Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Når kan vi starte opp med babysvømming? Helsesøster sa at de anbefalte å vente i allefall 3 mnder, helst 4... Men synes det høres så lenge ut, gutten er 7 uker nå. Hvordan gjør man det forresten? Tar man med bilstolen inn slik at ungen kan sitte i når jeg dusjer?
It's all about me Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Førstemann hadde hatt så stort utbytte av babysvømming at jeg ville starte fortest mulig med nummer 2. Så henne meldte jeg på kurs mens hun fremdeles lå i magen, og hun startet når hun var 6 uker. Dette ble en flopp. Prøvde en del ganger, men for henne var det altfor tidlig, så sluttet halvveis ut i kurset. Startet på nytt da hun var 4 mnd, og det var noe helt annet, først da fikk hun fult utbytte av kurset og koste seg.
*KlaraKu* Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 I svømmehallen vi er på babysvømming i har grense på 8 uker. men vet om sndre steder det er 6 uker.
Nirgal Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Med tanke på at det ikke anbefales å være i offentlig basseng før renselsen er ferdig ogdet har gått 12 uker sånn at man er på den sikre siden ang infeksjoner osv, hadde jeg nok ventet til ungen var en 4-5 mnd. Da er de store nok til å få med seg ting som skjer, sterke nok i rygg og nakke og at det er veldig effektivt ift motorikk. Jeg turte ikke gå i badekaret en gang før det hadde gått 3 mnd, var livredd for at det skulle bli infeksjon. Selv om jeg sikkert kunne gjort det etter 5 uker når renselsen var over, anbefalte helsesøster meg å vente, bare for sikkerhets skyld.
*KlaraKu* Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 http://www.svomming.no/index.php?menuid=61
*KlaraKu* Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Trening etter 6 uker Nå kan du begynne med sykling, svømming, raskere turgåing, dansing eller den aktiviteten du liker best. Hvorfor ikke sette på favorittmusikken hjemme i stuen og danse rundt med baby i armene? De fleste treningssentre tilbyr mor/barntrening med kvalifisert instruktør og oppstart 6 uker etter fødsel. Du kan også spørre/se etter informasjon om barseltrening på din lokale helsestasjon. Det anbefales at du venter med jogging og kontaktsporter som håndball, fotball, volleyball og basket i minimum 3 måneder etter fødselen. Dette gjelder også for aerobics, trampoline eller annen trening som medfører mye hopp eller støt fra underlaget. Hvis du er vant til å trene regelmessig og har gjort det gjennom hele svangerskapet, trapper du gradvis opp til en treningsmengde som lar seg kombinere med en sterk bekkenbunn, nok søvn og hormonell påvirkning gjennom amming. http://www.bekkenbun...tter_fodsel.htm Var ikke direkte det du spurte om, men det stod flere ting du bør vente med etter en fødsel men ingenting om at du som mor ikke kunne bade ca 6 uker etter.
Sinetree Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Der hvor vi går på babysvømming er det en grense på 8 uker. Mener at dette er en bra ting, for de små blir så utrolig slitne. Det er høye lyder og masse som skjer. Vi ventet til jentene var 4 mnd. Da storkoste de seg! I garderoben hos oss er det sånne store stellematter på gulvet, så der ligger alle babyene på rekke og rad mens mammaene dusjer
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Vi gjorde det da hun var 4 mnd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Jeg sluttet å blø etter 2 uker, og alt så bra ut når jeg var på 6 ukers kontroll til legen. Dit vi skal på babysvømming er det ingen nedre aldersgrense, så det var bare å komme :-) Vi skal kun være der en bitteliten stund, bare for å la han få prøve litt... Han elsker jo å bade i baljen, så fant ut at vi må prøve oss forsiktig fram i basseng også...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Jeg sluttet å blø etter 2 uker, og alt så bra ut når jeg var på 6 ukers kontroll til legen. Dit vi skal på babysvømming er det ingen nedre aldersgrense, så det var bare å komme :-) Vi skal kun være der en bitteliten stund, bare for å la han få prøve litt... Han elsker jo å bade i baljen, så fant ut at vi må prøve oss forsiktig fram i basseng også... Dette var HI altså... :-P
n74 Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Vi begynte ved 9 uker. Jenta vår elsket vannet og gliste stort da vi kom ned i vannet, MEN det ble raskt ødelagt fordi hun var så var på støy. Og i et badebasseng fullt av babyer så blir det veldig støyfullt. Vi gjennomførte kurset, men det var først på neste kurs (med en sommerferie i mellom) at vi fikk fullt utbytte. Da var hun seks måneder. Neste gang venter vi til i allefall fire måneder.
Hybelkanina Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Storebror her begynte på babysvømmibg da han var 10 uker. Det var altfor tidlig, han hadde absolutt ikke noe utbytte av det så tidlig. Han koste seg i varmt basseng sammen med oss men var ikke klar for noe opplegg med gruppe. Mot slutten av første kurs begynte han å interessere seg mer for vannleker og de andre barna, så da vi begynte på kurs nr to var han helt i hundre. Hvis det blir babysvømming med nestemann så blir det tidligst fra 5 mnd alder. Vi hadde med bilstolen inn så han satt der mens jeg dusjet. Der hvor vi gikk har de også en del IKEA babystoler i dusjrommet slik at de små kan sitte der og bli dusjet når de er store nok til å sitte.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 Det er ikke noe kurs vi skal på, men det er en instruktør tilgjengelig i et gitt tidspunkt, så vi kan komme og gå når vi vil... Vi betaler pr. gang vi er der, familiebilett. Og ser vi han mistrives så kan vi vente noen uker før vi prøver på nytt... Hi.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #14 Skrevet 27. september 2012 http://www.vg.no/nyh...php?artid=73742 bare noe å ha i bakhodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå