Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Datteren min har nylig begynt i førsteklasse, og bestevenninnen har begynt i samme klasse. De er veldig forskjellige, så jeg regner egentlig med at de kommer til å finne andre venner etter hvert. Imidlertid er min datter sjenert, rolig og stille og venninnen veldig utadvendt og aktiv, så jeg frykter at venninnen finner andre venninner fortere enn min datter... Jeg har lurt litt på om jeg skal invitere noen av de andre klassevenninnene hjem til oss på besøk (en om gangen), for at min datter skal få noen flere å spille på. Samtidig frykter jeg at hvis jeg inviterer andre hjem til oss, så vil bestevenninnen sikkert også invitere andre venninner hjem, og så var det slutten på vennskapet... Hva ville du ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Jeg ville sluttet å tenkt, analysert og krisamaksimert så mye tror jeg Du kan jo ikke la være å invitere venner hjem fordi da vil bestevenninnen også gjøre det og kanskje få nye venner fortere enn din venninne.. Det kan også meget godt hende at de to beholder vennskapet sitt på tross av forskjellene, om de er glad i hverandre og trives i hverandres selskap kan de godt være venner selv om de er forskjellige. Sønnen min har også en bestevenn han fant i barnehagen da han var 2 år gammel, de to er veldig forskjellige. Kompisen er en rolig og sindig gutt som ikke like å ha for mange mennesker rundt seg om gangen, han liker rolige aktiviteter som tegning, lego, perling osv og i fritiden er han speider. Min gutt er høyt og lavt, spiller fotball og turner, elsker liv og røre og sitter sjelden stille lenge av gangen. Disse to guttene er nå snart 12 år og har vært bestevenner hele tiden. De kjenner hverandre så godt, og aksepterer hverandre akkurat som de er, er 100% trygge på hverandre og leker sammen hver enste dag og har gjort det i 10 år nå Kanskje finner datteren din en ny venninne, kanskje finner hun er som er mer lik seg selv, eller kanskje fortsetter hun å være sammen med bestevenninnen sin. Men det er klart du kan invitere små klassevenninner hjem, det er kjempebra å ha mange sosiale ben og stå på så man ikke føler seg helt alene den dagen bestevenninnen f.eks er syk. Det å være litt sammen på fritiden skaper også et godt klassemiljø hvor de kjenner hverandre godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå