alle fall slått meg til ro med at jeg slapp unna :P Og jeg smurte! Hver dag med strekkmerkekrem ;) Men som noen andre her over sier: dem plager ikje meg :)

Skrevet

Fikk ingen i mine to svangerskap. Minstemann kom med keisersnitt, og jeg er ganske bekymret for at arret på magen skal være "kimested" for strekkmerker i et evt. tredje svangerskap. Noen med erfaringer? Jeg er livredd for å få slapp mage med strekkmerker!

Skrevet

Kom aldri. Ikke smurte jeg meg noe spesielt heller.

Skrevet

Smurt meg hver dag siden jeg ble gravid med olje og fete kremer, hadde ingen strekk merker frem til uke 30, plutselig så kom de snikende, er i uke 34 nå og det blir bare mer og mer får hver uke...

Skrevet

Har 4 barn, og ikke et eneste strekkmerke :) Ikke smurt meg heller !

Skrevet

Når hun spør når strekkmerkene kom, så spør hun ikke om når strekkmerkene ikke kom...

Mine kom snikende i 7 mnd, er gravid med 3 mann nå. Har stor mage (115 cm) og opp 25 kg med hvert barn, men har ikke mye strekkmerker. kun v navle og under navle. og litt på sidene. men kom altså på slutten:) OG de blir mindre synlig etterhvert, spes hvis de får litt sol på seg.

Skrevet

Det er visst oftere man får strekkmerker når man er gravid i ung alder. Jeg fikk tonnevis da jeg var 18 og tynn som en strek før graviditeten. Fikk de første midtveis og så bare "ballet" det på seg. Ingen på magen men lår, legger, rumpe og pupper fikk gjennomgå :s Håper jeg slipper unna flere denne gangen 12 år etter :P *krysser fingrene*

Skrevet

fikk ingen med første, 2 små strekker på låret kun. smørte vær dag med en krem, men tror ikke d spilte så mye rolle. gikk opp 15 kilo, var 50 da jeg ble gravid. har fått hørt at strekk merkene kan komme hvis man legger på seg fort. så d på min søster, hun la på seg fort og da kom di på magen til.

Skrevet

Eg trur det har med hormoner og arv å gjere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...